Spiderman1974 Geplaatst: 10 oktober 2008 Geplaatst: 10 oktober 2008 Hallo mensen, Ik vraag mij af of er een script of emigma2 plugin bestaat die kan detecteren wanneer een programma begint. Binnen Enigma kun je een marge invoeren voor de begin tijd en eindtijd. Ondanks dat ik voor de begin tijd een marge heb ingegeven om 10 min eerder te beginnen met opnemen komt het vaker voor dat programma's dan al bezig zijn. Als het goed gaat moet ik vaak een kwatier of meer vooruit spoelen voordat het programma begint, of het programma is al bezig waardoor ik het begin mis Vandaar mijn vraag of er een script voor bestaat. DM800HD ~ OpenPLi DM7000 ~ OpenPLi DM500C ~ OpenPLi WafeFrontier T55 13* - 19,2* - 23,5* - 28,2*
Tonskidutch Geplaatst: 10 oktober 2008 Geplaatst: 10 oktober 2008 een script/plugin? eigenlijk zou dat bij timer-opnamen het EPG moeten zijn dat (hier althans) precies juist start en eindigt met opname. het lijkt wel of je niet de correcte tijd van satelliet doorkrijgt. ik herinner me een setting bij bepaalde images (via blue panel) om te kalibreren af te stemmen op internet of satelliet moet zelf effe zoeken hoe dat zat. in ieder geval is met mijn OoZoon image nog geen enkele EPG timer-opname fout geweest. chiao Maria Sinne Eeg, Jacob Christofferson
Spiderman1974 Geplaatst: 10 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 10 oktober 2008 Het is ook niet dat de opname niet goed gaat, maar er zijn kanalen bij waarbij de programma's eerder beginnen dan in de epg / tv-gids vermeld wordt. Voornamelijk SBS6 heeft daar met de latere programmering als van. Voorbeeld van gisteren: Trauma Team ER stond in de Epg /tv-gids vermeld dat deze om 23:20 zou beginnen. Echter begon het programma al om 23:10 toen Shownieuws gedaan was. Vandaar mijn vraag of er een script/plugin bestaat die dit kon detecteren. Dus zoals (ik dacht) "Showview" dat dit vroeger hete bij de video recorders, je kon dan een code invoeren dat in de tv-gids vermeld stond en de opname paste zich dan aan de tijd van het programma aan!! DM800HD ~ OpenPLi DM7000 ~ OpenPLi DM500C ~ OpenPLi WafeFrontier T55 13* - 19,2* - 23,5* - 28,2*
Tonskidutch Geplaatst: 10 oktober 2008 Geplaatst: 10 oktober 2008 oké, dat is andere koek. dat merken enkele notoire kabelkijkers in mijn familie en kennissenkring ook al dat er meer dan 60% foutmarge bestaat bij aanvang uitzending daar is geen script tegen bestand. reden is het verschil in tijdzone commercieel en realiteit een wormgat van ongekende aard en grootte. chiao Maria Sinne Eeg, Jacob Christofferson
Spiderman1974 Geplaatst: 10 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 10 oktober 2008 Dat betekend dus dat ik de marge groter moet maken en als ik de opname wil bekijken eerst een flink stuk vooruit spoelen!! Nou, het is helaas niet anders... wie komt er nog een keer iets om dit tegen te gaan. DM800HD ~ OpenPLi DM7000 ~ OpenPLi DM500C ~ OpenPLi WafeFrontier T55 13* - 19,2* - 23,5* - 28,2*
mobieltje Geplaatst: 10 oktober 2008 Geplaatst: 10 oktober 2008 Bij de oude videorecorder hadden we in Nederland het PDC systeem (Program Delivery Control) En in Duitsland het VPS systeem. Precies op tijd starten en stoppen, ook al was de starttijd voor het programma verschoven. Misschien dat dit systeem omgezet kan worden in een plugin. (als het nog werkt) Grts.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen