boeda Geplaatst: 8 oktober 2008 Geplaatst: 8 oktober 2008 Zou iemand mij kunnen vertellen hoe ik dit moet doen. Heb al veel gezocht en bekeken maar kom er geen wijs uit. Heb als besturings systeem op de PC Vista Home Preminum. Momenteel alleen DVB-T stick
Tonskidutch Geplaatst: 9 oktober 2008 Geplaatst: 9 oktober 2008 hoi boeda, 1) allereerst moet je een nieuwe user aanmaken op vista bijvoorbeeld: naam: cifs wachtwoord: zomaariets 2) geef deze user rechten gelijk aan een beheerder (administrators) 3) log in als cifs op vista 4) maak een map aan op de vista PC die je dan deelt / share 5) let op dat je lezen en schrijven toestaat (dus alles aanvinken) (noem die map bijvoorbeeld >dreambox< en maak in die map ook een submap >movie< ) 6) kijk ook even onder windows/etc/hosts en vul daar je DM800 aan toe 127.0.0.1 localhost.localdomain localhost 10.0.0.151 poopi 10.0.0.138 SpeedTouch 10.0.0.64 DM800 10.0.0.153 SVR1 7) kijk onder de windows firewall instellingen bij uitzonderingen en voeg ipnummer-van-dreambox toe. 8) kijk onder internet opties en klik beveiliging tab en voeg onder vertrouwde sites ipnummer-van-dreambox toe. 9) ga naar dcc / ftp en wijzig de /etc/fstab middels bewerken met de toevoeging ipnummer-van-dreambox:dreambox /hdd cifs rw,nolock,rsize=8192,wsize=8192,user=cifs,pass=zomaariets 1 0 (opslaan) 10) herstart de dm 800 voor 9) kan ook de automount configuratie worden aangepast met mnt/hdd -fstype=cifs,rw,rsize=8192,wsize=8192,user=cifs,pass=zomaariets ://ipnummer-van-dreambox/dreambox hopelijk helpt je dit verder. chiao House Of The Rising Sun BTO
boeda Geplaatst: 9 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 9 oktober 2008 Origineel bericht van: Tonskidutch hoi boeda, hopelijk helpt je dit verder. chiao bedankt gaan we proberen. Mijn Hd's zijn NTFS maakt dat nog iets uit? Momenteel alleen DVB-T stick
mark1985 Geplaatst: 9 oktober 2008 Geplaatst: 9 oktober 2008 Hey ik ben hier ook al een tijdje mee bezig maar heb er zelf weinig verstand van maar zou het wel heel graag werkend willen krijge. Ik heb een maxtor usb hd schijf e: bij mij met een map dream die ik heb gedeeld met alle rechten. Ik heb een aparte user aangemaakt cifs met ww en hierop ingelogd. Ik heb bij vertrouwde websites het ip van dreambox ingegeven bij windows firewall onder vista home kan ik alleen programma's toestaan en/of blokkeren dus hier zit ik al met een probleem. Verder zie de map windows/etc/hosts niet ?? Als instellingen in de dreambox onder mountmanager heb ik dit ingevuld: Mount type: cifs Server IP adres: 192.168.001.102 Server SHARE: E Lokale map /Dream Gebruikersnaam: CIFS (de aangemaakte user onder vista) ww (mijn ww) (de aangemaakte user onder vista) Wat moet ik nou nog precies doen en veranderen om het werkend te krijgen, ik heb de E schijf gedeeld met alle rechten en ook nog eens de map dream op de e schijf mvg Mark Vu+ solo wavefield astra 1 2 3 hotbird, samsung 3dtv PS51D550, logitech z5500, x360, ps3 , wii, psp, ,ds, 3ds
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen