Ga naar inhoud


Activeren van Canal digitaal kaart lukt niet


Gast Stepdriver

Aanbevolen berichten

Gast Stepdriver

Mijn cuberevo werkt met de laatste nlb 8107 software. Hier draait mgcamd 1.30 in combinatie met newcs 1.62 Als ik in de entitlements ga kijken blijft de datum voor mijn kaart staan op 31 oktober 2008. De update van canaldigitaal van deze maand, dus geldig tot 31 november 2008, zou eigenlijk allang gebeurd moeten zijn. De vorige keer heb ik de kaart eruit moeten halen en via een oude ontvanger is de kaart geupdate. Mijn vraag dan ook: moet de update automatisch binnen komen in newcs of mgcamd of zijn er nog instellingen die gewijzigd moeten worden. Iedere keer die kaart in een andere ontvanger gaan drukken moet geen oplossing zijn. Ik begrijp ook niet echt het hoe en wat van mgcamd en newcs, dus als iemand hier een antwoord op heeft krijgt ie alvast hartelijke dank...

Link naar reactie
Delen op andere sites


@ stepdriver

 

Hier heb ik ook al sinds ik de ip9000 heb last van. Heb al meerdere keren hier gevraagd hoe de instellingen dienen te zijn van de mgcamd of newcs maar schijnbaar willen de mensen die wel de update binnen krijgen "het geheim" niet delen met de mensen die de update niet binnen krijgen. frown

 

Dus totdat ik er zelf achterkom zit er helaas niets anders op dan ierdere maand de kaart 5min in een 30euro ontvangertje te duwen.

 

Grtz Trinity

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Stepdriver

Welk programma zorgt voor de afhandeling van de codering voor de kaart, mgcamd of newcs? Als ik de originele software laadt dan heb ik geen beeld, met nlb software wel dus deze gebruik ik dan ook. Ik gebruik alleen maar de interne kaartlezer, omdat deze ontvanger daarover beschikt heb ik hem ook gekocht zodat ik niet een cam module hoefde aan te schaffen. De codering van de zenders zelf heeft de box geen problemen mee, maar hoe moet deze zijn updates binnen krijgen? Voor activering van je kaart kun je een puls aanvragen, dit heb ik de vorige keer geprobeerd maar dat is toen niet gelukt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Stepdriver
Welk programma zorgt voor de afhandeling van de codering voor de kaart, mgcamd of newcs? Als ik de originele software laadt dan heb ik geen beeld, met nlb software wel dus deze gebruik ik dan ook. Ik gebruik alleen maar de interne kaartlezer, omdat deze ontvanger daarover beschikt heb ik hem ook gekocht zodat ik niet een cam module hoefde aan te schaffen. De codering van de zenders zelf heeft de box geen problemen mee, maar hoe moet deze zijn updates binnen krijgen? Voor activering van je kaart kun je een puls aanvragen, dit heb ik de vorige keer geprobeerd maar dat is toen niet gelukt.


misschien begrijp ik je verkeerd maar:
als je mgcamd met newcs actief zet via html inloggen en dan EMU newCS bij BOOT aanzetten.
standaard staat er al in mgcamd "config" 2 regels aan (1 voor reader onder 1 voor reader boven)
bij change newCS config geef je aan waar je de kaart in heb zitten (onder of boven).
ff restart ipbox en beeld.

tenminste zo heb (had) ik het, met een ipbox9000 werkt prima


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Stepdriver

Beeld heb ik wel, maar het probleem is dat de kaart niet automatisch geupdate wordt aan het begin van de maand. Het maakt ook niet uit in welke cardreader de kaart zit, bij allebei heb ik beeld op alle zenders, maar geen update. Als ik inlog in newcs en ik ga kijken bij de entitlements naar de kaart info, dan blijft vrolijk de datum van de laatste heractivering staan. Deze activering is gedaan met een andere ontvanger, want met deze lukt het dus niet. Ik heb verder helemaal niets gewijzigd aan mijn configuratie, werk steeds netjes de images bij naar de laatste versie, maar dit blijkt niets te verbeteren. Standaard zou het moeten werken, maar weet iemand dit zeker???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...