Satbakker Geplaatst: 28 september 2008 Geplaatst: 28 september 2008 Ik heb naar aanleiding van het lock probleem op diverse zenders mijn oude PLI garnet gisteren maar eens vervangen voor de nieuwe PLI Jade. Tot mijn verbazing blijf ik dezelfde problemen houden. Ik krijg geen lock op b.v. Prosieben en Sat1, maar soms ook niet op BVN of 1 2 en 3. Als ik dan op een zender sta waar ik geen lock krijg zit ook meteen mijn hele box vast. Ik zal maar alvast vermelden dat de installatie van de kabels en alles meer perfect zijn. Ik heb verschillende settings lijsten al geprobeerd maar niets wil helpen. Heb hier een reeks vragen die ik denk dat ze er mischien mee te maken kunnen hebben? Wie staat mij bij? - Moet er nog steeds na een nieuwe image een flash erase gedaan worden met de knopjes op de voorkant van de box? - Waar zetten jullie de interne flash op, laten jullie die op de box staan of zetten jullie die op de usb stick? - Maken jullie een swap file aan op de usb stick? En wat doen jullie er dan mee, zetten jullie daar de settings lijsten etc. in? Affijn, ik kom er niet goed uit en ben bang dat mijn tuner op de één of andere manier niet lekker meer is. Of het heeft te maken met het feit dat ik iets niet goed doe betreft de hele installatie procedure van de nieuwe image. - GigaBlue Quad Plus / draaibaar via Vbox - Jaeger Silent Gold Geotrack 107 H2H 36V - Triax 120 cms. off set / Invacom 0,3 DB - Satfinder Promax
Henksat Geplaatst: 28 september 2008 Geplaatst: 28 september 2008 Origineel bericht van: satbakker - Waar zetten jullie de interne flash op, laten jullie die op de box staan of zetten jullie die op de usb stick? De interne flash, waar wil je die anders zetten als in de flash? Ik denk eerder dat jij een afstelling of LNB probleem hebt. Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
Satbakker Geplaatst: 28 september 2008 Auteur Geplaatst: 28 september 2008 Lees wat ik eerder schrijf, de afstelling staat perfect. Daarom krijg ik af en toe dus wel een lock en dan ook meteen op 84%. Soms duurt het gewoon even, soms komt die gewoon helemaal niet. Ik verplaatste voorheen altijd de var naar de usb stick. <ik legde het niet goed uit, ik had het over de flash maar bedoel de var. Dus ik verplaats de var naar de usb stick zodat de interne var van de box niet gelijk op 80% vol staat na het installeren van de zenderlijsten etc.... - GigaBlue Quad Plus / draaibaar via Vbox - Jaeger Silent Gold Geotrack 107 H2H 36V - Triax 120 cms. off set / Invacom 0,3 DB - Satfinder Promax
Henksat Geplaatst: 28 september 2008 Geplaatst: 28 september 2008 Als je de box flashed, alleen een CCcam en zenderlijst erin, hou je genoeg ruimte over. Meer er niet opzetten. Dan eerst er achter zien te komen waar het probleem zit. Gebruik je een switch o.i.d.? Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
Satbakker Geplaatst: 28 september 2008 Auteur Geplaatst: 28 september 2008 Zo heb ik dat nu idd. ccCam en de settings lijst in de var, meer niet. Maar waar installeer ik nu dan bijvoorbeeld tuxweather en internet radio en de nemesis skin en dat soort dingen? Nee, ik heb er een Vbox achter zitten om mijn 1.20 met een 36volt motor draaibaar te hebben. Dit werkt ook allemaal perfect. Klein voorbeeld, heb ik beeld op het hele nederlandse pakket. Nu zet ik de settings van Pet123 erin en dan heb ik plots geen lock meer op 1, 2, 3 en BVN, op de rest weer wel. Nu kan het zij dat ik na een minuut of 2 wachten ineens wel een lock krijg, maar kan ook maar zo zijn dat de lock niet komt en dat de box vast gaat zitten totdat ik de stekker eruit trek. - GigaBlue Quad Plus / draaibaar via Vbox - Jaeger Silent Gold Geotrack 107 H2H 36V - Triax 120 cms. off set / Invacom 0,3 DB - Satfinder Promax
maja Geplaatst: 28 september 2008 Geplaatst: 28 september 2008 Als je het echt goed wilt doen dan zul je de nulmodem kabel moeten gebruiken en dan via dreamup 214b eerst een erase image op de box zetten. Dan zou ik de nieuwste image van boxman in de flash zetten. Op de stick zou ik pli jade zetten eventueel met een swapfile. Zeker als je picons en plugins e.d. gaat gebruiken. Als je een flash erase wilt doen dan moet je de knop linksboven (van de drie) bij opstart ingedrukt houden tot flash erase verschijnt. Dan kun je hem loslaten. Dan het programma vervolgen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen