Ga naar inhoud


wachtwoord bij webinterface


Roky

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: GVW1
Kun je wel degelijk instellen. Even uit het hoofd. Onder spelletjes/ applicatie in het menu. Kies de webinterface dan onder instellingen kun je de beveiliging aan en uit zetten. Default staat deze inderdaad op uit.

Groeten,
GVW


Is dit in Pli Jade final ook in te stellen, want ik kan nergens vinden hoe ik de beveiliging aan kan zetten...
(Password heb ik al wel veranderd)

B17

Receivers:Dreambox 920;Dreambox One. Sat's: 4.8°E, 9°E, 13°E, 19.2°E, 23.5°E, 28.2°E en Cable Ziggo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

ik was hier ook meebezig met de webinterface: een passwd toevoegen, kan je aanzetten in instellingen => webinterface => interface (gele knop, valt bij mij van het scherm (Ronaldd image) dan beveiliging aan zetten.

 

toen kwam ik niet meer in de webinterface (geen geldige user/passwd). Toen las ik ergens dat je een linux user moet aan maken dus:

telnet <dreambox-ip>

user: root

 

met commando: "adduser gebruiker"

password instellen, en ja hoor nu kon ik inloggen.

 

jammer dat hierover(plugins) nergens een handleiding is.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Misschien een zijspoor, maar het raakt het onderwerp wel. Ik kan niet met ftp inloggen op mijn DB800 omdat het wachtwoord niet juist zou zijn.

Toch heb ik geen naam - wachtwoord ingesteld. Browser Firefox logt wel in zonder naam - wachtwoord. Omdat deze het misschien vasthoud heb ik het met browser Safari geprobeerd en die logt ook in. Mijn webinterface laat zien dat voor toegang geen naam - wachtwoord nodig is. Toch lukt het niet met ftp. Zou Telnet wel werken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het antwoord is dat FTP niets met de webinterface te maken heeft.

 

Voor FTP moet je, net als voor telnet, het "root" wachtwoord ingeven.

 

Telnet had je zelf natuurlijk al kunnen proberen in plaats van het te vragen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook met telnet vraagt DB800 om een wachtwoord. Wachtwoord 'dreambox' wordt niet geaccepteerd. Ik kan me niet herinneren een wachtwoord ingevoerd te hebben, maar geen ww invoeren werkt ook nit. Is er een manier om toch met telnet in te loggen op de dreambox? Als dat niet kan, hoe verder?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...