Ga naar inhoud


[M-Vision]ST5 PVR vragen


TimD

Aanbevolen berichten

Heb al threads gelezen over de PVR functie van de ST5. Sommigen zeggen dat de ST5 hier klaar voor is, maar de software nog niet.

 

a) Hoe zit het nu tegenwoordig? Kan de ST5 perfect opnames maken en daarna afspelen? Lukt het programmeren van de tijdopname?

Dus een programma opnemen vanaf bv. 18h tot 20h. Want in de laatste thread over de MV zou enkel manuele record mode werken.

 

B) Is timeshift mogelijk, maw pauzeren tijdens een uitzending en daarna verder kijken?

 

c) Kunnen opnames bekeken worden op de pc?

 

d) Zijn er bepaalde zaken die nog problemen geven? Of zaken die vernoemenswaardig zijn?

 

e) Is het mogelijk om DIVX films te bekijken op één v/deze receivers? Wordt hier aan gewerkt? Heb al in de manual gelezen dat het mogelijk is met een bepaald conversie programma. (lijkt me nogal omslachtig)

 

Mijn vraag geldt ook voor de HD200. Want zou eventueel mijn 9080NET vervangen door een ST5 of HD200 als de PVR functie goed werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wat betreft de HD200, is het zo dat deze op dit moment (Firmware versie 0126 en F126) de PVR-functie heeft gekregen.

 

Het is mij wel gelukt om met handmatig starten opnames op usb te maken. Programeren en opnemen is mij tot op heden niet gelukt.

 

Ik ben van mening dat de 0126-firmware nog lang niet de definitive versie van PVR zal zijn. Volgens mij heeft MVision eieren voor haar geld gekozen door al vast een gedeeltelijk PVR uit te geven om het marktaandeel niet te verliezen (aan bijv. MaxDigital en/of Clarke).

 

Wat betreft de vervanging van de 9080Net moet je wel weten dat de HD200 niet over een ethernet aansluiting beschikt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De ST-5 pvr functie werkt bij mij goed, het is mogelijk opnames te maken via de timer, een timeshiftfunctie heb ik nog niet kunnen activeren.

Met het Nero pakket kan je op de pc opnames bekijken en bewerken.

De speler speelt MPEG files (dus geen divx) en doet dit via het netwerk (streaming) of usb.

Verder geen noemenswaardige bugs tegenwoordig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is ook de stX 5 dat een mediaplayer schijnt te zijn, maar kan ie dan avi, mpeg en divx bestanden afspelen?

 

En ik had nog een meer algemeen vraagje: als je bij ontvangers met PVR functie via een externe harde schijf opneemt, gaat de externe harde schijf dan automatisch aan op het tijdstip dat je opname begint en gaat ie ook weer uit als de opname is afgelopen? Of kan je dit niet zo in het algemeen zeggen maar hangt dat af van je specifieke ontvanger?

Clark FlashPVR40, M-vision STX-5, WaveFrontier T90, Golden Interstar 0,3 LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Nee, dat is helaas niet mogelijk. Zowel met de ST-5 die ik eerst had en nu met m'n STX-5 is het niet mogelijk. (Beide met de gxmax software).

Maar mocht je nog een moeten kiezen zou ik voor de STX-5 gaan. Deze heeft voor 2 usb aansluitingen en een veel lekkerdere AB(voller, ligt lekkerder in de hand met volwassenere knoppen dan die van de ST-5).

 

 

Clark FlashPVR40, M-vision STX-5, WaveFrontier T90, Golden Interstar 0,3 LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...