Ga naar inhoud


vraag gaming kaarten


joep meloen

Aanbevolen berichten


Je vraag is eigenlijk makkelijk te beantwoorden : Neem gewoon de goedkoopste en als de prijs niet echt veel verschilt, zou ik voor de MSI gaan. (lijkt me nét iets professioneler dan XFX, hoewel deze laatste veel voet aan de grond krijgt).

 

Inderdaad kun jde kale NVidia drivers downloaden en installeren, maar vaak hebben ze extra dingen in hun specifieke drivers zitten.

 

Ook de extra's kun je omzeilen door niet vanaf de bijgeleverde CD te installen maar gewoon het nieuwe apparaat te laten detecteren en dan via de normale weg de drivers laten zoeken op de CD. Dan installeerd ie alleen de drivers in plaats van de complete "bende" .

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Koop GEEN 8500GT als je (zeker langer) wil kunnen gamen!

 

Leg er dan 20-30 euro bij en koop dan bv. een VEEL snellere ATI HD3850. Mijn ATI x1950 Pro maakt gehakt van die 8500GT en daar kan ik nog redelijk goed mee gamen (niet op max. settings). Ik wil zelf wel een nieuwe stap naar een andere kaart gaan maken maar er kan nog mee gegamed worden.

 

Hieronder de 3DMark punten van Tomshardware wat niet alles zegt (ligt ook aan het spel wat je gaat/wil spelen) maar wel een goede indicatie geeft.

 

3DMark (1280x1024, Default Quality)

1) ATI Radeon HD 3850, 256 MB, 9454

2) ATI Radeon X1950 Pro, 256 MB, 5162

3) NVIDIA Geforce 8500 GT, 256 MB, 2378

 

Zoek zeker voor het geld wat je wilt uitgeven een betere kaart dan die 8500GT teminste als je langer wil blijven/kunnen gamen! Bij ATI kan je trouwens alleen de driver downloaden en installeren. Je kan nl. kiezen tussen 2 pakketten met en zonder "Catalist Control Center" maar als gamer wil je mogelijk toch wat kunnen instellen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de andwoorden.

 

Ik kan deze 2 kaarten kopen voor niet te veel geld tweedehands.

Wil dus een keuze maken tussen deze 2.

Een nieuwe atikaart is beter, dat had ik ook gelezen op internet.

Alleen de beurs kan dat niet trekken :D

 

Om even op het éérste antwoord terug te komen....

Ik begrijp dat het dus niets uitmaakt welk merk je koopt als de chipset maar gelijk is ??

Of zit daar wel degelijk verschil in ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja je moet kijken welke chip erop zit. Bv Dell maakt PC's en ook HP. Beide bieden PC's aan met Pentiums die zij weer kopen van Intel.

 

Hetzelfde denk ik met de Videokaarten. Dell en HP maken videokaarten voor in hun PC's maar de chips waar het om gaat kopen ze van NVIDEA bijvoorbeeld.

 

Belangrijk is of de kaart gereed is voor DirectX 10.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allebei voor het zelfde geld en voor hoeveel als ik vragen mag (heb ik het nu toch gedaan)?

 

Even mijn ervaringen die ik zelf heb gehad of anderen om mij heen hadden. XFX had of heb mindere koelers op de kaart zitten en die kaarten werden nog wel eens flink te heet en dat is uiteindelijk opgelost door een andere koeler te kopen en deze er op te zetten.

 

In dat licht is het mischien slimmer voor de MSI te gaan. De chipsets zijn gelijk dus je kan de zelfde driver gebruiken. Er kan wel een verschil zijn in het gebruikte geheugen (niet heel waarschijnlijk) en op welke snelheid de GPU en het geheugen standaard draait!

 

[EDIT: Aanvulling]

De DirectX 10 opmerking van hier boven slaat nergens op! De kaart is niet DX10 EN kan nog steeds gewoon in Vista goed zijn werk doen als je Vista zou draaien! Ook al zou hij wel DX10 zijn is hij daarin toch veels te traag om die functies te gebruiken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: NINjak
Allebei voor het zelfde geld en voor hoeveel als ik vragen mag (heb ik het nu toch gedaan)?

Even mijn ervaringen die ik zelf heb gehad of anderen om mij heen hadden. XFX had of heb mindere koelers op de kaart zitten en die kaarten werden nog wel eens flink te heet en dat is uiteindelijk opgelost door een andere koeler te kopen en deze er op te zetten.

In dat licht is het mischien slimmer voor de MSI te gaan. De chipsets zijn gelijk dus je kan de zelfde driver gebruiken. Er kan wel een verschil zijn in het gebruikte geheugen (niet heel waarschijnlijk) en op welke snelheid de GPU en het geheugen standaard draait!

[EDIT: Aanvulling]
De DirectX 10 opmerking van hier boven slaat nergens op! De kaart is niet DX10 EN kan nog steeds gewoon in Vista goed zijn werk doen als je Vista zou draaien! Ook al zou hij wel DX10 zijn is hij daarin toch veels te traag om die functies te gebruiken.


Hij wil een game kaart?

Age of Conan - Directx 9 & 10 supported
Crysis - Directx 10 recommended

2 van zo een beetje de nieuwste spellen. Alles wat nu op spelgebied vrijkomt zal naar DX10 gaan hangen.

Dus ja in en dan vooral voor Vista (en alle niet grafische proggies) is DX9 geen enkel probleem. Koop je dan over 6 maanden een nieuw spel zit je te kijken.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ten eerste wil ie een kaart overkopen die niet al te duur is (kan je zo in zijn posts lezen). De topkaarten beginnen eindelijk redelijk tot goed genoeg voor DX10 te worden. Dus alles minder ondersteunen het heel mischien wel maar gaan nooit veel, en soms zelfs niet genoeg, FPS in een game geven!

 

De nieuwe games gaan mischien allemaal DX10 ondersteunen maar ze zullen bijna allemaal ook op DX9 blijven werken aangezien te veel gamers gewoon op XP blijven zitten en daar is en komt geen DX10 voor!

 

Kijk maar eens bij/op Steam op welke kaarten en systemen de gamers zitten. Het is gewoon een markt die ze echt niet laten liggen en zeker niet al over 6 maanden.

 

Crysis is een "eye-candy game" en natuurlijk geven ze dan aan dat DX10 aangeraden is. Als je dan gaat kijken hoe snel en goed welke kaarten dit spel pas kunnen draaien weet je weer meer dan genoeg.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...