Ga naar inhoud


de beste gratis antivirus is....


jacobus

Aanbevolen berichten

er zijn meerdere gratis anti-virus producten.

-AVG

-Avast

-Avira Antivir

zijn denk ik de belangrijkste.

Daarnaast heeft ook Comodo een gratis anti-virus programma.

Hun firewall is erg goed.

Ik wil nog wel eens een discussie over welke de beste is, liefst vanuit ervaring. Ikzelf ben vanaf vandaag Avira aan het proberen, omdat deze extreem goed uit de testen komt. Deze heeft echter geen email-scanner, wat hij schijnt op te vangen met zijn normale "anti-virus guard"

Ook geeft deze geen bescherming tegen spyware/adware. Daartegenover schijnt de heuristische scan zeer goed te zijn.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik gebruik de windows versie van ClamAV en die heet ClamWin en die bevalt me tot nu toe erg goed. Er is ook een gratis spyware pakket (Spyware Terminator) te krijgen waar ClamAV is ingebouwd.

 

ClamWin (en dus ClamAV) en Spyware Terminator zijn (ook) gratis en mogen ook nog eens door bedrijven gebruikt worden!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: wammeswaggel
Je bedoelt resident virusscanners?

Ik las laatst een berichtje dat ze zowat allemaal 50% doorlaten!

Ik gebruik die hele handel niet(vertraagt allen maar).

Gezond verstand en af en toe Adaware en Housecall voldoet bij mij prima!


Tja of dat gezond verstand is betwijfel ik, we praten wel verder als je bv afgesloten wordt van het inet vanwege spamberichten e.d.
Door mensen zoals jij die denken dat ze het zelf wel kunnen door af en toe eens te scannen met wat gratis software hebben de virussen\wormen juist meer kans om meerdere pc's te infecteren zonder dat jij het in de gaten hebt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Avira anti virus scoort in een test zeer goed.

Icm met bv windows defender en een goede firewall moet je goed beschermd zijn. En dan hoeft het niet veel geld te kosten.

Geen anti-virus draaien is in mijn inziens geen optie.

Als je naar een neutrale test kijkt:

http://www.av-comparatives.org/seiten/ergebnisse_2008_02.php

http://www.av-comparatives.org/seiten/ergebnisse_2008_05.php

 

dan zie je dat ze elkaar weinig ontlopen. Waarom zou je dan geen gratis anti-virus nemen.

en in deze tests presteert avira bijzonder goed.

Natuurlijk is dit een momentopname, maar je mag er vanuit gaan dat dit een redelijk gemiddelde is.

 

En met één ding met ik het wel eens met wammeswaggel: de beste anti-virus ben jezelf: gebruik je verstand, surf verstandig en open niet blind alles wat je tegenkomt.

Maar daarnaast kun je op iedere website tegen een virus of malafide script aanlopen, dus is een antivirus programma en een firewall zeker aan te bevelen.

En al heel zeker omdat er gratis alternatieven zijn, die redelijk tot goed presteren.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Xilence

Door mensen zoals jij die denken dat ze het zelf wel kunnen door af en toe eens te scannen met wat gratis software hebben de virussen\wormen juist meer kans om meerdere pc's te infecteren zonder dat jij het in de gaten hebt.


Waarschijnlijk is het "toeval" of heb ik "geluk" dat mijn PC nog
nooit een virus heeft gehad.

Zelf denk ik dat mijn verstand iets gezonder is:

Ik gebruik geen IE, Outlook, MSN en allerlei andere troep!

Mvg, wammes.

Ik lees veel dus ik hoef niet veel te posten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: wammeswaggel
Origineel bericht van: Xilence

Door mensen zoals jij die denken dat ze het zelf wel kunnen door af en toe eens te scannen met wat gratis software hebben de virussen\wormen juist meer kans om meerdere pc's te infecteren zonder dat jij het in de gaten hebt.


Waarschijnlijk is het "toeval" of heb ik "geluk" dat mijn PC nog
nooit een virus heeft gehad.

Zelf denk ik dat mijn verstand iets gezonder is:

Ik gebruik geen IE, Outlook, MSN en allerlei andere troep!


grappig... gebruikt dus geen virusscanner en claimt dat hij nog nooit een virus heeft gehad.... Grote vraag nu is: Hoe weet hij dat?

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Huidige versie van AVG is veel te zwaar voor de wat lichtere (oudere) PC's.

 

Ik gebruik nu veel AVAST Free Edition omdat ie klein en transparant is. Gratis registratie zorgt ervoor dat je een jaar lang updates kunt halen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...