Ga naar inhoud


de beste gratis antivirus is....


jacobus

Aanbevolen berichten


Ik heb dezelfde versie blush, maar ben twee maanden in Nederland geweest en natuurlijk genoten van die mooie zomer daar :D. Toen ik terug kwam pc weer aangezet en krijg natuurlijk gelijk een mededeling van ome Bill dat mijn pc niet veilig was. Toen even naar Nod gegaan en updates aanklikt, en jawel hoor pc weer helemaal veilig.

 

Salu2, D.Quijote

2x M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

4 schotels op het dak, en 5 in de kelder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: fatfreddy
De beste antivirusscanner ben jezelf.

Dat is ook niet duur inderdaad.
Ik heb eenmaal per week wel een trojaans paard in huis. Die pik ik er niet uit natuurlijk. Maar inderdaad, als je die domme post niet opent ben je zelf ook alert.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel ik heb zojuist COMODO Firewall met antivirus geinstalleerd, en zéééér goed!

Avast en Spybot draaien ook op die PC, en COMODO is de enige die me verwittigd dat IE een keyboard access wil doen... dus toetsaanslagen door sturen!!! Ik verschiet er wel van dat zoiets op m'n PC zit...

Gelukkig doe ik geen bankverrichtingen op briefwisseling op die PC, maar toch Big Brother is watching me!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jacobus
en hoe denk jij over het feit dan avira geen mailscanner en spyware detectie heeft?
Gebruik je Avira zelf ook? en heb je dan de grstis of de betaalde versie?


Ik gebruik de gratis versie van Avira Antivir maar die begint wel degelijk te mekkeren als ik een mail binnenkrijg met een virus attached.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals ik al heb aangegeven heb ik nu ook Avira free op mn pc staan.

Ik twijfel nog een beetje of ik evt terugga naar NOD32, maar als Avira echt zo goed is als ze zeggen, en dan ook nog gratis, waarom dan een andere nemen.

Ik heb microsoft defender erbij gezet om realtime bescherming tegen spyware te verkrijgen, en ook hier merk ik eigenlijk niets van.

Gevoelsmatig heb ik de neiging om terug te gaan naar NOD32, maar ik wil toch nu eerst ns n poosje Avira testen.

 

Het is met avira zo dat ie wel alle virussen ed uit mails haalt, maar pas NADAT ze zijn gedownload, en niet, zoals wanneer je een mailscanner hebt, al tijdens het binnenhalen.

 

En jij bent dus erg tevreden, dus dat is al positief.

Heb je veel False positive meldingen met Avira?

Ik heb nl al gemerkt dat Avira alarm geeft op sommige dingen, waar Nod en Ook trend housecall dat niet doen.

 

@jan ambers: die melding komt van Comodo firewall. Die monitort ook alle interne processen. Ik heb hem ook. Goed en Gratis.

Maar dat bv IE contact zoekt met het toetsenbord, is heel normaal, aangezien je anders niet zou kunnen typen binnen deze toepassing.Weet je zeker dat er een antivirus inzit? want die moet je dan wel apart installeren, dacht ik. En antivirus of anti spyware programma's zullen nooit melden dat de ene toepassing een andere probeert te benaderen, want daarvoor zijn ze niet gemaakt. Zoiets zit gewoonlijk in de firewall

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jacobus
en hoe denk jij over het feit dan avira geen mailscanner en spyware detectie heeft?
Gebruik je Avira zelf ook? en heb je dan de grstis of de betaalde versie?


Hoe kom jij erbij dat Avira dit niet heeft dan ?? Ik heb de betaalde versie, maar ook de gratis versie heeft een mailscanner en voor spyware zijn er zat alternatieven die gratis zijn te krijgen.

Ik heb de betaalde versie die ik gratis heb wink

Avira vond bij mij inderdaad dingen die NOD32 niet vond, en dat terwijl die heel hoog aangeschreven staat.

Maar ik had er ook bij gezegd dat het "mijn mening" is smile Vraag je het aan 10 verschillende mensen, dan zijn er altijd 8 die een ander programma beter vinden.

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites

De gratis versie van AVIRA heeft geen mailscanner.

 

Citaat:
Voordelen

Avira AntiVir biedt zeer goede bescherming voor uw pc en komt altijd goed uit anti-virus-tests. Met gratis updates van virusdefinities.

 

Nadelen

AntiVir heeft geen aparte mailscanner en de updates zijn vrij groot en verlopen soms erg traag. Soms verschijnt een pop-up met reclame voor de betaalde versie tijdens het updaten.

 

 

Citaat:
Avira AntiVir 8 verschilt niet heel veel van versie 7. De interface is iets verbeterd en de scansnelheid verhoogd. En AntiVir biedt nog altijd de beste bescherming van de gratis virusscanners. Maar enkele minpunten van AntiVir blijven het product parten spelen: langzame updates, popups en geen mailscanner. Als Avira deze nadelen zou verhelpen dan zou AntiVir - naar onze mening - onbetwist de beste gratis virusscanner zijn.

 

 

Los daarvan onderschept Avira wel de virussen die binnenkomen via Mail, maar pas NA het downloaden.

 

En het gaat mij dus echt om de GRATIS Versie.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...