Ga naar inhoud


TV-Brussel via DVB-T


wimo

Aanbevolen berichten

Tot mijn grote teleurstelling heb ik vastgesteld dat Tv -Brussel niet meer uitzend via DVB-t op Kan 53 van de UHF band in regio Brussel.

ik keek dagelijks.(signaal 99% in Grimbergen met binnen antenne op zolder)

Er zouden volgens hun genoeg andere "betalende" alternatieven zijn. weer een fta zender minder.

heeft u dezelfde mening laat het hen dan aub weten via: productie@tvbrussel.be

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik zal er wel weinig over te zeggen hebben omdat ik niet in België woon, maar het is toch een zender van de VRT?

 

Waarom dit soort praktijken (ook de lokalo's in NL) niet illegaal zijn te verklaren is mij een absoluut raadsel.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: wimo
Tot mijn grote teleurstelling heb ik vastgesteld dat Tv -Brussel niet meer uitzend via DVB-t op Kan 53 van de UHF band in regio Brussel.
ik keek dagelijks.(signaal 99% in Grimbergen met binnen antenne op zolder)
Er zouden volgens hun genoeg andere "betalende" alternatieven zijn. weer een fta zender minder.
heeft u dezelfde mening laat het hen dan aub weten via: productie@tvbrussel.be

Tijdelijk i.v.m. de ombouwwerkzaamheden of komt hij straks op het VRT bouquet erbij.
Inderdaad een hele rare situatie om die zender dan nu al uit te schakelen sleep
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is ooit eens vermeld door de minister van media dat hij in heel Vlaanderen TV Brussel zou willen laten uitzenden. Dit om de Vlamingen meer "gevoel" te geven met Brussel.

 

Of dat ook echt zo gaat zijn...

 

Kortom de werken zijn gestart dus dat kan idd de reden zijn, al zou dat eigenlijk niet het probleem mogen zijn!

En TV Brussel is niet eigendom van de VRT, het is een zender dat in Vlaanderen onder de "regionale zenders" valt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De eerste dagen dat Schoten digitaal uitzond werd TV Brussel ook meegezonden, daarna Sporza. Waarom zenden ze de regiozender RTV niet mee via Schoten? Als ze dat met TV Brussel wel doen, kunnen ze die andere regionalen toch niet uitsluiten. Groeten dunhans.

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

RTV is eigenlijk niet de regionale zender voor Schoten, dat is ATV.

RTV is de regionale zender voor Kempen en Mechelen.

 

Ik verwacht in de toekomst wel dat RTV én ATV via DVB-T te zien zullen zijn wnn het "echte" DVB-T pakket start (al zal dat wss wel wat later zijn dan 3/11/2008).

 

De reden waarom de regionale niet te zien zijn via DVB-T, ik denk dat dat eigenlijk nooit geweest is (ook niet analoog) en dat door de complexe regioindeling dit ook praktisch niet mogelijk was omwille van de rechten (schuilnaam want afgezien van zelf gemaakt nieuws is er niet veel op te beleven).

Daarom zij de regiozenders lang cable-only geweest totdat Belgacom begon met BelgacomTV.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanop de site van TV Brussel

 

"Geen tvbrussel meer via DVB-T

 

Vanaf 1 september stopt tvbrussel met het uitzenden via DVB-T. tvbrussel zond jarenlang uit via DVB-T met een gericht signaal om het AZ-VUB te kunnen voorzien van onze programma's. Omdat dit nu via een andere manier opgevangen wordt, werd beslist om dit stop te zetten. tvbrussel kan uiteraard nog bekeken worden op vele andere manieren."

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...