Ga naar inhoud


[Strong 4355] strong srt 4355 evolution + duo lnb wil niet


Gast jp73

Aanbevolen berichten

Ik heb een duo lnb gekocht met 4 uitgangen. De schotel gericht met de oude lnb op astra 19,5 daarna met een sjabloon de nieuwe lnb uitgericht op 23,5.

 

De software van de 4355 geupdate naar de laatste versie van de website van strong, ci module (orgineel canal plus) geupdate (2 maand geleden).

Ik heb geen signaal met de nieuwe duo lnb.

 

Toen een philips ontvanger geleend die al ingesteld was op astra 19,5 en 23,5, alles ok, ontvang de ned zenders,commerciele zenders en de regionale zenders van 23,5.

 

Als ik de strong probeer geeft hij alleen maar aan geen signaal.

Kan iemand die de srt 4355 werkend heeft met duolnb zijn instellingen een posten ?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Lijkt op iets wat ik ook heb met mijn Strong 4355.

De Strong gaf geen probleem met een LNB met één uitgang, daarna een LNB geplaatst met twee uitgangen (voor 2 sat.ontvangers). Op beide uitgangen gaf de Strong geen signaal en de Philips gaf prima signaal.

 

Testen bij een collega gaf weer goed signaal op de Strong, bij mij weer geen signaal.

 

Daarna in de coax kabel een T stuk geplaatst en hiermee de spanning op de coax kabel gemeten, deze bleek met LNB ca 4 volt te zijn en onbelast ca 18 volt.

Specs van de LNB's nagekeken, de enkele vraagt 100 mA en de dubbele uitgang 200 mA. De spanning zakt dus in elkaar.

 

Na verder testen met de ingeschakelde Strong, een kleine kortsluiting gemaakt en toen was de spanning ook onbelast weg.

 

Mogelijk dat jouw voedingsspanning voor de LNB ook in elkaar zakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi heb het wel werkend gehad met een duo van cd, echter was erg traag met starten duurde soms wel 10 minuten voor die beeld gaf daarna was het prima zolang de spanning erop stond.

 

Was voor een kennis heb een andere ontvanger aston xena 1700 op de zelfde schotel een 60 cm triax en dat werkt prima mijn vermoeden was toen ook al dat die te weinig spanning levert, heb toen de settings veranderd naar diseq v1.0 en schakelaar 12 v uit dat werkte zei het traag met opstarten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...