Ga naar inhoud


Juridisch vraag betreft betaald verlof en vakantie.


Greatone

Aanbevolen berichten

Ik val een beetje in deze discussie maar goed ik heb in een soort gelijke situatie als werknemer gezeten en waar het op uit komt is volgens mij het volgende.

 

Als je iemand als werkgever naar huis stuurd met "betaald verlof" moet je over die "werkdagen" de normale dingen uitbetalen. Vakantiedagen kunnen in overleg, met de werknemer, opgenomen worden maar je kan niet eenzijdig dwingen ze te laten opnemen.

 

De al eerder afgesproken vakantie is, volgens mij, dus in overleg gegaan/geweest en ook al is/wordt ze voor de weken ervoor en erna met betaald verlof naar huis gestuurd. Zij is ook nog steeds verplicht bereid te zijn werk voor de werkgever te doen dus ze kan ook niet zomaar een week op vakantie gaan!

 

Als je kan aantonen dat ze de vakantie al in overleg gepland is en mischien ook dat ze weg is geweest heb zij geen recht op die 5 dagen.

 

Je moet je dan idd. afvragen of het alle moeite waard is maar als het een principe kwestie is/wordt ligt het weer wat anders.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het is dus aantoonbaar dat zij die dagen heeft opgenomen.

 

Binnen mijn bedrijf moet het personeel verlof/vakantie aanvragen indienen d.m.v. verlofbriefjes, die ze ook moeten ondertekenen.

 

Heb dus een verlofaanvraag van haar die ondertekend is.

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Greatone
Het is dus aantoonbaar dat zij die dagen heeft opgenomen.

Binnen mijn bedrijf moet het personeel verlof/vakantie aanvragen indienen d.m.v. verlofbriefjes, die ze ook moeten ondertekenen.

Heb dus een verlofaanvraag van haar die ondertekend is.


Ik denk dat je met dat briefje een poot hebt om op te staan.

Ik kan nog gaan muggen ziften en zeggen "een aanvraag resulteerd
niet automatisch in een overeenstemming en zonder overeenstemming geen verlof"


En als je haar een brief gestuurd hebt dat ze niet meer op het
werk mag verschijnen zonder die week verlof aan te halen dan sta
je heel zwak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik mijn gelijk kon halen via de rechter, zou ik dat wel doen.

 

ook al kost dat wat meer aan procederen.

 

en tegen haar moeder moet je gewoon zeggen dat je geen R**t met haar te maken hebt en alleen praat met haar dochter!!

 

daar het je toch ook afspraken mee gemaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ten eerste moet je een kosten/baten analyse maken.

 

Als je de vakantie niet uitbetaald loop je het risico dat je een advocaatbrief in de bus krijgt die je dan weer moet laten beantwoorden door een advocaat. Dat gaat de nodige pegels kosten. De advocaat van de ex-werkneemster gaat alles uit de kast trekken en met modder smijten om maar aannemelijk te maken hoe een slechte werkgever je wel bent en dat de situatie die nu is ontstaan door toedoen van de werkgever is.

 

Je kunt bij je eigen advocaat eens vrijblijvend informeren hoe die er tegenaan kijkt edoch hij stuurt je direct een factuur.

 

Ik adviseer schikken tegen finale kwijting en dit ook laten ondertekenen. Het gaat nu niet erom om je recht te halen maar het zoeken naar de voor jou goedkoopste oplossing.

 

Wees maar blij dat het contract zo snel eindigde. In de praktijk betaal je tot einde tijdelijke contract.

 

 

ps:

Als je als werknemer je baan opzegt mag je netjes je opzegtermijn tot de laatste dag uitdienen. Als je rotzooi trapt en dan opzegt mag je meestal op kosten van de baas de opzegtermijn betaald thuis uitzitten. De werkgever zit niet op negatieve shit te wachten die kan onstaan als de persoon in kwestie blijft doorwerken. Ik heb dit helaas al diverse malen mogen meemaken. De goeden moeten doorwerken en de kwaden zitten betaald thuis.

Wie is er slimmer?

CU

Lambik

 

VU+ DUO2, Triax88, 13E,19E,23E,28E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allemaal bedankt voor jullie reacties, ik zal morgen contact opnemen met mijn advocaat.

 

Dan kost het mij meer, maar het is inderdaad voor mij een principe kwestie.

 

Afspraak is afspraak in mijn ogen!

 

 

Wordt vervolgd....

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom heb je haar niet gewoon in dienst gehouden en full time kut werk gegeven? ik neem aan dat jouw stoep ook best een veegbeurt kan gebruiken? dat het hoog tijd was dat de vuilbakken eens uitgewassen werden.

 

Je kon haar ook ontslagen voor grove fout. dan had je enkel de gepresteerde uren tot ontslag moeten betalen. pv van de politie er bij en klaar.

 

Je bent buiten de werknemer en zijn advocaat aan niemand uitleg of verantwoording schuldig. dus die moeder kan je gewoon buitenkegelen.

 

Ik weet niet hoe het in nederland zit, maar hier staat (voor de rechtbank) de arbeidswet nog steeds boven onderlinge overeenkomsten.

 

Is dit een eenmalig gebeuren met deze werkkracht, of heb je uit het verleden meer voorvallen in een dossier zitten?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

waarom ben je zo coulant geweest.

was je wel zeker van je zaak om haar eruit te doen.

of ben je zo een aardige werkgever.

als dat zo is dan zou ik me aan de afspraken houden, en die bespreken met degene die het contract had en niet de moeder.

als het een pricipekwestie is zou ik het gewoon doorzetten, je betaald niet voor niets.

ik heb zelf ook al eens zoiets gehad, probeer je met je hand over het hart te strijken en dan krijg je zoiets, nou ze kan de boom in, en ik zaag hem dan wel om, wedden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben inderdaad een aardige werkgever, maar nu krijg ik daar dus de rekening voor gepresenteerd eek

 

Maar heb de zaak aan mijn advocaat voorgelegd, en voert nu het woord namens mij. Ik ga lekker op vakantie, en hoor wel hoe het ervoor staat als ik terug ben.

 

Dus wordt vervolgd over 10 dagen.....

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ivanders
Waarom heb je haar niet gewoon in dienst gehouden en full time kut werk gegeven? ik neem aan dat jouw stoep ook best een veegbeurt kan gebruiken? dat het hoog tijd was dat de vuilbakken eens uitgewassen werden.


Als haar job omschreven staat in het contract, zou dit een inbreuk zijn op het contract. De advocaat zou dan herstel in functie vragen. Zo niet is dit contract breuk en zou de werkgever alle schuld treffen.

In België is bij ontslag van de werknemer door de werkgever de volgende regel van toepassing bij opnemen van vakantie dagen.
Tijdens de opzeg genomen vakantie dagen moet je na het verlopen van de opzeg bij presteren. Dit is van toepassing op een bediende contract.
Bij ontslag van door werknemer worden deze dagen als werkdagen aanschouwd.

succes
mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels terug van vakantie en bericht gehad van mijn advocaat:

 

Aangezien ik overeen was gekomen dat de desbetreffende persoon 2 weken betaald verlof zou krijgen, en dit ook heeft gekregen, sta ik volledig in mijn recht aangezien zij hier ook voor heeft getekend. Zij heeft dus in augustus 2 weken vakantie opgenomen (waarvoor zij ook had getekend op de verlofbrief) en 2 weken betald verlof gekregen. Volgens mijn advocaat wettelijk allemaal volgens de regels verlopen.

 

De overige uren die zijn nog over had is netjes uitbetaald samen met haar salaris over augustus.

 

Met andere woorden: volgens mijn advocaat sta ik behoorlijk sterk.

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...