Ga naar inhoud


wachtwoord bij webinterface


Roky

Aanbevolen berichten

Beste Dreambox gebruikers,

 

Sinds kort ben ik in het bezit van een Dreambox 800. Wanneer ik deze via de webinterface wil benaderen is het dan normaal dat er dan geen wachtwoord wordt gevraagd. Dit is namelijk wel het geval bij mijn Dreambox 7020 (met PLI image). Op de 800 heb ik de LT image.

 

Alvast bedankt voor een reactie,

 

mvg,

 

Roky

Link naar reactie
Delen op andere sites


Martin,

 

Het paswoord moet je niet activeren onder de webinterface. Heb je geen ander programma waarmee je vanop de PC de Dreambox benadert zoals DCC of Dreamset voor kanalenlijsten. In deze programma's moet je nml. ook het paswoord van de Dreambox meegeven (en zoals eerder aangegeven is dit standaard voor elke box dreambox).

 

mvg,

 

Roky

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem is, dat in principe iedereen via het net de dreambox kan benaderen omdat er geen wachtwoord op zit. Ik wil dat daarom afschermen met een password.

Met DCC of Openedit oid gebruik ik gewoon de bekende inlognaam en wachtwoord.

Kennelijk moet ik voor de webbrowsers ergens apart iets activeren, maar weet niet hoe ik dat moet doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Roky
(en zoals eerder aangegeven is dit standaard voor elke box dreambox).


Dat geldt alléén voor de E1 boxen. De 7025 en de 800 hebben alléén een login, en geen wachtwoord. Maar de meeste tooltjes vragen om login én wachtwoord, en als je dan dreambox als wachtwoord gebruikt kom je er gewoonlijk wel in.

Ter verduidelijking van bovenstaande:
Log maar eens in met telnet, dan hoef je alleen in te loggen met root en je bent binnen.
Dat is ook precies de reden dat je bv. met SSH geen verbinding kunt maken met een 7025 en een 800, omdat het SSH protocol wél een wachtwoord eist. In dat geval kun je zelf alsnog een wachtwoord aanmaken met psswrd via telnet. smile

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil niemand bewust corrigeren maar anders werkt het dus niet :

 

1. Password op de E2 images is default leeg.

2. Veranderen door : Inloggen met telnet b.v. met DCC of vanaf een DOS prompt met :

a: telnet ip-adres-box

b: usernaam : root

c: password : leeg

 

Daarna met het command passwd het password ingeven.

 

Groeten,

GVW

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja zo doe ik het ook altijd, blijft natuurlijk wel de vraag waarom dit in enigma2 is veranderd. Niet logisch en gevaarlijk vind ik. Als dit bedoeld is om je te dwingen het default password te veranderen is niet bepaald een nette oplossing.

 

Origineel bericht van: GVW1
Ik wil niemand bewust corrigeren maar anders werkt het dus niet :

 

1. Password op de E2 images is default leeg.

2. Veranderen door : Inloggen met telnet b.v. met DCC of vanaf een DOS prompt met :

a: telnet ip-adres-box

b: usernaam : root

c: password : leeg

 

Daarna met het command passwd het password ingeven.

 

Groeten,

GVW

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...