Ga naar inhoud


[DGS400S] hoe upgraden, welk image


Beeper

Aanbevolen berichten

Ik heb voldoende ervaring met de dreamboxen, maar een kennis van me heeft een DGS400S. Daarop staat een van de eerste Ronaldd images, en dat werkt best wel.

 

Het is nu echter tijd voor een nieuwe kanalenlijst en een image.

Ik heb dit forumdeel al doorgespit omdat ik de update procedure al lang vergeten ben.

 

Uit de diverse postings maak ik op dat de DGS ook op PLi kan draaien. Als dat kan dan zou ik gaan voor PLi Jade.

 

De vragen:

- Welk image is nu stabiel, (zonder 2e tuner geen probleem)

- Waar kan ik meer info vinden over de wijze van upgraden.

- Kan ik PLi installeren, wat moet ik dan doen.

- Ik zou graag met newcamd werken als EMU.

 

 

Bij voorbaat dank voor de hulp. cool

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik gebruik al tijden de abcom image met sfteam plugin en daarmee werken wel beide kaartlezers en ik vind erg stabiel kijk maar op denktenk-site voor verschillende enigma images.

wie weet wat morgen brengt........ik niet....ik weet niet eens wat er gisteren gebeurde

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: bigm
Ik gebruik al tijden de abcom image met sfteam plugin en daarmee werken wel beide kaartlezers en ik vind erg stabiel kijk maar op denktenk-site voor verschillende enigma images.


Dan heb je meteen de beste en stabielste image op je box staan als je voor de ABcom image gaat wink

* Dreambox 800 HD
* Dreambox 800 SE

* Zgemma h1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het image van ABcom, is dat een enigma based image wat je gewoon met flashtools kunt laden? Ik meen dat in de diverse postings te hebben gelezen maar ga graag op zeker :D

 

Heb nu bootloader 1.1.1 erin zitten, moet ik daar ook nog iets mee? ik vind de images wel, maar deze zijn allemaal .....no_boot.

 

Als ik het goed heb betekent dat dit niets met de bootloader doet. ( bootloader is uit 2005, dus zal er wel iets nieuwers zijn.)

 

Ik heb gelezen dat de overgang naar Enigma iets doet met de bootloader.....en dat je daarna niet zomaar terug kunt naar de standaard software zoals Fantacy.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

je hebt ook volledige versies met boot erin gebakken.....dus moet goed komen anders stuur ff je mail adres door via pm dan stuur ik je beschrijving linkjes en addon toe om alles in 1 keer werkend te krijgen.

en ja het doet wat met je bootloader maar die is er later ook weer los terug in te zetten.

wie weet wat morgen brengt........ik niet....ik weet niet eens wat er gisteren gebeurde

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Beeper
Het image van ABcom, is dat een enigma based image wat je gewoon met flashtools kunt laden? Ik meen dat in de diverse postings te hebben gelezen maar ga graag op zeker :D

Heb nu bootloader 1.1.1 erin zitten, moet ik daar ook nog iets mee? ik vind de images wel, maar deze zijn allemaal .....no_boot.

Als ik het goed heb betekent dat dit niets met de bootloader doet. ( bootloader is uit 2005, dus zal er wel iets nieuwers zijn.)

Ik heb gelezen dat de overgang naar Enigma iets doet met de bootloader.....en dat je daarna niet zomaar terug kunt naar de standaard software zoals Fantacy.


Beeper je moet er een serial_all image inzetten (Bootloader+image)
Laatste ABcom is van 06-08-2008.
Let wel: geen twintuner support met een enigma image.
Meer info te vinden bij denktenk....

* Dreambox 800 HD
* Dreambox 800 SE

* Zgemma h1

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...