Ga naar inhoud


Nieuwe telefoon HTC Diamond - de eerste rekening 530 euro!!!


reptovis

Aanbevolen berichten

Ik zag dat mijn abo bij Telfort binnenkort afliep en vroeg wat de mogelijkheden waren. Nu neemt u een HTC Touch Diamond, 'daar kun je alles mee' zei de Telfort dame. Ook indows Outlook, internet, alles er op en eraan. Ik nam er een internet abo bij en mocht de telefoon alvast ontvangen. Zo gezegd zo gedaan. Eindelijk kwam het juweel innen. Ik kon niet wachten en probeerde alles uit. Daar ik er niet zeker van was of het internetabonnement al in was gegaan en daar ik wel eens gehoord had dat men daar een flinke rekening van had ontvangen dacht ik ik stel alleen WIFI in. Dat wilde perfect, zo Google Maps, je eigen huis even opzoeken in het klein dat ik allang op mijn pc had gedaan. Na een avondje spelen had ik alles door. Toch zag ik opeens een icoontje wat opflitsen. 'Zou hij ook toch op internet via Telfort zijn gegaan?'' Ik schrok mij dood, want dat zou weer enkele tientjes kosten waar je niets aan hebt. 'Ik had maar een paar plattegronden bekeken van mijn huis en kennissen.' Welnu na 2 weken kwam de rekening die normaal 25 euro bedroeg. Er was bijna niets verbruikt aan telefoonkosten dus bijna de volle belminuten naar de volgende maand. Wat? 529,00 telefoonrekening!!!! Ik schrok mij dood. Nagezocht en het blijkt dat ik zonder dat ik het wist voor bijna 500 euro had verbruikt aan internetkosten buiten de belbundel om. Meteen een klacht ingediend, de rekening zal geincasseerd worden binnen een week... Wat nu doen.? niet betalen, driegen rechtszaak? consumentenbond?

 

Dit lijkt nergens op na een avondje 'spelen', terwijl ik nog een internetabonnement erbij had genomen maar die gaat pas over 2 maand in. Er zit nu niets anders meer op door de telefoon uit te zetten, want ik ben doodsbang dat dit weer gebeurt.

 

Reptovis

Dreambox 7000S + Maxtor 300GB + Quattro 0.3dB Lnb + Triax 110 + Sg2100/Topfield 5500 + Maxtor 300GB + Dual Lnb + Triax 90 + Sg2100 + Aston 1.07 + Xcam/Humax 5400 + MM/Reptielen/Vissen/Honden

Link naar reactie
Delen op andere sites


@Reptovis..

 

Zelf meegemaakt met eerste abo van dochter. Ook een vette rekening door MSN-en op d'r mobieltje.. Bezwaar gemaakt bij Telfort. Internet abo was nog niet geactiveerd terwijl tegen haar was gezegd dat dat wel zo was! Rekening wilden ze eerst schikken (sam-sam). Heb toen gezegd dat ik de rest-abo wilde betalen (11 x 27,50) en dan rap van de oplichters af...Hebben toen ingebonden en de rekening gestorneerd...Het blijven gewoon laaienlichters die mobi-telco's.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit heb ik alleen maar gekregen door wat plekken met google maps op te zoeken en een paar krantenberichten. Ik hoop dat het mij lukt om er vanaf te komen. Anders had ik voor 7 euro onbeperkt internetten gehad als het direct was ingegaan, maar dit gaat dus over 2 maanden in.

Dreambox 7000S + Maxtor 300GB + Quattro 0.3dB Lnb + Triax 110 + Sg2100/Topfield 5500 + Maxtor 300GB + Dual Lnb + Triax 90 + Sg2100 + Aston 1.07 + Xcam/Humax 5400 + MM/Reptielen/Vissen/Honden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dit lijkt meer op media streams...

Ik was in het buitenland vorige maand 63 euro kwijt voor 8 MB. Uit gewoonte alles uit de lucht zitten plukken, zonder er over na te denken. Voor deze 8 MB moest ik al best veel online zitten - het nieuws, Skype chat, mail, webmail en de verkeerinfo voor de GPS binnen halen.

 

Ach, ik vind het schandalig duur, gewoon triest, maar ja, wel mijn eigen schuld, jammer dus...

TechniSat Digicorder HD S2 Aston 1.07 | TS CryptoWorks

Astra 1,2,3,HB | CDS Fam HD, SkyLink Multi HD

KDL-32P3000 | Onkyo 5.1 receiver

HTC HD2

Vakantie: Extreme Hornet STR Ucas 3.0 - 4xLNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: reptovis
Anders had ik voor 7 euro onbeperkt internetten gehad als het direct was ingegaan, maar dit gaat dus over 2 maanden in.


Om dit soort rekeningen te voorkomen heb ik dan ook gewacht tot de eerste rekening kwam waar het abo ook verandert was in onbeperkt.

VU+ Duo en 2x dreambox .

--------------------------------

plus 2 ruwharige tekkels

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb een soortgelijk "incident" gehad met KPN. Had een nieuw mobiel abbonement met onbeperkt internetten voor 10 eurie per maand genomen.

 

Nadat de abbo was ingegaan dus lekker gaan internetten met de mobiel. Krijg ik de eerste maand een rekening van 347 euro omdat ik GEEN internet abbo zou hebben. Ik heen gebeld en kreeg te horen dat ik onbeperkt SMS had, en geen internet. Goed op de factuur gekeken en er stond inderdaad onbeperkt sms op.

 

Uiteindelijk de contract erbij gepakt, en daar stond wel degelijk op dat ik een onbeperkt internet abbonement had afgesloten, weer heengebeld en met excuus van hun kant hoefde ik de factuur niet meer te betalen.

 

 

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites

die veilingen van dure umts frequenties eisen toch hun tol.

 

hier gebruik ik alleen gsm-data (mobiel inbellen), gewoon bij de belminuten inbegrepen (wel traag)

 

tip http://mauce.mobi

 

je weet altijd wat je kwijt bent p.m.

 

in nederland gebruik ik simyo € 0,10 p.m.

buiten nederland mijn abbo (en die mogen voor een mobiele verbinding tegenwoordig max 0,58 ct p.m. rekenen.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Harley4
gegevensverbinding kan je uit zetten op de diamond, werkt goed als ik 's buiten olland zit. 500 euro aan internetkosten, heb je het wel heel bont gemaakt, wazig.


Heb voor mijn Tytn II het gratis programma Modaco no data gedownload met een druk op de druk alles uitzetten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Bij T-mobile heeft men er een begrensing opzitten. Als je daar geen data abo hebt, dan betaal je max 2.50 per dag. Echter, alleen als je UMTS op max 384 kb/s trekt. Gebruik je de HSDPA snelheid van 2mb of meer, dan is het max 7.50 per dag. Nu heb ik een nieuwe Sony X1 en zou daar de boel dan graag begrensen op die 384 kb/s. Echter, T-mobile kan dit niet voor je instellen. Kan alleen als je een data abo hebt. Zijn er progjes die zorgen dat hij nooit in HSDPA stand gaat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb deze flauwekul voor 4 jaar terug meegemaakt.

Op de camping connecte ik met de laptop via bluetooth op de gprs modem van de telefoon... Je betaald alleen je dataverbruik.

Dataverbruik keurig in de gaten gehouden, netjes binnen het afgesproken.

 

Rekening binnen: 180 euro!

 

Ze brachten belkosten in rekening buiten de bundel om.

 

Heb niet eens de moeite genomen om bezwaar aan te tekenen.

Betaald en contract opgezegd per eerst mogelijk datum.

SIM eruit en een vodafoon prepaid sim aangeschaft.

Met bedrijven die er zulke foefjes op nahouden doe ik maar een keer zaken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...