Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb bij het switchen op de Wavefrontier de "Tune Failed" melding, na 3sec komt er dan wel gewoon beeld op de zender, dit heb ik alleen met het wisselen tussen sats, zappen binnen 1 sat gaat gewoon goed... tevens heb ik op bepaalde zenders een "sid not found in PAT" o.i.d. terwijl het signaal wel gewoon goed is, wat is hier de oorzaak van? Heb verder geen vastlopers op HD kanalen.

VisioSat G4 + SPAUN + 4x Alps LNB > DM7020 HD (DMM OE 2.0)

Geplaatst:

enigma2-pluing-systemplugin-satelliteequipmentcontrol

moet je erop zetten

en dan als die geinstalleerd is de diseqc delay van default 120 naar 130 wijzigen.

ik haal hem hier binnen via update software (OoZoon)

Als je ook een directe feed naar je imagebakkers hebt kun je het ook daar halen anders is het even zoeken...!

dat werkte bij mij perfekt een maand geleden toen die kennis daarover bekend werd.

voorts zullen er zo wie zo nog wat nieuwe updates staan die je dm 800 veel beter doen werken en stabiel maken.

cheers

I Won't Back Down

Tom Petty

Geplaatst:

let wel op als je naar HD zender zapt dat je heen en weer moet anders geen beeld, althans dat is even mijn conclusie na gemini 3.7 inladen op de dm800 met 3.6 had ik hier geen last van

Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra

Geplaatst:
Origineel bericht van: dolphs
let wel op als je naar HD zender zapt dat je heen en weer moet anders geen beeld, althans dat is even mijn conclusie na gemini 3.7 inladen op de dm800 met 3.6 had ik hier geen last van

dolphs, dat is maar eenmalig! ligt aan de zenderlijst.
De volgende keer als je op die HD zender zapt heb je onmiddelijk beeld.

Dreambox DM800HD met de laatste Nabilo

Visiosat Big Bisat - Astra 28.2E / Astra 23.5E / Astra 19.2E / Hotbird 13E / Eurobird 9E / Sirius 4.8E / Thor 0.8W / AB3 5W

Geplaatst:

overigens is dat niet bij alle HD zenders

bijvoorbeeld OrfHD gaat meteen open

ik las in het dreamboard forum dat het met een of ander in het signaal aanwezige flag te maken had. (precies kan ik het niet meer achterhalen)

maar daar zal ook wel een fix voor komen.

cheers

I Won't Back Down

Tom Petty

• 2 maanden later...
Geplaatst:
Origineel bericht van: Tonskidutch
enigma2-pluing-systemplugin-satelliteequipmentcontrol
moet je erop zetten
en dan als die geinstalleerd is de diseqc delay van default 120 naar 130 wijzigen.

Lost bij mij het probleem in het geheel niet op ....

2x VU+ Solo 4K, 2x DM8000, 1x DM800, Triax 90cm (13.0° / 19.2° / 23.5° / 28.2°)

Geplaatst:

Dit probleem heb ik met mijn 7025+ ook.Er zijn al diverse aanpassingen uitgevoerd door DM maar die aanpassingen stammen uit begin 2007 en daarna is het gestaakt,ook die plugin die hier boven vermeld wordt is er zo 1.Ook de lib file voor de Alps tuner is al eens aangepast , maar dat maakte het alleen maar erger.De beste resultaten worden geboekt met een Spaun switch , want die werkt wel naar behoren.Ook de DM500 met alps heeft de problemen met een switch.Ik gebruik op dit moment mijn moter maar weer en nu gaat het goed.

DM7000s - DM500s - VU+ Duo met 250 GB HDD - WaveFrontier T90 + emp 8/1 - Rotor met 80cm schotel.

• 1 maand later...
Geplaatst:

Ik heb hetzelfde probleem met de DM7025+, na wat zoeken en sleutelen heb ik volgende experimenteel ondervonden :

- Het komt voor in diverse images, nabilo, ronaldd, gemini

- Komt enkel voor als de tuner heet is.

- Aanpassen van de delays in sat equipment setup (plugin) gaat het beter, maar het probleem is niet volledig weg.

- Het komt enkel voor als beide tuners actief zijn. (waarschijnlijk omdat 2 tuners actief = meer hitte )

- Ongeveer 1 op 10 zaps loopt mis door tune failed probleem. Dus is enkel te testen door snel door een lijst te zappen met diverse zenders van verschillende sats die zeker werken.

- Met mijne diseqc switch is niets mis mee, met een relook tuner totaal geen problemen.

Ik kan het nu mooi simuleren, met een tafelventilator gericht op de DM7025 (die wat gewoon op de bureau tafel staat met deksel erop, dus niet in een kast) komt het probleem NOOIT voor.

Zet ik de ventilator uit, dan heb ik problemen na een kwartiertje. (interne harddisk is al uitgeschakeld, want die genereerde ook teveel hitte)

Dus het zou kunnen dat indien de tuners heet zijn, de delays niet meer goed zijn om iets minder kwaliteit switches correct aan te sturen. (satcon 4/1 switch, alps lnb's)

Vrees dus dat ik een fan moet inbouwen naast de tuners.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen