Ga naar inhoud


Configureren van een HTPC met MythBuntu


Aanbevolen berichten

Door het een en ander aan hackwerk uit te voeren lijkt het te gaan werken zoals ik wil. MythTV start nu nog op met een 'garbled' scherm, maar door vanuit een terminal te herstarten gaat dat nu ook goed. Ik ben de zwarte randen rondom kwijt. Wel is het nog zo dat vooral bij TV kijken er een grote kans is op een garbled video scherm. Door de TV applicatie van MythTV te stoppen en te starten is dit meestal weer in orde te krijgen.

 

Ben nu aan het stoeien met Infinitue USB Phoenix module om de kaart uit lezen. Dit werk natuurlijk ook niet in 1 keer.

 

Mijn alphacool lc 200x64 display zit nu in de machine. Deze wordt herkend door de serdisplib driver, graphlcd kan er testpatronen op tonen. Helaas is de koppeling van LCDproc met graphLCD nog niet gelukt, dus nog geen display voor MythTV.

 

Hans

MythBuntu 12.04 LTS (MythTV 0.26) Kernel 3.5.0-19-generic

Hauppage NovaS2 HD DVB-S/S2 TeVii S470 DVB-S2

Asus NVidia 9600 GT

Samsung LE40A552 LCD TV

Link naar reactie
Delen op andere sites


tja mijn 780g bordje staat bij mijn oudertjes onder de tv :(, momenteel draai ik op een 1800 p4. Dus ga ze van het weekend even bezoeken wink

 

Ik trouwens onvolledig zojuist. de nieuwe driver heeft uvd en xvmc support. Vooral xvmc support is op kort termijn leuk.

 

Om uvd te gebruiken zal er vast gebruik gemaakt moeten worden van een nieuwe api dat waarschijnlijk alleen gaat werken met proprietary software. Toevallig dat recent de Cyberlink HD video player voor linux is gelanceerd... toeval?!? toch maar even kijken naar een dowload/trail version.

 

 

HTPC: 2*TT 1501-C, smargo, oscam, ziggo, VDR.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De nieuwe 8.10 driver geeft bij mij een prachtig, volledig zwart beeld. Ik ben dus maar weer teruggestapt naar 8.9. Voor 8.9 heb ik workarounds ingesteld voor bijna alle rare dingetjes, waardoor iig mythtv in een keer in volledig 1920x1080 opstart zonder zwarte randen of garbeld scherm.

 

Ik heb alleen nog een issue met het zappen binnen MythTV. Als ik van zender switch is de kans groot dat de output weer verwrongen op het scherm komt. Dit is weer goed als tv wordt gestopt en gestart ( Esc -->)

 

Mijn alphacool display geeft ondertussen beeld! Ik had natuurlijk een typefout gemaakt in de LCDd.conf file, binnen glcdlib moet je de driver aangeven van graphlcd. Dit was niet serlib, maar serdisp (De driver heet eigenlijk serdisplib). Je moet er maar weer achter komen.

 

Nu nog mijn mythtv computer laten praten met een CCCam server die de CD kaart uitleest. Ik heb gepoogd Newcamd aan de praat te krijgen, die klaagt over scce files. Ik ga het vandaag eens proberen met Gbox. Deze wordt ook door zowel Sasc-ng als door CCcam ondersteund.

 

Hans

MythBuntu 12.04 LTS (MythTV 0.26) Kernel 3.5.0-19-generic

Hauppage NovaS2 HD DVB-S/S2 TeVii S470 DVB-S2

Asus NVidia 9600 GT

Samsung LE40A552 LCD TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer om te horen en zo te lezen ben je al "even" bezig geweest om het werkend te krijgen.

 

Nog een dingetje, ik had het al eerder aangegeven de 8.5 schijnt (ook mijn ervaring) nog steeds de betere resultaten te geven voor MythTV gebruikers. Misschien een poging waard voordat je de boel terug zet?

 

HTPC: 2*TT 1501-C, smargo, oscam, ziggo, VDR.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8.5 is precies de driver die ik nog niet getest heb. Dat zou grappig zijn als dat goed blijkt te werken.

 

In ieder geval herkend fglrx in 8.4 de HD 3200 niet goed. Deze werkt dus niet. 8.6 tot en met 8.9 vertonen vergelijkbaar gedrag, dus heb ik gekozen voor 8.9. 8.10 herkende de grafische modus van mijn HDTv via HDMI niet goed automatisch, iets wat de 8.9 driver wel goed doet. Hierdoor kiest de driver een 640x480 beeld, wat verder zwart blijft. Ik wacht ervaringen van anderen af voordat ik daar weer tijd in steek.

 

Ik zal eens testen met 8.5. Welke opties heb jij in je xorg.conf voor de fglrx om het werkend te krijgen? De bekende XvOverlay On en OpenGl Overlay Off opties of nog andere?

 

Hans

MythBuntu 12.04 LTS (MythTV 0.26) Kernel 3.5.0-19-generic

Hauppage NovaS2 HD DVB-S/S2 TeVii S470 DVB-S2

Asus NVidia 9600 GT

Samsung LE40A552 LCD TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Getest met 8.5 versie van de driver. Deze geeft groen beeld ipv zwart. De driver met de beste output blijft voor mij dus de 8.9 versie.

 

Verder is van het ene op het andere moment de audio via SPDIF uitgevallen. Alle sound devices zijn nog beschikbaar onder Ubuntu, alleen geeft het geen geluid meer over SPDIF. De WAF factor is dus weer afgenomen en mijn vertrouwen in een succesvolle installatie neemt ook wat af. Ik ben aan het aftellen tot 8.10 uitkomt, hopelijk is dan een en ander verbeterd. De Beta werkte voor mij niet optimaal, omdat de fglrx driver hier nog niet op beschikbaar was.

 

Hans

MythBuntu 12.04 LTS (MythTV 0.26) Kernel 3.5.0-19-generic

Hauppage NovaS2 HD DVB-S/S2 TeVii S470 DVB-S2

Asus NVidia 9600 GT

Samsung LE40A552 LCD TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...