Ga naar inhoud


[enigma2] Nieuwe release-dm800 antifreez en nieuwe dm7025 release!


mobieltje

Aanbevolen berichten

Citaat:
Ik geloof zelf niet in een software oplossing.

Waarom niet? Wie weet zet die nieuwe bootloader de broadcom wel in "de juiste stand" of upload wat micro-code etc. wat niet standaard in alle chips zit... En softwarematig kan het gefixt worden. Of er is iets timerachtigs wat marginaal werkt op hardware gebied en door iets andere timing in software heb je een probleem gefixt....

Het gebeurt wel vaker hoor dat een hardware probleem softwarematig gefixt wordt. En dat is bovendien ook nog een goede oplossing. Je hoeft niets te modificeren/reworken...
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 80
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: f650gsrider
Hier ook wat misvormingen in de bouqeut lijst


Dus toch. Het heeft in ieder geval géén verband met de nieuwe bootloader. Heb hier een oudere image geflashed gehad zonder die nieuwe bootloader.
We hebben het binnen PLi ook in onderzoek, 1e gedachte is dat CDS experimenteel met nieuwe epg data aan het spelen is, een toevallige samenloop van omstandigheden dus.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al met al kunnen we dus stellen dat het lek boven is bij Dream....?

Kunnen we misschien denken om een bestelling te plaatsen want het weerhield me nog steeds om dat te doen met al die problemen.

 

B17 smile

Receivers:Dreambox 920;Dreambox One. Sat's: 4.8°E, 9°E, 13°E, 19.2°E, 23.5°E, 28.2°E en Cable Ziggo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: f650gsrider
Origineel bericht van: Henksat
Heeft te maken met de epg. Mocht je bijvoorbeeld een epg.dat hebben op je HDD gooi die maar eens weg, dan ben je er tijdelijk vanaf.


Zender namen en epg wordt gewoon goed weergegeven alleen de namen van de favorietenlijst zijn aan het einde in elkaar gedrukt.


Inderdaad, heb hier hetzelfde aan de hand.. blijkbaar toevallig na de nieuwe bootloader geplaatst te hebben.


manahmanah : dat van de power halen is gewoon standaard en zal ook niet gefixed worden !

Je kan dit trouwens heel makkelijk versnellen, gewoon 5 seconden de powerknop indrukken terwijl de power cable eruit is en dan terug inpluggen en hij start gewoon.
Op deze manier ontlaad je gewoon ff sneller de condensatoren.

Dreambox DM800HD met de laatste Nabilo

Visiosat Big Bisat - Astra 28.2E / Astra 23.5E / Astra 19.2E / Hotbird 13E / Eurobird 9E / Sirius 4.8E / Thor 0.8W / AB3 5W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Henksat
Zojuist alléén de bootloader vervangen op de PLi image, wél een beta,alles werkt, alleen met de boeketlijst in beeld gaat er met de namen van de boeketten wat mis.

Meer mensen dit al gezien?


hier hetzelfde, in de lijst waar alle boeketten staan, zijn nu epg gegevens te zien, ziet er wat slordig uit maar verder geen last van.

Dreambox 8000 HD PVR met 1.5 tb hdd

Dreambox 800se HD PVR met 320 gb hdd

Wavefrontier T55 astra 1,2,3 hotbird

Linux server

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q


waar vind ik enkel de bootloader voor de 7025 zonder dat ik een hele image moet flashen?

Dreambox 8000 HD- 1TB HD - OpenPli Image

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
]Zucht.... en wat moet die bootloader dan wel op een 7025 gaan doen dan?
Die bootloader is om een probleem op te lossen voor de DM800, voor de DM7025 was er geen probleem, dus ook geen bootloader.


Maar eerlijk gezegd, de titel
Citaat:
Nieuwe release-dm800 en dm7025 Anti freeze (secondstage 62) fix
is wel verwarrend confused

grtz arie

_________________________________________________________________________

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

En de problemen op de 800 zijn daarmee voor mij opgelost.

Ik heb een aantal maanden geleden zo kastje gekocht om hier in mijn bedrijf als demo een aantal tv's aan te sturen op full HD.

Dat lukte dus niet vanwege het voortdurend vastlopen op HD zenders.

Het bekende probleem; op SD prima maar op HD na 15 minuten bleef tie hangen en uiteindelijk een reboot.

 

Ik dacht dat ik eerst zou wachten todat bij dream het probleem zou zijn gevonden om em daarna wel eens terug te sturen.

Tot zolang heeft ie werkloos in een kast gelegen.

 

Gisteravond het bericht gelezen en de nieuwe bootloader erin geflasht en sindsdien draait het als een tierelier.

Heeft sinds gisteravond op HD gestaan en draaide vanmorgen nog steeds.

Zapt prima, van HD naar SD, van HD naar HD en geen enkele vastloper of andere narigheid.

 

Het werkt nu precies zoals ik dacht dat het zou moeten werken toen ik em aanschafde.

 

Warmte probleem valt wel mee, ik kan em vrij plaatsen zodat de lucht vanonder en van boven vrij door kan stromen.

 

Kortom, aanvankelijk dacht ik echt een misser te hebben gekocht, nu blijkt dat toch mee te vallen.

 

DM 800 is uit de 86 serie, draai met Blackhole, zat er nog in, was de laatse image die ik had geprobeerd, op een wavefrontier met 13, 16, 19, 23, en 28 oost.

3 X VU+ duo (1.5 TB HD & OpenPLi 2.0)

Dreambox7020/Maxtor 6Y080L0

Wavefrontier

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: arie kanarie
Origineel bericht van: Toxic[Q
]Zucht.... en wat moet die bootloader dan wel op een 7025 gaan doen dan?
Die bootloader is om een probleem op te lossen voor de DM800, voor de DM7025 was er geen probleem, dus ook geen bootloader.


Maar eerlijk gezegd, de titel
Citaat:
Nieuwe release-dm800 en dm7025 Anti freeze (secondstage 62) fix
is wel verwarrend confused


Misschien het warmte probleem oplossen , de 7025 word ook aardig warm toch .........
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...