thxultra Geplaatst: 14 september 2008 Geplaatst: 14 september 2008 Probeer mijn Synology 207 nas te mounten naar mijn dm800hd maar als ik dan de video button indruk krijg ik het intern geheugen als opslag(24mb) programma mount ultility gebruikt. ip:van de nas ip:van de dreambox login:root pasw:dreambox dir:map op de nas(movie) mount:media/hdd/ op mijn dm600 werkt het perfekt maar bij de 800 geeft hij met het progje failed no such file or directory. ook via blue button geprobeerd met mount editor geen succes. iemand enig idee wat ik nog kan proberen.
Tonskidutch Geplaatst: 15 september 2008 Geplaatst: 15 september 2008 Citaat: dir:map op de nas(movie) kan niet no such file or directory is eenduidig dm 600 wel dm 800 niet met exact dezelfde instellingen? dan staat in de dm 600 in 't desbetreffende image een andere link naar het mountpoint dan op je dm 800 (en dat is natuurlijk logisch) je moet de hoofdmap die vrij gegeven is voor delen invullen bij " dir: " maak op de NAS op het /volume1 een map aan die dreambox heet en maak daar als submapje ook nog movie aan (/volume1/dreambox/movie) deel die map dreambox met de gebruiker(s) die je in de 207 had aangemaakt (gebruik straks ook die gebruiker zijn naam en paswoord) DM800 automount.conf editen: dreambox -fstype=cifs,rw,rsize=8192,wsize=8192,user=****,pass=**** ://IP-nas/dreambox Telnet de Box met ln -sfn /automount/dreambox /media/hdd/ als je dat allemaal gedaan hebt moet je een werkende mount hebben op je dm 800. wat als alternatief kan is dat je de /etc/fstab aanpast en daar de volgende regel in zet in plaats van de regel met hdd: Code: IP-nas:dreambox /hdd cifs rw,nolock,user=****,pass=**** 1 0/dev/scsi/host0/bus0/target0/lun0/part1 /media/usb auto defaults 0 0 cheers Stop Bajon Tullio De Piscopo
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen