Ga naar inhoud


Estafette persoonsalarmering via digitale lijnen


Bocky Wocky

Aanbevolen berichten

Mijn ouders zijn op leeftijd, maar hebben besloten zich toch te verdiepen in de digitale snelweg.

Ze hebben in huis een personenalarmering systeem van het type Estafette PAS Euro. Dit systeem werkt via de oude analoge KPN lijn. Natuurlijk willen mijn ouders straks ook gratis digitaal gaan bellen via internet, maar zitten nu dus vast aan de analoge KPN lijn vanwege dit alarm systeem.

 

Zijn er mensen die ervaring hebben met een Estafette personenalarmering via digitale lijnen? Werkt dit?

 

Ik heb Tele2 en Telfort gebeld en gevraagd of het mogelijk was om via een splitter de oude analoge KPN lijn te behouden, maar dit lijkt niet meer mogelijk te zijn. Wel vreemd, want ik heb het hier destijds wel zo gehad toen het nog Tiscali heette.

 

Wie weet raad?

 

B.W.

 

 

There are 10 kinds of people in the world.

Those who understand binary numbers and those who don't.

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik heb onlangs bij iemand op leeftijd Telfort geïnstalleerd. mij was niets bekend van een dergelijke alarmcentrale en dit bleek achteraf ook niet te werken.

de leverancier/fabrikant vertelde mij dat het alarm niet via voip werkte (ben de naam kwijt maar het bedrijf zit in Leiden).

ik heb een belbudget-lijn voor deze vrouw aangevraagd en die op de alarminstallatie aangesloten (+test).

is dus 10,50 de maand extra (voor KPN) kwijt, misschien valt het nog ergens te declareren (zorgverzekeraar ofzo) en ze belt via Telfort.

het kost dus een joetje meer maar dan heb je ook wat smile

 

dat het niet zou werken met een splitter zou kunnen, KPN is er immers uit (geen signaal meer), er valt dan niets te splitten.

lifeline (zoals op een Fritzbox) kan je dan ook vergeten.

Het bedrijf meldde mij dat er veel vragen waren hierover, volgens mij zijn ze ook wel ergens gepubliceerd, zal het morgen eens zoeken voor je.

 

 

merDe

deze ruimte is te huur
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke Ome Merde, alvast bedankt.

 

Online (voorheen Orange) beweert het wel te kunnen.

Er moet dan wel een splitter tussen komen. Helaas heeft online weer een startarief, Telfort niet.

 

Maare.. is die belbudget lijn een losse extra lijn, of loopt het via hetzelfde lijntje waar nu ook het modem op zit?

Als het een nieuwe extra lijn is, heb je vast te maken met aansluitkosten van KPN, toch?

 

B.W.

There are 10 kinds of people in the world.

Those who understand binary numbers and those who don't.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Bocky Wocky

Als het een nieuwe extra lijn is, heb je vast te maken met aansluitkosten van KPN, toch?

B.W.

Als je zeker wilt zijn dat alles blijft werken dan is dit tog eenmalig, die budget lijn kost net zoveel op een bestaande of nieuwe lijn.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, er zijn eenmalige aansluitkosten gemoeid a € 47,55

prijs per maand is € 10,95 ex gesprekskosten die je hopelijk niet nodig bent als je begrijpt wat ik bedoel.

het bedrijf waar ik destijds mee te maken had (en die dus pertinent zeker wist dat een dergelijke alarmcentrale (nog) niet via VOIP werkt heet : EUROCROSS --> klik .

Ik kan die publicatie zo 1 2 3 niet vinden, misschien google ik vanavond nog ff smile

 

nadat die belbudgetlijn geleverd was werkte alles weer naar behoren. de lijn wordt aangesloten op het 2e aderpaar dus je tuin is veilig smile

 

 

 

merDe

deze ruimte is te huur
Link naar reactie
Delen op andere sites

Merde bedankt. Dit is echter wel een andere centrale.

Ik heb vandaag nog even contact opgenomen met KPN. Zij wisten te vertellen dat een belbudget lijn prima funtioneert naast een Telfort internet& bellen abonnement. Telfort zelf zei echter in eerste instantie van niet. Na uitgebreide uitleg van mijn zijde, kon het ineens toch confused

 

Goed... de analoge vaste Tele2 terug gezet naar KPN.

Als dat klaar is kan de lijn omgezet worden naar belbudget.

Daarna kan ik Telfort gaan aanvragen.

 

Pfff... wat een bevalling crazy

 

 

There are 10 kinds of people in the world.

Those who understand binary numbers and those who don't.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt je estafette gewoon op het modem van bv Telfort aansluiten,je zult zien dat het werkt.

 

Ik heb diverse (analoge) telefoonkiezers van inbraaksystemen op modems vam Telfort, Internetplus bellen kpn aangesloten, dus eerst het telefoonlijntje de kiezer in en dan de rest van je telefoons er achter.De kiezer heeft dan altijd voorrang.

 

Alleen geen enkele provider (behalve @home) zegt dat het werkt, je kunt namelijk nooit garanderen dat het altijd werkt, en als de spanning uitvalt van het modem heb je geen lijn meer.

 

Dus inderdaad, een vaste lijn is hiervoor het beste!

 

Groeten,

 

Sattinus

 

 

Dreambox 800,New DreamElite 1.0 HD,Serial Ata 160 GB externe schijf,Nanostick 73E als digitenne tuner op DM800!

Henksat settings, @sat motor,triax 88cm schotel.

 

 

==sharing the fun==

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hoi sattinus,

 

Een beetje laat, maar bedankt voor je reactie.

Onze aanvraag verloopt niet geheel vlekkeloos.

De analoge lijn terug halen van Tele2 naar KPN kan alleen als we weer aansluitkosten betalen a 47,55 zeggen ze nu weer bij KPN. Ze beweren echt een 2e aderpaar nodig te hebben en dus aansluitkosten. Ik weet dat dit onzin is, want ik heb zelf Orange en Tiscali gehad en dat werkte ook via 1 aderpaar. Nou ja we wachten wel af hoe de aanvraag bij Telfort verloopt, zij het met of zonder analoge telefoonlijn. Als het personen alarm goed werkt via het Telfort modem, is het mij ook best (en goedkoper).

 

Groet,

B.W.

There are 10 kinds of people in the world.

Those who understand binary numbers and those who don't.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...