Ga naar inhoud


Oud clipper programma op snelle PC


Murdock

Aanbevolen berichten

Ik heb een oud DOS programma wat met Clipper is geschreven, deze draait echter niet op PC's die sneller zijn dan een Pentium2 266MHz. Kent iemand een tooltje waarmee ik dit programma toch kan draaien op mijn huidige PC? (Pentium 4).

 

Ik wil het programma in een dosbox onder Windows XP laten werken.

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja, dat probleem ken ik nog van vroeger. Dat was een loop probleem. Dat ontstond doordat er bij het starten van het programma een deling uitgevoerd wordt. De interne variabele die daarvoor wordt gebruikt staat dan echter nog op nul (0) doordat die processor zo snel is. Die deling door nul geeft dan natuurlijk een fout. Iets als Divide by zero zal je zien. Waren twee oplossingen voor: een programmaatje vooraf draaien of het spul opnieuw compileren en linken met de juiste parameters en de juiste Clipper versie.

 

Het programma dat je vooraf kan draaien heet pipeloop.exe. Hier wat info: http://www.elhvb.com/info/R6003.html

Hier is het te downloaden: http://www.realworldtech.com/files/altcpu/files.htm

 

Als je opnieuw wil/kunt compileren/linken en daar info over moet hebben dan moet ik even een oude PC gaan opzoeken waar het spul op pstaat. Als je met pipeloop.exe vooruit kunt dan zal het hiermee wel klaar zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, met pipeloop gaat het niet. Heb helaas geen source meer liggen en ook geen decompiler. Ik kan het wel met een sharware versie van Valkery decompilen maar kan dat verder niet opslaan (denk demo beperking)

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een beetje werruk maar.... schrijf een asm tsr die een(vrije)int. xx afvangt, dan binnen de appl. alle loop calls vervangen met een call int xx en dan binnen de tsr waardes retour geven die worden verwacht.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...