Ga naar inhoud


UPC gaat strijd aan met glasvezel


Ome Merde

Aanbevolen berichten

UPC gaat strijd aan met glasvezel

Uitgegeven: 15 september 2008 13:19

 

AMSTERDAM - Kabelbedrijf UPC gaat de strijd met glasvezel aan door de snelheid van zijn eigen internetproducten drastisch te verhogen.

 

De onderneming kondigde maandag aan dat ze binnenkort internetverbindingen aanbiedt met snelheden die tot vijf keer hoger zijn dan ADSL. UPC beweert zelfs het huidige aanbod van glasvezel te overtroeven.

 

Het supersnelle internet wordt in eerste instantie aangeboden aan klanten in Amsterdam. Daarna komen andere gebieden van UPC aan de beurt. In totaal heeft het kabelbedrijf bijna 660.000 klanten voor breedbandinternet.

 

Buidel

 

Consumenten zullen wel in de buidel moeten tasten. Voor een downloadsnelheid van 60 megabits per seconde moet per maand iets meer dan 50 euro op tafel worden gelegd. Voor 120 megabits per seconde komt het maandbedrag onder de 100 euro uit, belooft het bedrijf.

 

Kabelbedrijven zijn in een felle strijd met KPN verwikkeld om de gunsten van afnemers van internet, telefonie en televisie. KPN is een van de partijen die investeren in glasvezelnetwerken.

 

© ANP

bron: nu.nl

 

 

---

maarja, het blijft UPC smile

 

 

 

merDe

deze ruimte is te huur
Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Ome Merde

Voor een downloadsnelheid van 60 megabits per seconde moet per maand iets meer dan 50 euro op tafel worden gelegd. Voor 120 megabits per seconde komt het maandbedrag onder de 100 euro uit, belooft het bedrijf.


© ANP
bron: nu.nl

maarja, het blijft UPC smile



merDe


Wat moet je in vredesnaam met die snelheden? blush
Link naar reactie
Delen op andere sites

No problem smile Wat ik bedoel is dat coax (met de huidige techniek) nooit de snelheid en bandbreedte kan halen van glasvezel. Dus UPC schermt wel met zo'n opmerking maar kan dat in de praktijk natuurlijk nooit waarmaken alhoewel de snelheid met docsis 3.0 wel erg hoog is. Verder loopt men tegen bekende problemen aan zoals slechte connectors, wandcontactdozen die niet meer voldoen en noem maar op. Om docsis 3.0 goed te kunnen laten werken moet het netwerk perfect zijn.

Alles kan: Wim Kan, koffiekan, Sandokan..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb voorheen altijd de 45 of 40 euro per maand verbinding gehad. Ik geloof dat ik geindigd ben op 4/2mb ofzo. Dat zal in 2005 geweest zijn...

 

Deze verbinding was dus van UPC en daar ben ik vanaf 2000 ongeveer denk ik klant bij geweest met internet. En ik was altijd de snelste en de meest stabiele van mijn familie en vrienden...

 

Heel in het begin was het even klooien maar snel daarna weinig tot geen problemen gehad. Wel eens een dagje/avondje/uurtje. En ik weet nog wel dat ze wel eens onderhoudt aan de servers pleegde omdat een paar weken oprij bv. woensdag 's nachts internet er een uurtje of 2 ofzo uitlag smile

 

En nu ga ik ruzie maken :P - als ik dus ooit terug naar Nederland zou verhuizen dan denk ik dat ik weer internet van UPC zou willen nemen...

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...