Ga naar inhoud


netwerkprinter installeren


jernst

Aanbevolen berichten

Ik heb een vista & twee XP computers in een netwerk. Ik heb nu een printer op de vista pc geïnstalleerd aangesloten via een netwerkkabel. Printer staat gedeeld. Ik kan echter op de XP computers alleen afdrukken, als de vista pc aanstaat. Als de vista pc uitstaat, print hij niet vanuit XP. Houdt dat in, dat ik de software van de printer op iedere afzonderlijke pc moet installeren voor het werkt, of maak ik een andere denkfout?

Xtrend ET 5000 - Dreambox 600 - Moteck SG 2100A - 1.00 dish - smart/invacom LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: jernst
Houdt dat in, dat ik de software van de printer op iedere afzonderlijke pc moet installeren voor het werkt, of maak ik een andere denkfout?


Juist, je moet uiteraard op alle pc in je netwerk je printer software installeren.
Ik heb hier zelf een mini thuis netwerk met een HP netwerkprinter. Linux, Macintos, Vista en 3 XP kunnen er mee werken.

Met vriendelijke groet, paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hersens weggespoelt vandaag??? laugh

Als ik een caravaan aan mijn auto hang en ik start de auto niet dan rijd de caravaan ook niet weg, jij verwacht dus dat je pc de printer aanstuurt als de pc uitstaat... duh.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

WPW,

We zijn niet allemaal zo slim als jij.

Ik dacht dat als in het netwerk alle pc's zonder extra geïnstalleerde software kunnen communiceren, dat voor een printer ook zou kunnen gelden. Tenslotte print hij vanaf XP (zonder software) wel als de vista pc aanstaat via het netwerk.

Xtrend ET 5000 - Dreambox 600 - Moteck SG 2100A - 1.00 dish - smart/invacom LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn brother printer heeft een ingebouwde printserver, anders kon ik hem niet middels netwerkkabel aansluiten, toch?! Daarom heb ik mijn HP USB eruit gegooid. Vandaar dat ik dacht: aansluiten & werken. Helaas dus.

Xtrend ET 5000 - Dreambox 600 - Moteck SG 2100A - 1.00 dish - smart/invacom LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jernst
WPW,
We zijn niet allemaal zo slim als jij.
Ik dacht dat als in het netwerk alle pc's zonder extra geïnstalleerde software kunnen communiceren, dat voor een printer ook zou kunnen gelden. Tenslotte print hij vanaf XP (zonder software) wel als de vista pc aanstaat via het netwerk.

Je schijft dat je hem als gedeelt hebt ingezet, als je iets deelt(shared) dan moet datgene waarmee je deelt ook aanstaan, dat lijkt mij zo klaar als een klontje.
Zo te zien heb je 2 dingen gedaan waarbij de een overbodig is met de ander.
Als de printer met een eigen lan kabel in je lan zit dan heeft de printer een IP adres, daar moet je dan naartoe printen en niet naar de share op je vista pc.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...