punisher007 Geplaatst: 29 september 2008 Geplaatst: 29 september 2008 Ik heb sinds kort een DM800 HD aangeschaft naast mijn bestaande DM500+ en sindsdien is het zappen traag (10+ seconden). Het vreemde is echter dat zogauw ik de netwerkkabel bij een van beide eruit trek, dat het zappen wel snel gaat. IP's zijn statisch ingesteld en verschillend. Ook de MAC adressen zijn verschillend. Ook heb ik al diverse images geprobeerd waaronder ronaldd en gemini 3.8. Alles zonder resultaat. Iemand nog ideeen of suggesties hoe ik dit kan oplossen ?
Tonskidutch Geplaatst: 29 september 2008 Geplaatst: 29 september 2008 dat kan zeer goed aan je cccam.cfg liggen als je daar elementair mee omgaat hoeven er principieel maar twee regels in te staan 1 f lijntje 1 c lijntje maar ook bemerkte ik zelf dat een veel te uitgebreide en onnodige cccam.prio de zapsnelheid sterk beïnvloedt. de serverbox hoeft eigenlijk geen prio de clientbox moet enkel weten welke kaart (CAID) het betreft waarnaar als prioriteit het eerste naar gezocht moet worden. (overigens je netwerkkabel zomaar uittrekken kan niet enkel storing opleveren maar ook hardware schade > altijd eerst de stroom uit/shutdown) chiao Liberty Anette Askvik
punisher007 Geplaatst: 29 september 2008 Auteur Geplaatst: 29 september 2008 Dankjewel, Ik had 2 c lines en had deze op beide ingesteld staan. Nu ik op beide dreamboxen 1 unieke c line heb, lijkt voor alsnog alles goed te werken. Wat betreft de netwerkkabel uittrekken ... imho moet dat gewoon kunnen zonder reboot aangezien het eigenlijk gewoon een pc is. Ben het wel met je eens dat shutdown wel zo netjes is, maar met die trage boot schiet dat niet echt op
Erik Slagter Geplaatst: 2 oktober 2008 Geplaatst: 2 oktober 2008 Origineel bericht van: Tonskidutch (overigens je netwerkkabel zomaar uittrekken kan niet enkel storing opleveren maar ook hardware schade > altijd eerst de stroom uit/shutdown) Dit is niet waar. In tegenstelling tot de LNB-kabel en bijvoorbeeld een IDE-kabel (+ aansluitingen) heeft ethernet voorzieningen om schade bij in- en uitpluggen te voorkomen (o.a. een beveiliging tegen statische electriciteit). Normaal gesproken wordt de ethernet-chip ook niet gevoedt door de ethernet-kabel, waardoor alles veel simpeler wordt (vergelijk USB). Andere kabels die je "zomaar" mag lostrekken: USB (kan wel zijn dat je bijv. een harddisk eigenlijk softwarematig moet ontkoppelen), firewire, alles met glasvezel, scart, analoog TV-RF signaal. DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org
Ron Geplaatst: 2 oktober 2008 Geplaatst: 2 oktober 2008 Bullshit. Het in/uitpluggen van een utp kabel kan wel degelijk schade veroorzaken. Zeldzaam, maar het komt wel voor. Ron
Gast SkidzRulez Geplaatst: 3 oktober 2008 Geplaatst: 3 oktober 2008 Origineel bericht van: Toxic[Q ]Bullshit. Het in/uitpluggen van een utp kabel kan wel degelijk schade veroorzaken. Zeldzaam, maar het komt wel voor. Das dan wel ernstig zeldzaam, ik denk dat ik al ettelijke honderdduizenden keren voor m'n werk live netwerkkabels heb geplugged en er nog nooit last van gehad. Overigens is in de IEEE802.3 vastgelegd dat het maken of breken van een verbinding geen blijvende schade mag kunnen aanrichten. Een uitzondering daarop is de 802.3af norm (Power over Ethernet) die in combinatie met de 2 volt spanning op de signaalleidingen 48 volt op de overgebleven 2 aderparen zet. Als je 802.3af in een gigabit adapter van discutabele kwaliteit steekt heb je kans op een rookgordijn Groetjes, Ton.
Perdi Geplaatst: 5 oktober 2008 Geplaatst: 5 oktober 2008 off topic : Gewoon negeren die ongenuanceerde opmerkingen, van wie ze ook komen; als was het Sinterklaas! on topic : Als je met twee boxen met identieke C-regels aanlogt op dezelfde server gaat het inderdaad niet goed. Het resulteert in storing op beide boxen. Je hebt de oplossing dus al gevonden: twee verschillende C-regels. Het enige andere alternatief is om de boxen niet gelijktijdig aan te zetten (of de utp kabel eruit halen). Groeten, PerdiGigaBlue Quad+ * GigaBlue 800UE+ * Synology DS411j NAS * WaveFrontier T90 28.2E-5W * draaibaar 1m.
Erik Slagter Geplaatst: 6 oktober 2008 Geplaatst: 6 oktober 2008 Origineel bericht van: Toxic[Q ]Bullshit. Het in/uitpluggen van een utp kabel kan wel degelijk schade veroorzaken. Zeldzaam, maar het komt wel voor. Ron Ik heb het niet over UTP gehad! Ik heb het over ethernet. Ethernet is beveiligd tegen in- en uitpluggen. Als het dan toch stuk gaat, dan heb je een product dat niet aan de specificaties voldoet en kun je wat mij betreft je geld terugeisen. Over UTP (c.q. RJ-11, RJ-12, RJ-45) kun je allerlei signalen transporteren: pots, isdn, ethernet, kvm-switch-signalen, audio, video, etc. Sommige van deze signalen zijn niet ontworpen op in- uitpluggen en er kunnen dan inderdaad dingen stuk gaan. Wat ook niet verstandig is (en dat heb ik al heel wat mensen moet vertellen), is zomaar je PC met rj-45 plug in de muur steken omdat daar toevallig ook een rj-45 plug zit. Je weet nooit wat voor signaal er op staat, dat kan net zo goed isdn zijn, dat betekent maximaal 100 volt en dat vindt je ethernet adapter echt niet fijn! En je kunt dan de schuld leggen bij ethernet! DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org
Erik Slagter Geplaatst: 6 oktober 2008 Geplaatst: 6 oktober 2008 Origineel bericht van: SkidzRulez Das dan wel ernstig zeldzaam, ik denk dat ik al ettelijke honderdduizenden keren voor m'n werk live netwerkkabels heb geplugged en er nog nooit last van gehad. Overigens is in de IEEE802.3 vastgelegd dat het maken of breken van een verbinding geen blijvende schade mag kunnen aanrichten. Hier net zo. Op werk en thuis, zó vaak gedaan en nooit een probleem gehad. En dat doe ik alleen omdat het er op gemaakt is. Een LNB-kabel zal ik nooit pluggen als er spanning op de ontvanger staat, vroeger of later kun je dan je tuner weggooien. Daar kan het dus niet. DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen