Ga naar inhoud

AB werkt niet meer na software update.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo, in de gemini 3.80 zit een optie om een software update te doen onder de: -menu- spelletjes en applicaties- software update- knop. gisteravond de update gedaan en na de reboot reageert de box niet meer op de afstandbediening. de AB gebruiken die in de webinterface zit werkt nog wel, maar om te zappen via de PC kan toch ook de bedoeling niet zijn.

Zijn er meer mensen met dit probleem?

Groet, Cremas

Zotac met xbmc/kodi, Db 800, Vu-duo, 4,8*/9*/13*/19.2*/23.5*/28*,Intelsat 24.5*W, abbo: televisa

Geplaatst:

in het ihad gemini team is ook een dergelijk voorval gemeld

ik kwam die deze week tegen tijdens het lezen

uiteindelijk reageerd er niemand meer op met een oplossing.

heb je eventueel de masks gewijzigd om met een andere afstandbediening van de 7020 bijvoorbeeld op dm 800 te kunnen zappen?

misschien is lukt het met

1)

box helemaal uit / stroomloos etc

reboot

2)

toch maar alles er opnieuw opzetten middels ***stop*** flashen.

maar er zullen misschien nog enkele reacties komen, die het misschien niet eerder gedocumenteerd hebben maar wel opgelost hebben.

chiao

Maria

Sinne Eeg, Jacob Christofferson

Geplaatst:

Bedankt voor het antwoord. Na enkele keren klikken in het ihad forum zag ik ook iemand met hetzelfde probleem.

ik zal eerst eens een andere skin proberen en de de verschillende kanalen voor de AB proberen voor ik opnieuw ga flashen.

Groet, Cremas

Zotac met xbmc/kodi, Db 800, Vu-duo, 4,8*/9*/13*/19.2*/23.5*/28*,Intelsat 24.5*W, abbo: televisa

Geplaatst:

is een verandering in de laatste drivers, waar een verandering in /etc/init.d/bootup bijhoort, en die ze waarschijnlijk vergeten zijn.

Je moet nu namelijk dreambox_keyboard laden ipv dreambox_rc2

Geplaatst:
Origineel bericht van: pieterg
is een verandering in de laatste drivers, waar een verandering in /etc/init.d/bootup bijhoort, en die ze waarschijnlijk vergeten zijn.
Je moet nu namelijk dreambox_keyboard laden ipv dreambox_rc2
Deze regel staat bij mij in /etc/init.d/bootup :echo 18 > /proc/progress
for i in dreambox_keyboard fp info; do
modprobe $i;
done

Geen idee wat het betekend, maar is dat niet het dreambox keyboard laden commando?

Geplaatst:
Origineel bericht van: cremas

Geen idee wat het betekend, maar is dat niet het dreambox keyboard laden commando?

Klopt. Maar dan kan het ook andersom zijn, nieuwe bootup, ouwe drivers. Zelfde gevolg.
Kijk maar eens (lsmod) of dreambox_keyboard wel geladen is.
Geplaatst:

Dit krijg ik in telnet:

dreambox_keyboard 5264 0 - Live 0xc01e3000

dreambox_rc2 5456 1 dreambox_keyboard, Live 0xc01e0000

En onderaan de lijst:

stb_proc 9296 7 info,dreambox_keyboard,dreambox_rc2,fp,bcm7401,alps_bsbe2,lnb_c

Geplaatst:

Het werkt weer!

Na de box opnieuw geflasht te hebben de regel [echo 4 > /proc/stb/ir/rc/mask0] in de file /etc/init.d/bootup gezet (omdat m'n AB in mode 3 staat) en toen de update weer gedaan. Na de update weer hetzelfde probleem. De regel in /etc/init.d/bootup was weg, dus er weer opnieuw ingezet....niks. De regel weer weggehaald. Toen de AB in mode 1 gezet en alles werkt weer. Het was dus een een combinatie van een afstandbedienings probleem en iets anders.

Groet, Cremas

Geplaatst:

als je zelf wijzigingen in /etc/init.d/bootup aanbrengt, is het idd logisch dat deze weer verdwenen zijn na een update van het initscripts-opendreambox pakket.

Geplaatst:
als je zelf wijzigingen in /etc/init.d/bootup aanbrengt, is het idd logisch dat deze weer verdwenen zijn na een update van het initscripts-opendreambox pakket.

Is er een verklaring voor nadat ik de regel weer ingebracht had ( en opnieuw opgestart)de AB nog niet reageerde?

Geplaatst:
Origineel bericht van: cremas

Is er een verklaring voor nadat ik de regel weer ingebracht had ( en opnieuw opgestart)de AB nog niet reageerde?

nee, eigenlijk niet. Ook met de nieuwe drivers blijft de rc channel selectie prima werken is mijn ervaring.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen