cremas Geplaatst: 11 oktober 2008 Geplaatst: 11 oktober 2008 Hallo, in de gemini 3.80 zit een optie om een software update te doen onder de: -menu- spelletjes en applicaties- software update- knop. gisteravond de update gedaan en na de reboot reageert de box niet meer op de afstandbediening. de AB gebruiken die in de webinterface zit werkt nog wel, maar om te zappen via de PC kan toch ook de bedoeling niet zijn. Zijn er meer mensen met dit probleem? Groet, Cremas Zotac met xbmc/kodi, Db 800, Vu-duo, 4,8*/9*/13*/19.2*/23.5*/28*,Intelsat 24.5*W, abbo: televisa
Tonskidutch Geplaatst: 11 oktober 2008 Geplaatst: 11 oktober 2008 in het ihad gemini team is ook een dergelijk voorval gemeld ik kwam die deze week tegen tijdens het lezen uiteindelijk reageerd er niemand meer op met een oplossing. heb je eventueel de masks gewijzigd om met een andere afstandbediening van de 7020 bijvoorbeeld op dm 800 te kunnen zappen? misschien is lukt het met 1) box helemaal uit / stroomloos etc reboot 2) toch maar alles er opnieuw opzetten middels ***stop*** flashen. maar er zullen misschien nog enkele reacties komen, die het misschien niet eerder gedocumenteerd hebben maar wel opgelost hebben. chiao Maria Sinne Eeg, Jacob Christofferson
cremas Geplaatst: 11 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 11 oktober 2008 Bedankt voor het antwoord. Na enkele keren klikken in het ihad forum zag ik ook iemand met hetzelfde probleem. ik zal eerst eens een andere skin proberen en de de verschillende kanalen voor de AB proberen voor ik opnieuw ga flashen. Groet, Cremas Zotac met xbmc/kodi, Db 800, Vu-duo, 4,8*/9*/13*/19.2*/23.5*/28*,Intelsat 24.5*W, abbo: televisa
Gast pieterg Geplaatst: 11 oktober 2008 Geplaatst: 11 oktober 2008 is een verandering in de laatste drivers, waar een verandering in /etc/init.d/bootup bijhoort, en die ze waarschijnlijk vergeten zijn. Je moet nu namelijk dreambox_keyboard laden ipv dreambox_rc2
cremas Geplaatst: 11 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 11 oktober 2008 Origineel bericht van: pieterg is een verandering in de laatste drivers, waar een verandering in /etc/init.d/bootup bijhoort, en die ze waarschijnlijk vergeten zijn. Je moet nu namelijk dreambox_keyboard laden ipv dreambox_rc2 Deze regel staat bij mij in /etc/init.d/bootup :echo 18 > /proc/progress for i in dreambox_keyboard fp info; do modprobe $i; done Geen idee wat het betekend, maar is dat niet het dreambox keyboard laden commando? Zotac met xbmc/kodi, Db 800, Vu-duo, 4,8*/9*/13*/19.2*/23.5*/28*,Intelsat 24.5*W, abbo: televisa
Gast pieterg Geplaatst: 11 oktober 2008 Geplaatst: 11 oktober 2008 Origineel bericht van: cremas Geen idee wat het betekend, maar is dat niet het dreambox keyboard laden commando? Klopt. Maar dan kan het ook andersom zijn, nieuwe bootup, ouwe drivers. Zelfde gevolg. Kijk maar eens (lsmod) of dreambox_keyboard wel geladen is.
cremas Geplaatst: 12 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 12 oktober 2008 Dit krijg ik in telnet: dreambox_keyboard 5264 0 - Live 0xc01e3000 dreambox_rc2 5456 1 dreambox_keyboard, Live 0xc01e0000 En onderaan de lijst: stb_proc 9296 7 info,dreambox_keyboard,dreambox_rc2,fp,bcm7401,alps_bsbe2,lnb_c Zotac met xbmc/kodi, Db 800, Vu-duo, 4,8*/9*/13*/19.2*/23.5*/28*,Intelsat 24.5*W, abbo: televisa
cremas Geplaatst: 12 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 12 oktober 2008 Het werkt weer! Na de box opnieuw geflasht te hebben de regel [echo 4 > /proc/stb/ir/rc/mask0] in de file /etc/init.d/bootup gezet (omdat m'n AB in mode 3 staat) en toen de update weer gedaan. Na de update weer hetzelfde probleem. De regel in /etc/init.d/bootup was weg, dus er weer opnieuw ingezet....niks. De regel weer weggehaald. Toen de AB in mode 1 gezet en alles werkt weer. Het was dus een een combinatie van een afstandbedienings probleem en iets anders. Groet, Cremas Zotac met xbmc/kodi, Db 800, Vu-duo, 4,8*/9*/13*/19.2*/23.5*/28*,Intelsat 24.5*W, abbo: televisa
Gast pieterg Geplaatst: 12 oktober 2008 Geplaatst: 12 oktober 2008 als je zelf wijzigingen in /etc/init.d/bootup aanbrengt, is het idd logisch dat deze weer verdwenen zijn na een update van het initscripts-opendreambox pakket.
cremas Geplaatst: 12 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 12 oktober 2008 Origineel bericht van: pieterg als je zelf wijzigingen in /etc/init.d/bootup aanbrengt, is het idd logisch dat deze weer verdwenen zijn na een update van het initscripts-opendreambox pakket. Is er een verklaring voor nadat ik de regel weer ingebracht had ( en opnieuw opgestart)de AB nog niet reageerde? Zotac met xbmc/kodi, Db 800, Vu-duo, 4,8*/9*/13*/19.2*/23.5*/28*,Intelsat 24.5*W, abbo: televisa
Gast pieterg Geplaatst: 12 oktober 2008 Geplaatst: 12 oktober 2008 Origineel bericht van: cremas Origineel bericht van: pieterg als je zelf wijzigingen in /etc/init.d/bootup aanbrengt, is het idd logisch dat deze weer verdwenen zijn na een update van het initscripts-opendreambox pakket. Is er een verklaring voor nadat ik de regel weer ingebracht had ( en opnieuw opgestart)de AB nog niet reageerde? nee, eigenlijk niet. Ook met de nieuwe drivers blijft de rc channel selectie prima werken is mijn ervaring.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen