Ga naar inhoud


Apparaat voor foutzoeken DiSEqC


mifi

Aanbevolen berichten

Hi all,

 

Er moet toch een apparaatje zijn dat je kunt aansluiten op je coax en dat alle voorbijvliegende DiSEqC commando's laat zien. Dat zou erg handig zijn voor het foutzoeken in opstellingen met meerdere switches.

 

Ik heb de Spaun TP 216 gezien, maar die geeft alleen weer met allerlei ledjes.

Ik zou graag de commando's willen zien, zoals bijvoorbeeld "E0 10 38 FD" en zo.

Dan kan ik met de DiSEqC specs decoderen wat de receiver denkt dat hij door wil geven aan de switches.

 

Kent iemand zo'n apparaat?

 

m

 

----

Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je kan dmv een dc blokker het signal van een ontvanger op de audio ingang van een pc aansluiten. Met hulp van een geschikt audio programma kun je dan het signal visueel zichtbaar maken.

 

Ik heb hier gedetaileerde informatie in het engels over, maar mag dit hier zonder vertaling waarschijnlijk niet plaatsen. Op het myTheatre forum is hier een topic over.

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het elektronicablad Elektor heeft een dergelijk apparaat beschreven en levert er een print en een geprogrammeerde microprocessor voor.

Ik heb het apparaat gebouwd maar de resultaten zijn bij mij niet geweldig.

Ik zal het weer eens opzoeken en verder mee testen.

Mocht je in de buurt wonen of er mee willen testen pm mij dan maar even dan spreken wij wat af.

Het principe dat moonchild aangeeft heb ik ook gebruikt, en ik heb er al eens wat over gepost hier, maar dat blijkt langer dan twee jaar geleden dus kon ik het niet meer vinden.

Ik heb een kastje gebouwd waarin het 22KHz signaal uitgekoppeld wordt signaal kan dan met Cooledit via de geluidskaart van een PC of Laptop opgenomen en geanalyseerd worden. Met wat moeite is de code er uit te lezen. Het voordeel is dat ook de timing goed te bekijken is, en naar mijn mening ontstaan in die timing de meeste problemen.

Op bijgaande foto's, het kastje om het signaal uit te koppelen en het resultaat van Cooledit. De tekst die erbij staat heb ik er zelf, na interpretatie van het beeld, bijgezet.

 

Albert_H.

 

 

post-12344-1318259931,7502_thumb.jpg

post-12344-1318259932,0184_thumb.jpg

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Albert_H
Het elektronicablad Elektor heeft een dergelijk apparaat beschreven en levert er een print en een geprogrammeerde microprocessor voor.
Ik heb het apparaat gebouwd maar de resultaten zijn bij mij niet geweldig.
Ik zal het weer eens opzoeken en verder mee testen.

Blij om te merken dat meer mensen met dezelfde vraag zitten. Bedankt Moonchild en Albert. Het is wel erg behelpen op die manier. Vreemd. Je zou toch zeggen dat er een fabrikant is die de hexadecimale codes op een schermpje kan zetten. Zoiets moet in de professionele wereld toch welkom zijn, dacht ik.

m

----

Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...