Ga naar inhoud


canaldigitaal komt met merlin codering


Aanbevolen berichten

Citaat:
Wie maakt ten eerste je wijs dat Merlin er komt en ten tweede dat box en kaart gekoppeld worden???
Ook dat je hun ontvangers moet kopen voorlopig volledig een broodje aap verhaal.


Vind het eigenlijk wel een erg vreemde post van de topic starter.!

ruim 4 jaar bij Sat4all en dan pas 11 postings ?

Maarja Hij heeft het zelf gezien en gehoord !!


Laten we eerst maar eens wachten op het Officieele bericht van CDS ?



Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 231
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Om te zorgen voor een effectieve bescherming van de auteursrechten bij tv- en radio-uitzendingen, is het om de zoveel jaar noodzakelijk om een aanpassing door te voeren in het coderingssysteem van CanalDigitaal. Het moment waarop een wijziging optreedt, is afhankelijk van technologische ontwikkelingen en ontwikkelingen in de markt. CanalDigitaal volgt continu deze ontwikkelingen om de benodigde aanpassingen op tijd en secuur uit te kunnen voeren.

 

Op dit moment is er niets concreet te melden over een verandering in het coderingssysteem van CanalDigitaal. Mocht dit in de toekomst wel het geval zijn, dan zullen wij u dit via onze nieuwsbrieven direct melden. Dit geldt uiteraard zowel voor onze abonnees als voor onze dealers. U kunt zich hier abonneren op de consumenten nieuwsbrief indien u op de hoogte gehouden wilt worden.

 

Met vriendelijke groet,

 

Henk

 

Klantenservice CanalDigitaal

__________________

Forumberichten van de gebruiker "CanalDigitaal" met het CanalDigitaal-logo als avatar zijn afkomstig van CanalDigitaal.

 

 

Dan maar het hele stuk gejat van die andere forum.

 

Tenslotte kun je hier toch alles plaatsen wat je wilt want ik heb niet het idee dat iemand het leest.

 

Wedden dat de volgende reactie weer van iemand is die erg boos is dat CDS hem nog geen bericht heeft gestuurd over de kaartwissel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mocht er toch binnen afzienbare tijd een kaartwissel zijn dan is dat ook tevens de laatste keer geweest dat Henk als betrouwbare gesprekspartner wordt beschouwd.(Inclusief klantenservice)

 

De topicstarter kan dan zijn bron toch niet CanalDigitaal noemen als die het zelf ontkent.

 

En is de bron nog steeds van horen zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: DeBeek
Citaat:
Wie maakt ten eerste je wijs dat Merlin er komt en ten tweede dat box en kaart gekoppeld worden???
Ook dat je hun ontvangers moet kopen voorlopig volledig een broodje aap verhaal.


Vind het eigenlijk wel een erg vreemde post van de topic starter.!

ruim 4 jaar bij Sat4all en dan pas 11 postings ?

Maarja Hij heeft het zelf gezien en gehoord !!


Laten we eerst maar eens wachten op het Officieele bericht van CDS ?




Dus je bent alleen betrouwbaar als je veel post???
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: conc

Dus je bent alleen betrouwbaar als je veel post???


Volgens DEBeek blijkbaar wel.Mij gaat het meer om de kwaliteit van de postings dan om de kwantiteit ik denk altijd maar als je niets te melden hebt post dan niets.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe dan ook, een hoop gespeculeer hier en weinig feiten.

 

Maar als sharing niet meer mogelijk is moet ik een tweede kaart aanschaffen voor mijn tweede dreambox.

 

Langzaam maar zeker word ik steeds meer naar andere digitale platforms gedrukt.

 

Als ik nu zou verhuizen zou ik niet weer die schotel met al die kabels enzo plaatsen. Ik zou in de woonkamer Interactieve TV nemen en voor op de slaapkamer gratis Digitenne, mijn buurman heeft deze variant voor 10 euro per maand (triple play) en heeft vorige week de schotel gedemonteerd. Hij was het geklooi van CDS zat. Voor mij is satelliet een hobby en ik vind het fascinerend dat ik duizenden zenders kan kijken maar eigenlijk kijk ik alleen naar het Nederlands boeket.

 

Jammer dat wij steeds weer en vaker dat geklier met CDS hebben, de Duitsers bijvoorbeeld hebben geen gezeik met satelliet.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Keuzevrijheid draait het om, om te kunnen ontvangen wat je wil.

 

Als je daarvoor verschillende ontvangers nodig gaat hebben, wordt het op dat gebied ook duurder en zullen mensen afhaken.

Voor anderen wordt het een nog interessante hobby, zolang ze het er voor over hebben.

 

Is nou net niet wat Bruusel voor heeft met het recht op die keuzevrijheid. Bepaalde financiele en administartieve hindernissen mogen niet opgelegt worden, volgens deze wet.

 

Is dan wel weer wat de grote Studio's de providers opleggen!?

 

Eerst maar eens de bron zien, en dan krijg je mogelijk deze vraag;

 

"Wie zal er over onze hoofden heen winnen, Neelie of Sony?"

 

Groetjes,
Hoeba

DM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, de vrije hardwarekeuze is voor mij de enige reden geweest om voor satelliet en TVV te kiezen.

De dag dat dat niet meer kan, ben ik weg.

De schotel zal ik wel laten hangen om verder gratis de BBC's, de Artes, TVEi, enz. te bekijken.

Dat combineer ik dan met een Telenet HD digicorder.

Ik ben niet getrouwd met om het even welke leverancier, en ik ben niet bereid om een tweede keer te betalen voor een nieuwe smartcard.

Hier betaal je al 80€ voor de smartcard en 30€ voor de activatie.

Je verliest die 80€ zogezegd niet, want je kunt die doorverkopen het moment dat je opzegt.

Die redenering gaat echter niet op als ze van kaart veranderen, want wie gaat die oude kaart kopen ?

Het is niet mijn fout dat hun codering gekraakt is.

Per slot van rekening dient die smartcard ook alleen voor hun profijt, omdat zij zeker zouden zijn dat niemand anders kijkt.

Een nieuwe smartcard betekent dan ook een nieuwe CAM ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo'n vaart zal het allemaal niet lopen.

 

In tegenstelling tot Canalsat verhuren TVVlaanderen en CDS geen decoders.

 

Iedereen dient dan ook zijn materiaal zelf (al dan niet gecertificeerd) aan te kopen.

 

Dat verandert de zaken volgens mij gevoelig.

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik wil de winkelier wel eens zien die een peperdure Topfield verkoopt de week voor de kaartwissel bekendgemaakt wordt, en dan aan de klant een week later mag uitleggen dat ie een nieuwe CAM en smartcard moet betalen.

 

Ik vind trouwens dat als ze cardsharing helemaal onmogelijk maken (Smartwi ook niet meer), dat ze dan toch eens mogen een tweede en derde kaart met uitgebreidere paketten aanbieden in Vlaanderen ook.

Hier kun je alleen bijkomende kaarten krijgen met een handjevol Vlaamse zenders.

En anders moet je nog maar eens alle pakketten betalen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Satspongebob

Ik denk dat het ook z'n vaart niet zal lopen.

 

Op de website van CD staat te lezen:

Wij raden u sterk aan alleen een door CanalDigitaal gecertificeerde satellietontvanger of Common Interface-module aan te schaffen. Producten die niet officieel zijn gecertificeerd kunnen problemen opleveren wanneer CanalDigitaal een coderingsupdate uitvoert.

 

Ik heb net 3 weken een ontvanger met een CI module.

Kopen ze die van mij over tegen die tijd ?

 

Als eind 2008/2009 er wordt begonnen met Merlijn codering dan

zullen ze nu al ontvangers moeten gaan promoten die dat aan kunnen. Wie zegt dat ontvangers met een CI module beschikt over

een ontvanger identificatie ?

 

Als je aan interne cardsharing zou doet met een "software" ontvanger, dan is een ontvanger identificatie ook wel op te lossen (op termijn).

 

Ik weet niet het volledige verhaal hoe het in engeland is gegaan.

Daar zijn ook problemen geweest met hun satelliet provider en oplopende kosten door een ander scrambeling systeem. Alle BBC's en ITV's worden nu in een "engeland beam" ongescrambeld uitgezonden.

Als CD ons als klant ook op kosten gaat jagen, dan wordt het tijd dat er "kamervragen" gesteld gaan worden in Den Haag.

Van mij mag dan alles FTA op de Astra 3 duitsland/nederland beam.

 

CD heeft nu veel meer concurrentie als bij de laatste coderingswissel en dat weten ze.

 

We houden de berichten in de gaten.

 

Jan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...