Ga naar inhoud


Hoe nu de ned. kanalen inlezen bij een philps 7072?


dutchandrew

Aanbevolen berichten


  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

dutchandrew

 

Heb je wel de laatste firmware gedownload voor je decoder.?

 

Vraag

Hoe laad ik nieuwe software in op mijn Philips DST 5816, DSX 6073, DSX 7071 of DSX 7072?

 

Antwoord

Volg onderstaande stappen om uw Philips DST 5816, DSX 6073, DSX 7071 of DSX 7072 te voorzien van nieuwe software:

 

1. Zet de satellietontvanger op de zender DOWNLOAD CDS (voorkeuze 498)

2. Zet de satellietontvanger uit d.m.v. de rode knop op de afstandsbediening

3. Zet de satellietontvanger weer aan d.m.v. de rode knop op de afstandsbediening

4. Er verschijnt nu een groene balk in het beeld met de volgende tekst:

"Decoder is bezig met laden van nieuwe software. Moment geduld a.u.b"

5. Na 30 seconden start de satellietontvanger opnieuw op

6. Hierna verschijnt kanaal 498 weer in beeld. U ziet tevens een groene banner in beeld met daarin de tekst:

"Niet uitzetten a.u.b. Ontvanger controleert nieuwe smartcard". De satellietontvanger controleert en installeert vervolgens de nieuwe software.

7. Wanneer de groene banner uit beeld verdwijnt, is de software update voltooid

 

TIP! Mocht de satellietontvanger na het opstarten niet automatisch terugkomen op de zender DOWNLOAD CDS, schakel dan zelf naar deze zender (m.b.v. de afstandsbediening).

 

 

Om te controleren of de software-update gelukt is, kijkt u in het menu van uw satellietontvanger.

 

1. Druk op de knop "Menu" van uw afstandsbediening

2. Selecteer optie 5 d.m.v. de pijltjes toetsen op uw afstandbediening

3. Druk op de knop "OK"

4. In het menu-overzicht dat nu verschijnt, dient u een extra optie te hebben: "Snel kanalen installeren"

 

Bron: CanalDigitaal (zoek met - nieuwe software 7072 -

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb wel de laatste firmware maar CD ondersteund de fastscan niet meer voor deze ontvanger. Met andere woorden de ontvanger vind geen canal digitaal kanalen meer.

 

Geachte abonnee,

 

Onlangs hebt u zich via de CanalDigitaal site ingeschreven om op de hoogte te blijven van de ontwikkelingen rond uw ontvanger.

 

Het blijkt dat bij gebruik van de optie “snelzoeken zenders” niet alle zenders ingeladen worden. Dit wordt veroorzaakt door de verouderde software die zich in de ontvangers bevindt. Fabrikant Strong (die ook verantwoordelijk is voor de software van het merk Rebox) heeft voor beide merken aangegeven dat rond oktober/november een beperkte software-oplossing voorhanden is. Philips heeft aangegeven niet met een software oplossing te komen. Wilt u met ingang van 1 oktober toch uw zenderlijst vernieuwen, dan dient u handmatig zenders toe te voegen. Uw ontvanger blijft verder functioneren.

 

CanalDigitaal betreurt het dat u met de optie “snelzoeken zenders” uw ontvanger niet meer kunt gebruiken zoals u gewend bent. En komt daarom met een speciaal vervangingsaanbod: de gecertificeerde Thomson TS4H ontvanger

 

Ik heb nu de ned. kanalen in gescand door te kiezen voor willekeurige volgorde. Hierbij heb ik de eerste 25% overgeslagen door de coax te ontkoppelen ( LNB afdekken is veiliger). De ned. kanalen ( ook regionale) worden nu wel ingescand, maar het is veel werk om die netjes op volgorde te zetten. Misschien heeft iemand ervaring met een eenvoudige manier om de kanalen netjes op volgorde te zetten bv. met seteditor oid. Ik heb hier nl geen ervaring mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, duidelijk.

CDS wil geen geld meer aan hun goedgekeurde decoder spenderen.

 

On topic dus .......

 

Het is inderdaar mogelijk om je kanalenlijst uit te lezen, te bewerken, en daarna weer terug te plaatsen.

Uitlezen en terug schrijven doe je met het programma FlasDSX 1.0

KLIK hier voor de handleiding en het programma FlashDSX 1.0

Zijn er daarna nog vragen dan horen we dit wel van je....

 

Je kanalenlijst aanpassen doe je met het programma MES.

MES = Mediasat Editor Studio v2.6 FINAL.

 

Hét programma om o.a. je Philips kanalenlijst te bewerken.

Te downloaden in de bijlage.

 

Mediasat Editor Studio v2.6 FINAL.zip

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan het beperken tot het uitlezen van alleen jouw originele kanalenlijst die nu dus in je decoder zit.

Met de originele firmware hoef je niets te doen.

 

De volgorde is ..

1. Kanalenlijst uitlezen met FlashDSX waarbij je de kanalenlijst opslaat op je PC met als naam (bijvoorbeeld) mijn kanalenlijst.

Je sluit FlashDSX NIET af en laat de decoder onderstroom staan.

 

2. Je opend met MES mijn kanalenlijst en je past de volgorde aan door middel van sleepen.

Als je hiermee klaar bent en de lijst naar je zin is sluit je MES NIET af met opslaan als, maar je gebruikt opslaan.

Gebruik je opslaan als dan gaat er wat mis in de kanalenlijst en is je werk voorniets gedaan.

 

3. Nu ga je weer naar FlashDSX, wat je niet afgesloten had, en schrijft je jouw kanalenlijst weer naar de decoder.

 

 

Je kan natuurlijk ook de veel betere 6072 9b software van RayhTec met mijn kanalenlijst voor de CDS DUO-LNB gebruiken.

Dan schrijf je wel de firmware, kanalenlijst en eeprom.

De RayhTec firmware en kanalenlijst voor DUO-LNB kan je HIER vinden.

 

Is jouw keuse uiteraard ..

Denk er wel om, een decoder flashen, ook alleen de kanalenlijst, is nooit geheel zonder enig risico.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

dit heeft met de diseqc in stelling temaken je of je heb een verkeed lnb

wat je kunt doen is het simpelste met het programma flascvt de de diseqc omzetten van a naar b

dus laad ja kanaalen lijst in het programma flascvt en druk op de knop wissel diseqc kanaalen lijst weer opslaan op nieuw naar de ontvanger en klaar is dutchandrew wink

Rienk

Link naar reactie
Delen op andere sites

rienk.

 

Ik betwijfel of een diseqC wissel met FlasCVT de oplossing bied.

 

Een CDS DUO-LNB heeft namelijk de Astra1 op diseqC A, en Astra3 op diseqC B

 

TV5 zit op de Astra1 en die geeft beeld.

Er is wat anders aan de hand, mogelijk is de kanalenlijst ergens onderweg corrupt geraakt.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...