Ga naar inhoud


Five fiver en five US


RUF

Aanbevolen berichten

Volgens ukfree.tv die het heeft van een Freesat ingewijde zou de volledige Five familie dan toch FTA en Freesat worden in November 2008. Volgens hetzelfde nieuwsitem zou de invloed van Sky en haar abonnee kanalen zienderogen dalen. Slechts 2 pct zou nog naar de betaalsportzenders kijken en slechts 6 pct naar de betaalkanalen in het algemeen. Dit laatste cijfer is bijna een halvering sedert de lancering van Freesat. Ook loopt het gerucht dat Sky de satelliet installateurs probeert ofwel onder druk te zetten of met financiële middelen te overtuigen om Freesat te saboteren (ofwel installaties weigeren of op de lange baan schuiven). Dergelijke voorstellen zouden reeds 'telefonisch" gedaan zijn aan maatschappijen in Glasgow en Newcastle. Komt daarboven de "technische" moeilijkheden (lees vertragingsmanoevres") waar ze bij Sky komen aandraven om nieuwe stations aan het Freesat platform toe te voegen. Het lijkt er dus op dat Sky Freesat lelijk heeft onderschat en nu onder de gordel begint te meppen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het gaat om een hoop poen natuurlijk wat Sky mis loopt, maar dat hebben die uitzuigers geheel aan zichzelf te danken (C.D. is er niets bij). 2% dat op Skysports geabonneerd is lijkt me wel aan de lage kant maar het kan.

Logish dat vroeg of laat enkele zenders van Sky gingen afstappen. Moge Freesat een lang en mooi leven mogen hebben.

Dm8000-Newnigma \\ Big-Bisat \\ West: 5/0,8 Oost:4,8/9/13/19,2/23,5/28,2/42 \\ Ziggo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sky UK met Canal Digitaal vergelijken is een beetje appels met peren vergelijken. Sky heeft een veel groter aanbod, red button service, anytime, eigen kanalen, etc. Daarmee lijkt Canal Digitaal nog maar een kleine speler, maar is ook niet verwonderlijk gezien het abonneebestand.

 

Al eerder was er sprake van het beëindigen van contracten tussen de grote stations en Sky. Als daadwerkelijk het contract tussen Sky en de Five groep afloopt in november, dan zullen de kanalen van Five, Fiver en Five US FTA worden geschakeld. Five heeft wel het kleinste marktaandeel in het VK. Grote series zijn in het verleden al weggekaapt door Sky (24, Prison Break).

 

Ik denk dat Sky toch populairder blijft als Freesat, want voor docu zenders als Discovery, muziekzenders als MTV, filmkanalen zal je toch Sky moeten hebben. Zeker als je weet dat veel Engelsen geen kabeltv hebben, maar aangewezen zijn op DVB-T en DVB-S.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik daar zou wonen zou ik zelfs een abo op CDS overwegen. Series als Two and a Half Men zitten daar ook achter betaalzenders (Paramount Comedy voor mijn voorbeeld) en dan ben je al snel 15-20 pond (18-25 euro) kwijt per maand. En een *blegh* Sky ontvanger. Terwijl het hier op Veronica komt. Bij CDS zou je zelfs met een settopboxpakket al aardig wat series hebben, maar voor €9,50 per maand heb je ook Discovery/NGC/Eurosport/etc. En dan kan je een CAM gebruiken.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...