Ga naar inhoud

[Enigma1] PLi® Jade Final Images Suite 20081001 Rev.5635

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Origineel bericht van: adri
Wanneer ik Pli-Jade Final gebruik, merk ik regelmatig een grote vertraging en reageert de box voor 10-20 seconden niet meer op de afstandbediening, net alsof deze heel druk bezig is. Bijvoorbeeld bij het zappen met de pijl links of rechts of bij het drukken op de TV toets.
In sommige gevallen reageert de box helemaal niet meer en reboot ik hem na een aantal minuten wachten. Dit gebeurd bijvoorbeeld als ik een zender van Premiere of Digital+ (Nagra 3???) selecteer en dan een andere zender wil selecteren. in dat geval lijkt het wel alsof enigma heel veel extra (5 a 6 MB extra) geheugen gebruikt.

Ik gebruik een DM7000S, amber display, USB stick voor /var en 32 MB swapfile en draai MgCamd en cardserver. Verder geen extra plugins of programmas geinstalleerd.

Wanneer ik een andere image, bijvoorbeeld Gemini 4.50, gebruik heb ik nooit last van dit probleem.

Waar zou dit aan kunnen liggen of hoe kan ik het verhelpen?

Adri.

Dit probleem ondervind ik nu ook met Pli op mijn DM7000s

• Reacties 119
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Had ik ook totdat ik een 'flash erase' en 'factory reset' uitvoerde.

Aan de PLi team: hartelijk dank, bij Jade loopt eindelijk alles wat ik gebruik (op *een* probleempje na) perfekt op m'n 7000er.

Pent

Geplaatst:
Origineel bericht van: PentVaer

Aan de PLi team: hartelijk dank, bij Jade loopt eindelijk alles wat ik gebruik (op *een* probleempje na) perfekt op m'n 7000er.

Pent

en dat probleempje is?

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Geplaatst:
Origineel bericht van: hemertje
en dat probleempje is?

Ha, jullie willen de volle 100%, he ? :-)

Tijdens het opnemen van een programma, ga ik naar File modus en bekijk het opgenomen bestand. Als ik dan met '>' aan het eind van het bestand kom, wordt overgeschakeld naar TV modus.

Dit was niet het geval bij de eerste Jade.

Misschien is het een geval van feature-not-bug, maar ik persoonlijk vind het heel vervelend.

a) je kunt niet meer doorbladeren met < en >
B) als je per ongeluk een extra keer op < of > druk, wechselt de dreambox ook naar een andere zender en ben je je plaats kwijt.

Pent
Geplaatst:

Hoi,

had precies hetzelfde probleem met het langzaam worden van de DM7000 i.c.m. CCcam. Ook de interne harddisk was niet meer te benaderen en Teletext deed vreemd. Na een restart van CCcam ging het weer wat beter maar zonder harddisk.

Na flash erase en factory reset loopt ie weer als een zonnetje en is de harddisk ook weer te benaderen.

Bedankt voor de tip.

wittekerst

Origineel bericht van: PentVaer

Pent

Dreaming of a ...

• 1 maand later...
Geplaatst:

Met mijn dm500s (maxvar) start niet door als de netwerkmounts er NIET zijn. Blijft dan in groene scherm staan. Ook wanneer ik de ethernetkabel eruit haal en hem uit en aanzet blijft tie in groene scherm staan. Dit vind ik een aardige bug...(de enigste tot nu toe)

!!!!

Is dit oplosbaar zonder dat ik de automount nu moet uitzetten ?

dm500s

echostar 5020 (160gb

Wavefrontier T90 (1-5-13-19-23,5-28

Geplaatst:

Zijn het nfs mounts? zo ja, vink soft en intr eens aan.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Sjaaky
Zijn het nfs mounts? zo ja, vink soft en intr eens aan.

Ja er staat ook een nfs mount tussen. (Geen var op de mount geplaatst hoor)!
vink soft en intr eens aan. >>>>> Stond al aan...

dm500s

echostar 5020 (160gb

Wavefrontier T90 (1-5-13-19-23,5-28

• 2 weken later...
Geplaatst:

@hemertje,

ik gebruik pli al geruime tijd,maar wil eens wat anders proberen.

nu komt het ,heb een dm 600 met pli jade final erop,heb hem via telnet in stopmode gebracht.

de box was niet meer te benaderen,dus heb een usb naar serieel kabel gekocht,de box met dreamup (serieel zonder netwerk)geflasht alles lijkt te werken dreamup geeft aan dat de box succesvol is geflasht (maar hij start niet meer op,niet met newenigma2 maar ook niet met gemini 4.60)maar als ik via dezelfde manier pli jade flash start hij wel op.

heb jij een idee hoe dit kan,heb nu al meerdere keren geprobeerd er een andere nfi op te flashen maar hij start alleen op met pli.

zit er iets in de image dat alleen pli accepteert??????

alvast bedankt voor je antwoord.

Dreambox 7020 HD 160 gig hdd,visiosat bisat met drie twin lnb,s

Geplaatst:

Nee er zit in onze Images geen enkele binding zodat je problemen met andere images zou kunnen krijgen. Daar hoef je het probleem niet in te zoeken.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Geplaatst:
Origineel bericht van: satspock
@hemertje,
ik gebruik pli al geruime tijd,maar wil eens wat anders proberen.
nu komt het ,heb een dm 600 met pli jade final erop,heb hem via telnet in stopmode gebracht.
de box was niet meer te benaderen,dus heb een usb naar serieel kabel gekocht,de box met dreamup (serieel zonder netwerk)geflasht alles lijkt te werken dreamup geeft aan dat de box succesvol is geflasht (maar hij start niet meer op,niet met newenigma2 maar ook niet met gemini 4.60)maar als ik via dezelfde manier pli jade flash start hij wel op.
heb jij een idee hoe dit kan,heb nu al meerdere keren geprobeerd er een andere nfi op te flashen maar hij start alleen op met pli.
zit er iets in de image dat alleen pli accepteert??????
alvast bedankt voor je antwoord.

Er zit niks in de image waardoor er alleen maar PLi op kan.
Geplaatst:

Vreemd,maar een andere image start niet op,wat zou het kunnen zijn?????

wat is de beste voortgang om via lan te flashen???

Dit is niet omdat ik ontevreden ben met pli,integendeel maar je moet toch ook eens wat anders kunnen proberen.

iemand een tip (beste manier om via lan te flashen,stap voor stap)

Dreambox 7020 HD 160 gig hdd,visiosat bisat met drie twin lnb,s

Geplaatst:
Origineel bericht van: satspock

iemand een tip (beste manier om via lan te flashen,stap voor stap)

De laatste Dreamup, serieel en UTP verbinden, gaat in een paar minuten.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Geplaatst:

Ik had een los topic gemaakt: maar ik zit dit hier nog even neer omdat het hier misschien beter op zijn plaats is:

Het lukt me niet om op db7000 / pli jade een harde schijf die al eerder in gebruik is geweest opnieuw te formatteren. De schijf is zichtbaar vanuit het pli menu maar geeft weer dat hij geinitialiseerd moet worden. Als ik formatteer via de menu optie krijg ik een melding dat dit niet lukt met foutcode RC=1.

Via google vond ik op een ander forum dat je met dit commando:

dd if=/dev/zero of=/dev/ide/host0/bus0/target0/lun0/disc bs=512 count=20

de hele partitietabel kunt verwijderen en opnieuw zou moeten kunnen beginnen. Dit commando geeft echter de volgende foutmelding:

dd: /dev/ide/host0/bus0/target0/lun0/disc: Input/output error

Ik heb ook de reisefrs driver gedownload voor als dit zou helpen (de dreambox is uit 2002; ik heb hem vast ooit in dat formaat geformatteerd) maar dat helpt ook niet.

Deze commandos nog gevonden op een forum, maar werken ook niet:

umount /hdd

mkfs.ext3 /dev/ide/host0/bus0/target0/lun0/part1

mount /dev/ide/host0/bus0/target0/lun0/part1 /hdd

mkdir /hdd/movie

Het resultaat is:

root@dm7000 ~ # umount /hdd

umount: /media/hdd: Invalid argument

root@dm7000 ~ # mkfs.ext3 /dev/ide/host0/bus0/target0/lun0/part1

mke2fs 1.35 (28-Feb-2004)

Could not stat /dev/ide/host0/bus0/target0/lun0/part1 --- No such file or directory

The device apparently does not exist; did you specify it correctly?

root@dm7000 ~ # mount /dev/ide/host0/bus0/target0/lun0/part1 /hdd

mount: Mounting /dev/ide/host0/bus0/target0/lun0/part1 on /hdd failed: No such file or directory

root@dm7000 ~ # mkdir /hdd/movie

Hulp is welkom! Alvast bedankt!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen