Ga naar inhoud


Hoe zit het nu met HDCP op de DM 800


joobur

Aanbevolen berichten

Zijn er ervaringen met HDCP op de DM800. Kan ik zenders die HDCP gebruiken wel of niet ontvangen en bekijken via HDMI? En als dat kan, dan ook op de volledige resolutie? Ik heb gezocht op het forum maar ik kan er geen antwoord op vinden.

Dreambox 7000, Maxtor 120GB, Dream Beta 1.10 op flash, Pli Iolite op usb, Multytenne schotel, D-Link DWL810+ Ethernet to Wireless netwerkaansluiting

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Lampion
Noem eerst eens een zender die hdcp zou gebruiken...?

Lampion

Geen idee maar wat niet is gaat zeker komen. Het gaat mij erom dat je een ontvanger koopt die toekomstzeker is. Maar daar zal ik zeker een rare in zijn....

Dreambox 7000, Maxtor 120GB, Dream Beta 1.10 op flash, Pli Iolite op usb, Multytenne schotel, D-Link DWL810+ Ethernet to Wireless netwerkaansluiting

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Dat is geen probleem. Men kan o.a. bij Premiere Discovery HD kijken en opnemen en daar zit het zover ik geinformeerd ben op.


Heb je enig idee of er ook echt een HDCP sigaal uit de Dreambox komt? Of zit dat er helemaal niet op omdat er alleen een DVI uitgang opzit.

Dreambox 7000, Maxtor 120GB, Dream Beta 1.10 op flash, Pli Iolite op usb, Multytenne schotel, D-Link DWL810+ Ethernet to Wireless netwerkaansluiting

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: johnwillem
Premiere werkt nog niet met dhcp, daarom heb je nog beeld
als ze werkelijk dhcp gaan uitzenden dan zal de dreambox op zwart
gaan

Klinkt tegenstrijdig met het eerdere bericht over Discovery HD. Bedoel je niet dat je het straks niet meer ontvangen omdat je niet de juiste smartcard hebt om te decoderen?

Dreambox 7000, Maxtor 120GB, Dream Beta 1.10 op flash, Pli Iolite op usb, Multytenne schotel, D-Link DWL810+ Ethernet to Wireless netwerkaansluiting

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou dom zijn om HDCP nog in te schakelen op kanalen. Enerzijds wegens problemen met bepaalde tv's die niet volledig compatibel zijn en anderzijds omdat HDCP beveiliging al gehacked is. Voor de aanbieders betekent het enkel problemen met klanten en hoge kosten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast SkidzRulez

Ik heb deze vraag aan Dream gesteld (Je kan ze gewoon mailen, weet je ;))

 

Hun antwoord was:

 

Origineel bericht van: "Dream Multimedia"

Dear Ton,

 

as you already said, the providers set a flag to activate hdcp between the

receiver and the tv. As the Dreambox does not support hdcp it will not be

activated, so the signals will not be crypted and sent to the tv as they are

now, too. So there is no problem regarding hdcp.

 

Thank you.

 

Dus: HDCP is een protocol tussen TV en Box, en alleen via HDMI. Gebruik je dus geen HDMI (DVI dus) dan geeft de box geen HDCP mee, en gaat het beeld dus ook niet op zwart. Je box bepaald niet dat het niet gekeken mag worden, maar de beveiligings-onderhandeling tussen TV en Box... Tenzij de providers er een sneaky manier voor vinden HDCP in een DVI signaal te implementeren zal HDCP dus geen invloed hebben op het beeld.

 

Groetjes,

 

Ton.

Link naar reactie
Delen op andere sites

HDCP kan ook op DVI zitten en zit niet alleen op HDMI.

 

Als de provider dus een HDCP signaal meestuurd dan zal je dus geen beeld meer hebben op je 800/8000

 

En het is niet zo ik ken het niet dus ik geef het gewoon door zoals ze je willen laten geloven.

 

In ieder goedgekeurd HDTV apparaat zit een HDCP chip met een uniek identificatienummer.

 

Gebruikt een apparaat een illegale chip dan wordt dit identificatienummer toegevoegt aan de blacklist = GEEN BEELD

Heeft een apparaat helemaal geen chip = GEEN BEELD

 

Daarom zijn de DM800 en de DM8000 ook geen HDTV ontvangers, het zijn ontvangers die bepaalde HD content kunnen doorgeven.

 

 

CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kijk simpelweg naar de specificaties van de chip en het signaal dat de Dreambox "uitwerpt".

Dat signaal is gewoon 100% HDMI al komt het dan via een DVI connector.

De chipset ondersteund gewoon HDCP en ik heb op geen enkele zender zwart beeld vast kunnen stellen.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit hele thema is gewoon 1 groot fabeltje , het enige wat er volgens mij kan gebeuren is dat zenders een vlagje meezenden met de stream die de ontvanger verteld dat HDCP aangezet moet worden, en aangezien een Dreambox dat vlagje niet kent .... doet die er helemaal niks mee

 

Ik dacht trouwens ergens gelezen te hebben dat HDCP een 2 weg protocol is, en aangezien alle ontvangers over sat enkel dingen kunnen ontvangen ...

Vu+ Solo 2
Telenet HD Digibrolx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jullie hebben allemaal een beetje gelijk of zoals ze zeggen "je hebt de klok horen luiden maar je weet niet waar de klepel hangt." Kijk even op Wikipedia of google een beetje rond. Een ding is zeker DVI kan ook met HDCP.

 

Gr. Jake

2x Dreambox DM800 and Wavefrontier.

------------------------------------

 

Assumption is the mother of all fuckups

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...