Ga naar inhoud


Satlook Micro G2


mifi

Aanbevolen berichten

Hi all,

 

In de gebruiksaanwijzing van de Satlook Micro G2 staat dat je het intrument niet 'aan' mag zetten tijdens het laden van de accu.

 

Ik zat me af te vragen of iemand hier dat toch had gedaan, en wat het effect daarvan is.

 

De bijgeleverde voeding is in staat, volgens de opdruk, om 3A bij 13.8V te leveren, dus dat zou geen probleem moeten zijn. Misschien zit er een interne laadstroomregelaar in die oververhit kan raken?

 

Iemand ervaring mee?

 

m

 

----

Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Grote kans dat hij gaat vastlopen en andere gekke dingen gaat doen ,dit kan ook gebeuren als je de startknop (de rode )net even telang indrukt als hij aan moet.

 

Groeten Tijgertje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Sjaak(K),

 

Het is een vetgedrukte waarschuwing van emitor in de gebruiksaanwijzing dus ik neem aan dat het echt wel een reden zal hebben .

 

Groeten Tijgertje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Ik gebruik hem mooi met voeding hoor als mijn accu leeg is en ik moet nog wat na stellen. Ik heb het schema van de voeding en laad gedeelte opgevraagd bij Emitor en ik zag dat dat geen kwaad kon. De voeding is zwaar zat om die paar ampere te kleveren. cool

Ah mooi. Van de voeding geloof ik dat wel, maar het laadgedeelte in de emitor trekt het kennelijk ook?
Ik kan het geloven, want de laadstroom naar de accu zal op zijn max wel groter zijn dan de stroom in bedrijf met alleen een LNB eraan.

@Sjaak(k)
Ik kan me wel voorstellen dat als de laadstroom maximaal is (afhankelijk van de laadtoestand van de accu) én tegelijkertijd een DiSEqC motor moet gaan bewegen, dat de stroom dan te groot wordt voor het laadgedeelte. Kan je daarover iets opmaken uit de schema's?

m

----

Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan het geloven, want de laadstroom naar de accu zal op zijn max wel groter zijn dan de stroom in bedrijf met alleen een LNB eraan.quote mifi.

===============================================================

 

 

Misschien is dat nou net het probleem waarom je nou juist de satlook niet aan de lader mag gebruiken ,ik heb al verschillende keren gehad dat e.a niet goed ging zoals vastlopen, spontaan herstarten ,tekst ontbreekt of op de verkeerde plek.

Eigenlijk net als het start bugje mag dit ook niet gebeuren maar als je maar even afwijkt van wat in de gebruiksaanwijzing staat heb je een probleem.

Dus ik doe gewoon wat emitor zegt hij is toch zo weer opgeladen.

 

 

Groeten Tijgertje.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Nou als een geschakelde 3A voeding dat niet kan hebben smirk

Inderdaad, daar maak ik mij helemaal geen zorgen over.

Maar de laadelectronica in de Satlook zèlf?

m

----

Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Moet wel meer zijn dan 600mA, afhankelijk van de laadcurve.

Maar je bedoelt het waarschijnlijk gemiddeld over de drie uur.

 

Hmmm... geschakelde voeding?

 

Heb de schema's nog niet bekeken, maar die willen nog wel eens wat LF/HF-troep op de voedingslijn gooien en misschien is de mogelijke beïnvloeding op de metingen de reden voor Emitor om laden tijdens gebruik af te raden.

 

Beetje off-topic:

Ben op zoek naar een 2e hands of huur/leen Satlook micro, want 400 Euro is voor mij toch een beetje te veel voor het af en toe uitrichten dat ik doe. Ben ook nog eens te eigenwijs/mierenn**kerig om het door een ander te laten doen, want imo heb ik een goed ontwikkeld 'afregel'-gevoel. En vind ik het zelf leuk om te doen, natuurlijk laugh

Of zou een FTE-ontvanger met goede quality meter een goed alternatief zijn om precies te kunnen uitrichten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...