©TheMenk© Geplaatst: 16 september 2008 Geplaatst: 16 september 2008 heb je het precies zo gedaan als volgens die link?? Portmap draait bij jou ook? gr TheMenk
duc748 Geplaatst: 16 september 2008 Auteur Geplaatst: 16 september 2008 wat is de instelling van de portmap.??
duc748 Geplaatst: 16 september 2008 Auteur Geplaatst: 16 september 2008 hij blijft elke keer hangen bij: starting NFS common utilities Code: Instellen van nfs-common (1:1.1.2-2ubuntu2.1) ... * Starting NFS common utilities [fail]invoke-rc.d: initscript nfs-common, action "start" failed.dpkg: fout bij afhandelen van nfs-common (--configure): subproces post-installation script gaf een foutwaarde 1 terugFouten gevonden tijdens behandelen van: nfs-common portmap loopt wel volgens mijn die zegt [ok]
duc748 Geplaatst: 16 september 2008 Auteur Geplaatst: 16 september 2008 alles weer verwijder door apt-get remove. nu geen fouten meer. de eerte keer bij apt-get install nfs-kernel-server moest ik de cd gebruiken. na het verwijderen en weer installeren vroeg hij de cd niet. klopt dat??
albertmol Geplaatst: 16 september 2008 Geplaatst: 16 september 2008 Ik heb exact hetzelfde uitgevoerd op mijn Ubuntu laptop zonder problemen en zonder cd. Na starten NFS server deze melding: * Exporting directories for NFS kernel daemon... [ OK ] * Starting NFS kernel daemon [ OK ] Ik zou zo even niet weten waarom het bij jou niet werkt. DM8000SSSC | Popcorn Hour C-200 | Synology DS1512+ | Visiosat BigSat: 28-23-19-13-9-5-1w-5w | Panasonic TH-46PZ85 Control4 Home Automation
duc748 Geplaatst: 22 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 22 oktober 2008 Zo, om nog even terug te komen op dit onderwerp, omdat ik het toch graag werkend wil hebben. heb ubuntu opnieuw op mijn server gezet en weer: sudo apt-get install nfs-kernel-server nfs-common portmap nu is wel alles oke, ik kan nu ook start/stop commando geven. heb een map aangemaakt in /var/www/video/ in /etc/exports /var/www/video 192.168.1.8*(rw,no_root_squash,async) maar nu mijn dreambox 800 nog. ik gebruik Nabilosat Blackhole v0.3
Tonskidutch Geplaatst: 22 oktober 2008 Geplaatst: 22 oktober 2008 een snelle test met dreambox mount utility en anders de automount.cfg invullen de mountmanager downloaden en gebruiken in de fstab een regeltje toevoegen en herstarten wat jij wilt? chiao ennuh movie in /var/www/video/ aanmaken Twilight Zone Golden Earing
duc748 Geplaatst: 22 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 22 oktober 2008 ok. en wat ga ik hier in vullen.?
Tonskidutch Geplaatst: 22 oktober 2008 Geplaatst: 22 oktober 2008 nfs ipvan je linux server /video /media/hdd (als je geen hdd in de dm800 hebt) rw,nolock bij de server share directory zou enkel die HOOFDmap moeten staan die is vrijgegeven, het hele pad zou eigenlijk niet hoeven maar indien die dat niet slikt, dan geef je het volle pad aan. chiao Twilight Zone Golden Earing
duc748 Geplaatst: 23 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 23 oktober 2008 heheh het is gelukt. voor de andere die ook de dreambox willen aansluiten op een server waar ubuntu op zit. ik gebruik: dreambox 800 image Nabilo Enigma2 Black Hole - DM800HD PVR v0.3 ubuntu server op de server doe je nfs installeren: # sudo apt-get install nfs-kernel-server dan een map aan maken op server, voorbeeld= /media/video Dan je exports file aanpassen: sudo nano /etc/exports -> dan onderstaande regel toevoegen en opslaan: /media/video IP dreambox*(rw,no_root_squash,async) NFS-server starten: sudo /etc/init.d/nfs-kernel-server restart op je dreambox: ga naar mount wizzard, onder de blauwe knop/setup/ nfs ipvan je linux server /video /media/hdd (als je geen hdd in de dm800 hebt) rw,nolock bij de server share directory zou enkel die HOOFDmap moeten staan die is vrijgegeven, het hele pad zou eigenlijk niet hoeven maar indien die dat niet slikt, dan geef je het volle pad aan. met dank aan: Tonskidutch albertmol mobieltje
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen