Ga naar inhoud


Computer wil niet meer booten


joske8000

Aanbevolen berichten

Na een automatische update SP3 bleef mijn PC rebooten. Bleek achteraf een bekend probleem met AMD computers te zijn. Na veel gerommel de partitie geformatteerd en weer actief gemaakt via een andere pc. Nu wilde PC niet meer booten en komt niet verder als het 2e scherm waar in een vierkant blok allerlei info wordt gegeven over de pc. Wat ik ook als 1e zet in de bios en met gebruik van F11. De pc slaat vast. Ik hoor de cd rom met de xp cd hard werken, maar hij gaat geen stap verder.

Wie kan mij helpen?

Strong 8000; vaste schotel 62 cm monoblock; Sattracker 4.0( 3 flash),lijst Joske8000 Astra/Hotbird), 8000EMU_26-06-2010

Link naar reactie
Delen op andere sites


Na veel gerommel de partitie geformatteerd en weer actief gemaakt via een andere pc

 

je PC start niet meer op omdat door bovenstaande handeling je OS (en alle andere data) verdwenen is.

ik hoop dat je een backup hebt gemaakt want je zal hoe dan ook opnieuw moeten installeren.

check bij de fabrikant van je moederbord of er een bios-update is speciaal voor dit soort problemen. ik heb dat bij Asus ook wel eens gezien bij sp1 en bij sp2 updates voor XP.

een bios-update deed dan wonderen.

updaten op eigen risico! mijn naam is haas smile

 

 

 

merDe

deze ruimte is te huur
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn bios is actueel :)Ik ben nu iets verder en heb na een volledige ontkoppeling van stroom van het moederbord weer toegang via de diskette en cd rom. Indien ik de herstelconsole opstart krijg ik nadat alles is geladen een foutmelding (blauw scherm)met de melding dat er een probleem is met PCIIDEX.sys,

page_fault_in_non_paged_area stop 0x00000050 (........)

Ergo ik kan mijn backup niet herstellen, maar windows er opnieuw opzetten gaat dus ook niet. Maar ik ben een klein stapje verder door een "Belgische koude start"

Strong 8000; vaste schotel 62 cm monoblock; Sattracker 4.0( 3 flash),lijst Joske8000 Astra/Hotbird), 8000EMU_26-06-2010

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer een een live cd met linux uit ( knoppix ) en probeer de pc te booten. En nee er wordt dan niets geinstalleerd op je hardeschijf.

Ik krijg bijna het vermoeden, dat je bios niet meer goed is of er hardware matig iets fout zit. Met zo'n live cd linux kun je je hardware laten check ( gebeurt tijdens opstarten ).

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: paardengek

Met zo'n live cd linux kun je je hardware laten check ( gebeurt tijdens opstarten ).



En niet te vergeten. Als het blijkt dat Windows onherstelbaar is verminkt, dan kun je met behulp van Knoppix de belangrijke bestanden er toch nog afhalen.

Je kunt in principe met Knoppix een Samba netwerk verbinding opzetten en de bestanden zo overzetten op een andere PC via het netwerk.

Ook wel eens gedaan om ze via een opstart met Knoppix daarna per email te verzenden naar mijn eigen adres en de email vervolgens met andere computer op te halen.

Als je met Knoppix opstart is de kans groot dat je ook al direct een DHCP internet verbinding hebt. Anders netwerk instellingen even configureren.

Het klinkt wat raar, maar een Linux Live CD/DVD is het ultieme redmiddel als Windows het laat afweten !

Zou eerst maar kijken wat er gebeurt als je de Live CD opstart.

Groet,


Bram


Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem opgelost laugh

Dank, dank voor alle tips. Ik heb alle verbindingen in de computer losgehaald en weer opnieuw vastgezet en een nacht volledig van alle stroom afgehad.

Resultaat: computer boot weer, opnieuw XP pro geinstalleerd, backup teruggezet, tool voor SP3 gedraaid. SP3 geinstalleerd,

backup gemaakt en alles draait weer als een zonnetje.

Ik ga wel een live CD aanmaken voor een eventueel volgende probleem.

Satters nogmaals hartelijk dank voor jullie bijdragen.

Strong 8000; vaste schotel 62 cm monoblock; Sattracker 4.0( 3 flash),lijst Joske8000 Astra/Hotbird), 8000EMU_26-06-2010

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...