Ga naar inhoud

[DM800 & DM7020] Verschil echt groot?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Heb momenteel een 7020si en ben aan het twijfelen om een 800hd te kopen.

Misschien kunnen mensen die deze 800hd hebben me wat raad geven?

-Wat is de toegevoegde waarde van de 800 tov 7020?

-Ik heb 2 abbo kaarten,wat met de 2e kaart want er is maar 1 gleuf in de 800?

Alvast bedankt.

grtz

DM8000 HD - PLi - Cccam 2.3.0 - 500 Gb HDD
Tv Vlaanderen + Canal Digitaal
Samsung Plasma PS-50Q92
Triax 88 [13|19.2|23.5|28.2]

Geplaatst:

enkel de beeldkwaliteit zal je verbazen van de hdmi uitgang voor een platte buis met dergelijke ingang en ook al op RGB

HDtv is natuurlijk EXTRA en erg mooi

maar alle enigma menu's leren en gebruiken alsook de multi-epg zal je razend maken.

je kunt voor de tweede kaartslot de usb uitgang gebruiken met een cardreader usb-serial (zoals de onlangs peperdure smargo)

maw het valt me echt niet tegen, maar je moet wel bewust OOK HDtv willen zien.

ik zweer op de stabiele oude dm 7020, maar eenmaal de spannende reis begonnen met de dm 800 kun je van 't beeld genieten.

chiao

Meantime

Mick Roach

Geplaatst:

Ik heb al jaren een 7020 en bevalt me goed. Maar toch een half jaartje geleden een 800 in duitland erbij gekocht, hier was ie toen nog niet. Ik heb ongeveer alle images getest en ben zeer tevreden met de gimini GP2-images met Cccam2.0.9. De meerwaarde tov de 7020 is uiteraard het beeld. Ook de SD-kanalen worden geupscaled. De DVD-player, dit is dus een plugin, werkt perfect. Filmpje, torrent, binnenhalen en kopieer op de HDD van de 800. Plugin starten en werkt perfect, 5.1 geluid, ondertitels, alles OK. Ook een mediaplayer zit erin en speelt zo beetje alles af. Ik sta te kijken wat onze hobbyisten allemaal al klaar hebben gekregen met deze box, petje af. In het begin had ook ik last van crashes. Er werd toen gesuggereerd dat dit een hardware-probleem zou zijn. Omdat ik nu geen last meer heb van dit probleem ben ik van mening dat het toch in de software gezocht moest worden, wat dus is gebeurt. Ik zou de box zo weer kopen.

Mg Bram

Geplaatst:

Als je zowiezo maar enigszins geinteresseerd bent in beeldkwaliteit voor je platte scherm (waar uiteraard een HDMI/DVI ingang op zit), dan wil je HDTV, dus de dm800.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Geplaatst:

Dat geldt dan dus wel alleen voor die paar HDTV zenders.

Tussen de 800 en 7020 zie je geen enkel verschil op de normale SDTV zenders.

Mensen die zeggen dat HDMI van de DM800 er op SDTV beter uitzien dan het beeld van de DM7020 via RGB scart, moeten echt even naar de oogarts :-)

Ron

Geplaatst:

Ik heb een HD ready plasma,houdt dat in dat ik de 800HD neit tenvolle kan benutten?

grtz

Samsung Plasma PS-50Q92

Geplaatst:

HD-Ready = 1080i ready.

Je kan dus gerust een DM800 kopen, maar je moet wel zeker weten dat je dat wilt. Op SDTV zenders ga je er niet op vooruit en of je voor die paar HDTV zenders van een full feature DM7020 naar een midrange HDTV receiver wilt gaan, is jouw keuze.

Ik zou het niet doen en lekker doorsparen voor een "echte".

De DM7020 heeft een groot (leesbaar) display, 2 kaartlezers, CI, 2 x SCART er kan een normale HDD in, wordt lang niet zo warm en heel belangrijk: Heeft een deep-standby die ook echt geen (nauwelijks) stroom verbruikt en toch timer aangestuurd kan worden. De DM800 kan je niet echt uitschakelen. Dan moet de stekker er fysiek uit en als je dat niet doet, blijft hij gewoon continue 16/17 watt verbruiken (24 uur per dag, 7 dagen per week, 365 dagen per jaar). Hij blijft in standby ook gewoon flink warm, dus in mijn geval zou ik dan 24uur per dag het deurtje van de TV kast open moeten laten staan.

Ieder zijn keuze, maar ik wacht op de DM8000. Ik vind die 800 (voor mij in ieder geval) maar niets en tot die tijd doet mijn 7025+ het uitstekend!

Ron

Geplaatst:

Bedankt Toxic voor je raad.

Zal wel wachten op de 8000 als die wat met de prijs zal zakken.

Momenteel inderdaad toch niet veel HD zenders te bekijken en de 7020 doet het zeer goed.

grtz

Samsung Plasma PS-50Q92

Geplaatst:

Ik heb ze hier ook beide.

Ik heb de 7020 naar de slaapkamer verhuisd en de 800 in de woonkamer gezet.

Een geweldig mooi klein kastje waar de 7020 absoluut niet tegenop kan. De 800 kan alles wat de 7020 kan en nog meer maar ziet er veel sjieker uit en misstaat niet naast de tv. Ik ben juist heel blij met de compactheid en het kleine display.

De 7020 moest bij mij altijd in de kast onder de tv bij de rest van de apparatuur. Nu kan de onderkast mooi dicht als we tv kijken aangezien de 800 mooi naast de voet onder de tv past smile

Geplaatst:

Harley4,

als je een lijst maakt met HDTV zenders

dan zet die zenders ook even tegenover FTA en in je abonnement opgenomen.

het zijn er gewoon erg weinig.

mijn keuze reeds vroegtijdig een dm800 te nemen is niet gelegen in het feit "dat de dm7020 me niet zou bevallen", in tegendeel.

maar ik wil de paarden ook niet schuw maken, je kunt best plezier hebben aan deze mini HDtv receiver.

chiao

Meantime

Mick Roach

Geplaatst:

Had volgens mij toch zo'n 15 stuks bruikbaar in me lijst van de AVG. Heb ik het niet over de diverse demo's

Zaten idd bij zonder de abbo

VU+ Duo2 - PrismCube

Geplaatst:

Toxic, ik heb een 7025S en nu een 800 (ben nog in afwachting van 8000)

Ik moet zeggen dat ook de SD zenders er strakker uitzien. Je kunt nu op een meter afstand kijken zonder "blokjes" te zien.

Heb een Full HD van Phil 37 inch.

Mijn beeld is echt beter geworden.

Oh ja, ben inderdaad wel brildragend :D

Groeten,
Frans.

DB8000 DB800 Pli Jade3, Draaibaar, 4k Sony 65 inch. 

Geplaatst:

Als jij met de 7025 blokjes ziet dat ligt dat aan je scart ingang (en verwrking van het signaal) heb hier een strak beeld met mijn 7025 en een 37inch panasonic.

VU+ Ultimo 4K - DVB-C FBC - DVB-S FBC Tuners - VTI Image.

Dreambox 8000HD PVR - 2x DVB-C 2x DVB-S Tuners - OpenATV, Image.
Multi Focus Dish E85, 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 9E

• 3 weken later...
Geplaatst:

Hij is hier nu ook binnen,

en ik zit me al vanaf donderdag te verbazen over de kwaliteit

van het beeld.

zonder dat ik er zelf iets over gezegd had zit

mijn vrouw zich ook al te verbazen dat de kwaliteit

op de gewone SD zenders er beter uit zien.

aan de tv niets veranderd het verschil zit hem ergens

in het signaal van dreambox 7020 via scart,

en dmm 800 via Hdmi op mijn 32 inch LCD van Philips .

Ik ben dan ook in het bezit van een van de eerste

dm 7020 die ook nog die netwerk probleem heeft,

dus bij mij zit die eerste tuner in.

De 800 geeft vooral op Discovery HD de Reclame van Discovery oogverblindend weer hier zijn dan ook de mooiste plaatjes voor gebruikt. maar ook de SD zenders zien er goed uit.

zeker een aanrader die DM 800 als je nu nog wilt kiezen tussen

800 en 7020!

Succes Milili

Dm 7020 Dm800 HD Venton HD Haupage Skystar 2

en altijd online.

Viasat 19.2, 23.5, 28.2 en 13.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen