Satbakker Geplaatst: 22 september 2008 Geplaatst: 22 september 2008 Ik weet niet goed hoe ik mijn vraag moet stellen in het onderwerp maar het komt op het volgende neer; Thuis kan ik als ik op mijn laptop bijvoorbeeld het ip adres van mijn dreambox invul gewoon tv op mijn laptop kijken door het hele huis heen via de web interface van PLI, en zelfs de box bedienen. Dit moet ik toch ook vanaf mijn werk bijvoorbeeld kunnen doen? Ik weet alleen even niet hoe, wanneer ik het ip adres opgeef blijft die zoeken en doet die dat dus niet. Moet ik soms in mijn linksys router een remote iets instellen? Graag een kleine how to door iemand die dit weet. Alvast bedankt. Gr. Satbakker - GigaBlue Quad Plus / draaibaar via Vbox - Jaeger Silent Gold Geotrack 107 H2H 36V - Triax 120 cms. off set / Invacom 0,3 DB - Satfinder Promax
hobsat Geplaatst: 22 september 2008 Geplaatst: 22 september 2008 Origineel bericht van: satbakker wanneer ik het ip adres opgeef blijft die zoeken en doet die dat dus niet. Moet ik soms in mijn linksys router een remote iets instellen? Graag een kleine how to door iemand die dit weet. Alvast bedankt. Gr. Satbakker welk ip adres heb je ingevoerd? van de dream of je extern ip, je moet idd ook een poortje in je router openen die overeen komt met je dream. url is http://externip:poort GREETZZ.HOBSAT -------------------- oost west, mij best. Xtrend ET8000 3x DVB-C
Satbakker Geplaatst: 22 september 2008 Auteur Geplaatst: 22 september 2008 Oke, dat moet ik dan even gaan uitzoeken hoe ik dat in mijn router moet doen. Tot nu geef ik alleen maar het ip direct van mijn dream in. - GigaBlue Quad Plus / draaibaar via Vbox - Jaeger Silent Gold Geotrack 107 H2H 36V - Triax 120 cms. off set / Invacom 0,3 DB - Satfinder Promax
Gast Deevie Geplaatst: 22 september 2008 Geplaatst: 22 september 2008 Je vergeet echter wel een groot issue: deze streams zijn tussen 3 en 4Mbps en tenzij je een superinternet abonnement hebt zal je niet veel vloeiende beelden krijgen. Om dit op te lossen is er een restream project die streams hercomprimeerd zodat ze door je internetverbinding kunnen.
Satbakker Geplaatst: 22 september 2008 Auteur Geplaatst: 22 september 2008 Een herstream project? Hoe waar kan ik dat vinden? Is dat een aplicatie die geinstalleerd moet worden in de dreambox of in de pc? - GigaBlue Quad Plus / draaibaar via Vbox - Jaeger Silent Gold Geotrack 107 H2H 36V - Triax 120 cms. off set / Invacom 0,3 DB - Satfinder Promax
hobsat Geplaatst: 22 september 2008 Geplaatst: 22 september 2008 dit moet je dan wel doen ij modem/router, volgens mij gaat t niet werken als je een losse modem hebt met daarachter weer een losse Wifi/router o.i.d. bij de modem/router moet je net als bij de dream het ip van dat apparaat ingeven, dit is het zelfde als je gateway. GREETZZ.HOBSAT -------------------- oost west, mij best. Xtrend ET8000 3x DVB-C
ruude007 Geplaatst: 22 september 2008 Geplaatst: 22 september 2008 Leesvoer http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/ubb/showflat/Number/1362548#Post1362548 DM800 HD +oscam Maxdigital XP1000 0scam
hobsat Geplaatst: 22 september 2008 Geplaatst: 22 september 2008 Origineel bericht van: satbakker Een herstream project? Hoe waar kan ik dat vinden? Is dat een aplicatie die geinstalleerd moet worden in de dreambox of in de pc? Er loopt een flinke topic over dit onderwerp, ben er zelf ook maar niet aan begonnen. (ruude007 heeft m al gevonden zie ik net) als je niet hoeft te streamen kan t evengoed handig zijn om de box van buitneaf te bedienen, bijv: de timer instellen, screenshots maken om te zien wat de vrouw kijkt of hem uitzetten(terwijl ze kijkt ). GREETZZ.HOBSAT -------------------- oost west, mij best. Xtrend ET8000 3x DVB-C
Neptunus Geplaatst: 22 september 2008 Geplaatst: 22 september 2008 Origineel bericht van: hobsat Origineel bericht van: satbakker Een herstream project? Hoe waar kan ik dat vinden? Is dat een aplicatie die geinstalleerd moet worden in de dreambox of in de pc? Er loopt een flinke topic over dit onderwerp, ben er zelf ook maar niet aan begonnen. (ruude007 heeft m al gevonden zie ik net) als je niet hoeft te streamen kan t evengoed handig zijn om de box van buitneaf te bedienen, bijv: de timer instellen, screenshots maken om te zien wat de vrouw kijkt of hem uitzetten(terwijl ze kijkt ). Of de box op een spannende zender zetten terwijl zij koffietijd zit te kijken, leert ook nog eens wat bij wat ze 's-avonds in de praktijk kan brengen! Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Satbakker Geplaatst: 22 september 2008 Auteur Geplaatst: 22 september 2008 Pppffff, nou ik blijf een droom rijker maar een ilusie armer. Dit vind ik veel te veel gedoe allemaal. Dus helaas.... dan maar werken op het werk en geen tv kijken - GigaBlue Quad Plus / draaibaar via Vbox - Jaeger Silent Gold Geotrack 107 H2H 36V - Triax 120 cms. off set / Invacom 0,3 DB - Satfinder Promax
antonlamers Geplaatst: 22 september 2008 Geplaatst: 22 september 2008 Citaat: je moet idd ook een poortje in je router openen die overeen komt met je dream. url is http://externip:poort Moet ik dan poort 80 forwarden in de router? Anton VU+ Solo2 OpenPli powered Triax 78 Triple LNB Qnap TS-119 NAS
©TheMenk© Geplaatst: 22 september 2008 Geplaatst: 22 september 2008 Ja, of een willekeurige poort(extern) na intern poort 80
hobsat Geplaatst: 22 september 2008 Geplaatst: 22 september 2008 ik zou sowieso uit veiligheid een ander poort kiezen, 80 is standaard. GREETZZ.HOBSAT -------------------- oost west, mij best. Xtrend ET8000 3x DVB-C
tipje Geplaatst: 22 september 2008 Geplaatst: 22 september 2008 er is ook een alternatief, net nieuw op de markt lees ik. De UTV Hubb. misschien dat dat een optie is.
freaky Geplaatst: 22 september 2008 Geplaatst: 22 september 2008 nou het allermooiste alternatief is een slingbox te gebruiken dit werkt echt super voor pc's op het werk mobiele telefoons (symbian,windows mobile en palm treo toestellen)via wifi of umts even googlen op slingbox wil je meer informatie waar je deze in nederland kunt kopen dan pm me maar Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen