Gast aila Geplaatst: 25 september 2008 Geplaatst: 25 september 2008 Beste medeknutselaars, Ik heb na veel gepeins een 2e externe HD aangesloten (via een NSLU2) op mijn dreambox 7020. Deze box draait op gemini Als ik in de dreambox zelf naar het menu file mode ga zie ik staan: ROOT HARDDISK MUSIC PICTURES MOVIELIST Het zou wenselijk zijn en ik hoop mogelijk om hier ook de 2e externe harde schijf zichtbaar te hebben zodat het er als volgt uitziet ROOT HARDDISK (intern) HARDDISK (extern) MUSIC PICTURES MOVIELIST De beide schijven zijn wel goed gemount en benaderbaar via root, media/hdd of hda Misschien heeft iemans een sugestie, Bij voorbaat dank
Gast aila Geplaatst: 25 september 2008 Geplaatst: 25 september 2008 iemand mogelijk nog een goede hint, op dit late knutseluur?
Neptunus Geplaatst: 26 september 2008 Geplaatst: 26 september 2008 Je moet in de map media een mointpoint aanmaken, maak een nieuwe map en noem de extern2 of wat je wilt, daarna in de mount als lokale dir deze map aangeven en dan zie je de map staan en kunnen de bestanden worden benaderd. succes. Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Gast aila Geplaatst: 26 september 2008 Geplaatst: 26 september 2008 Bedankt voor je reactie, kun je me ook vertellen hoe ik een mointpoint aanmaak (ik werk met ftp of telen (FTP meer in thuis) een neiuwe map aanmaken weet ik uiteraard wel. hoe geef ik vervolgens in de mount deze map als lokale dir aan. Misschien 2 lekenvragen maar ik zou het echt niet (meer) weten. hopelijk kun je me dit even doorgeven dan verwerk ik dit zo.
Gast aila Geplaatst: 26 september 2008 Geplaatst: 26 september 2008 Ben uiteraard ook even verder aan het kijken (doe ik constant) en ik denk: in telnet een map met de naam Externe HD aanmaken in /media. dan het commando geven: mountpoint=/var/mnt/externe HD als dit juist is hoe geef ik deze map dan aan als lokale dir? Ervanuitgaande dat het juist is, mogelijk kan iemand dit bevestigen?
Gast aila Geplaatst: 26 september 2008 Geplaatst: 26 september 2008 in de root (bij ftp) zie ik nu staan: hda-> /media/hda hierdoor kan ik nu inderdaad in FTP snel de juist directory benaderen maar mijn vraag was: Hoe kan ik deze in file mode op de dreambox ook zichtbaar krijgen zodat er een regel bij komt bijvoorbeeld Externe Harddisk. Nu moet ik namelijk telkens in de root gaan zoeken naar hda im de inhoud te kunnen benaderen, het zou mooi zijn dat ik bijvoorbeeld de films (die op de externe disk staan op movie) in de filemode zou kunnen zien als bijvoorbeeld Films op externe harddisk zodat ik ze snel kan benaderen. Iemand een goede hint?
Neptunus Geplaatst: 26 september 2008 Geplaatst: 26 september 2008 Nadat je de map heb aangemaakt kan je kan het beste de config mogelijkheid van de webinterface gebruiken. In mijn geval heb ik in de 7020 een map gemaakt met de naam 7025 in de directorie media/hdd, de client dir ziet er dan zo uit: /media/hdd/7025, de server dir is de harddisk van de 7025 en ziet er zo uit: /media/hdd/movie vervolgens kan ik bestanden op de 7020 afspelen die op de 7025 staan door te kiezen voor bestandsmodus en dan zie je door jou nieuw aangemaakte map staan en daar staan de bestanden in. En zo heb ik het vice versa ook van de 7025 naar de 7020 wat het grote voordeel geeft bijna nooit tegen transponder beperkingen aan te lopen en ook nu 1tb aan capaciteit. Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Philips Geplaatst: 10 december 2008 Geplaatst: 10 december 2008 Ik heb een 7000 met een PL image. Mijn films zijn uit te lezen via een linksys waar een USB drive aanzit. Nu heb ik een synology NAS en daar staan ook nog films op. Is er een mogelijk te wisselen van de ene schijf naar de andere. Dit zou ik ook willen voor mijn MP3 betanden. Wie weet of hier een plugin of een andere oplossing voor is? Philips dst5816 / Dreambox7000 / Dreambox8000 (image OpenPli)
Tonskidutch Geplaatst: 11 december 2008 Geplaatst: 11 december 2008 volgens mij moet je bij gemini het automount principe gebruiken voor je NSLU2 en die automount dan linken naar je /media/nfs of cifs (afhankelijk van de mounttype), een andere naam mag ook maar pas door de link in /media/iets wordt de locatie zichtbaar in filemode. 't enige wat natuurlijk niet makkelijk gaat is om ook naar keuze op die extra mountpoint op te nemen. misschien gaat dat wel bij Pli, maar dat durf ik niet te zeggen. automount.cfg openen en je mountregel erin zetten die linken en dan via filemode beide weergegeven krijgen intern/extern chiao Empire State Of Mind (part II) broken down Alicia Keys
Tonskidutch Geplaatst: 11 december 2008 Geplaatst: 11 december 2008 philips je vraag en dus de oplossing is soortgelijk. chiao Empire State Of Mind (part II) broken down Alicia Keys
Tonskidutch Geplaatst: 12 december 2008 Geplaatst: 12 december 2008 uhm, mea culpa Citaat: Im neuen OE Enigma2 ist der Automount Ordner durch den AutoFS Ordner ersetzt worden. Die automount.conf heißt normal jetzt auch auto.hotplug (zumindest im originalen CVS). Versuche mal in Deinen geposteten Symlinks jeweils automount mit autofs zu ersetzen. in 't nieuwe Open Embedded Enigma2 image is de (voorheen) toegepaste automount map vervangen door de Autofs map de automount.conf heet standaard nu de auto.hotplug tenminste bij de originele CVS images tracht eventueel je symbolic links naar automount te vervangen met autofs. dus afhankelijk van de opbouw van je image kan het effe nadenken/uitzoeken worden kijk dus zelf ook even met DCC naar de mappen structuur en namen. /etc /autofs of automount chiao Empire State Of Mind (part II) broken down Alicia Keys
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen