goofy17 Geplaatst: 16 oktober 2008 Geplaatst: 16 oktober 2008 Ik wacht al tijden op de dreambox 8000 Nu lijkt de IP box 9000 HD een perfect alternatief, ziet er op papier prachtig uit en is redelijk geprijsd.Beeldkwaliteit is volgens de gebruikers prima. Kan iemand mij vertellen wat de dreambox 800 echt beter doet dan de IPBox? Zoals : De oude dreamboxen uit de 7000 serie gaven o.a. ook internet toegang via plugins dus o.a. fraaie programma informatie. Doet de 800 dat ook? En de Ip box?.... LAN TV op andere werkstations in ons netwerkje?..
Gast sattaz Geplaatst: 16 oktober 2008 Geplaatst: 16 oktober 2008 Origineel bericht van: goofy17 Doet de 800 dat ook? En de Ip box?.... Wellicht kan deze vraag waarbij twee merken satellietontvanger aan de orde komen beter in een ander forum behandeld worden zoals Off Topic of Algemene Vragen Over Satelliet? In het Dreambox forum zullen wellicht niet zo veel mensen komen of schrijven die een IP Box (en daarmee ervaring) hebben. Met vriendelijke groeten sattaz
Ron Geplaatst: 16 oktober 2008 Geplaatst: 16 oktober 2008 Ik heb ze beide inmiddels mogen zien en heb die 9000 enige tijd geleden zelfs redelijk uitvoerig getest. Al zou de Dreambox DM8000HD, 800 euro meer kosten, zou ik nog niet voor de IPbox 9000 gaan! Ik vind het een waardeloze HD ontvanger en de Dreambox DM8000 liet zich exact hetzelfde bedienen als de volgens mij beste receiver ooit gemaakt, de DM7025+. De 8000 voelt alleen sneller aan, kan HDTV weergeven en heeft tot 4 tuners, ruimte voor een DVD speler die overigens al super werkt en er kan WIFI in! Kortom, als geld een belangrijke rol speelt, moet je wel heel erg veel inleveren als je een IPbox 9000HD koopt. Ik kan het je alleen maar afraden. De DM8000HD DVD maakt net als de DM7025 en DM800HD gebruik van enigma2 met al zijn extra's en plugins. Ron
p0ske Geplaatst: 16 oktober 2008 Geplaatst: 16 oktober 2008 Kijk, deze reactie is nou precies waarom de oorspronkelijke vraag eigenlijk niet in een dreambox forum gesteld moet worden. Inhoudelijk kan ik trouwens zelf niet reageren op de vraag, ik heb beide boxen nog niet in actie gezien. Wel zit ik er zelf sterk over te denken een 9000HD aan te schaffen, omdat de 8000 gewoon (veel te) veel geld kost in mijn ogen. Stel anders dezelfde vraag eens in het DgStation/ABCom forum.
tfh Geplaatst: 16 oktober 2008 Geplaatst: 16 oktober 2008 Origineel bericht van: p0ske Kijk, deze reactie is nou precies waarom de oorspronkelijke vraag eigenlijk niet in een dreambox forum gesteld moet worden. Hoezo? Je krijgt gewoon antwoorden van voor en tegenstanders en daarna kan je zelf een afweging maken. Ikzelf twijfel ook nogal. De DM8000 beta-box heb ik afgezegd omdat ik toch even af wil wachten of de DM8000 zijn beloftes waar gaat maken. Zo ja, dan haal ik hem alsnog, zo nee... Dan wordt het een IPbox of een Linux HTPC. Op een HTPC kan je al prima CCcam draaien, IPbox lijkt er ook mee te komen, dus dat is mooi. Alleen ben ik nogal gewend aan Enigma... Dus dat is een erg grote pro voor de DM8000 moet ik eerlijk zeggen...
Erik Slagter Geplaatst: 16 oktober 2008 Geplaatst: 16 oktober 2008 Origineel bericht van: p0ske Kijk, deze reactie is nou precies waarom de oorspronkelijke vraag eigenlijk niet in een dreambox forum gesteld moet worden. Inhoudelijk kan ik trouwens zelf niet reageren op de vraag, ik heb beide boxen nog niet in actie gezien. Wel zit ik er zelf sterk over te denken een 9000HD aan te schaffen, omdat de 8000 gewoon (veel te) veel geld kost in mijn ogen. Stel anders dezelfde vraag eens in het DgStation/ABCom forum. Maar waarom koop je dan geen 800? DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org
Happy2000 Geplaatst: 16 oktober 2008 Geplaatst: 16 oktober 2008 Als ik zo lees op het ipbox forum dan zit er nogal een beperking aan wat betreft opnemen, het is niet mogelijk meerdere kanalen op te nemen en er ook nog één te bekijken, volgens sommigen kun je niet eens twee gecodeerde kanalen opnemen er er één bekijken. Ik wou eerst deze box ook kopen maar hoe het nu zit met deze box bedank ik er voor. VU+ Ultimo 4K - DVB-C FBC - DVB-S FBC Tuners - VTI Image. Dreambox 8000HD PVR - 2x DVB-C 2x DVB-S Tuners - OpenATV, Image.Multi Focus Dish E85, 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 9E
Gast spiderman Geplaatst: 16 oktober 2008 Geplaatst: 16 oktober 2008 @ Happy: raar he ;dat het bij de ene wel en bij de andere niet wil....zou het aan het toestel liggen of aan de gebruiker ervan..... Bij mij werkt het dus wel ...afhankelijk van welke emu je geb ruikt,en das met m'n 7025 ook zo... Greetz SpidermaN
trinity1 Geplaatst: 16 oktober 2008 Geplaatst: 16 oktober 2008 @ Goofy Je hoeft zeker niet te wachten. Als de beeldkwaliteit je hoogste prioriteit heeft kun je hem zonder na te denken kopen. Er is nog een ontvanger die een verwaarloosbaar beter beeld geeft als de IP9000 en dat is de DM8000 zeker niet zoals hier beweert wordt. Waarschijnlijk dragen mensen die zoiets beweren een bril van Hans Anders. In principe geeft elke HD ontvanger een goed beeld bij HD uitzendigen. Veel belangrijker is hoe een HD ontvanger SD kanalen weergeeft oftewel hoe goed doet hij upscalen. De IP9000 is daar zeer goed in. En hier zijn de meeste HD ontvangers bagger. Hij is inderdaad nog niet geheel bugvrij maar is in de praktijk prima te gebruiken. 2 opname gelijktijdig zowel 2xHD als 2xSD en 1xSD en HD gaat bij mij altijd goed. Grtzz Trinity
digitaal kijker Geplaatst: 16 oktober 2008 Geplaatst: 16 oktober 2008 en als het op dezelfde transponder is,hoeveel kan je er dan opnemen, met de 800 zijn dat er 4 in SD en 2 in HD. ben ook eens benieuwd of er veel verschillen zijn tussen de Dreambox 8000 en die IPbox 9000. Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's. Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10, Konig FTA20
druup Geplaatst: 16 oktober 2008 Geplaatst: 16 oktober 2008 Origineel bericht van: goofy17 Ik wacht al tijden op de dreambox 8000 Kan iemand mij vertellen wat de dreambox 800 echt beter doet dan de IPBox? Doet de 800 dat ook? En de Ip box?.... Verschrijf je jezelf of heb je het over de 800 en de 8000? VU+ DUO (VTi 5.1.0)DM500HD (Openpli)Maximum E85 met | 28,2E | 23,5E | 19,2E | 13,0E |
Frissie Geplaatst: 16 oktober 2008 Geplaatst: 16 oktober 2008 Zelf vindt ik de dreambox 8000 te veel kost : 799,- Ok, je krijgt er wat voor terug. Maar of alle opties handig e/o nuttig zijn ... Ik zet vraagtekens bij : * Dvd : Heb ik al, en een goede ook ... waarom weer een ? * Wifi is niet interessant omdat de 100 mbit aansluiting van de 7020 er al ligt ... Pro * Enigma * Plaatsing van veel tuners * Sata is een duidelijke verbetering * Oled is mooi * Meer geheugen, altijd welkom * Meer usb poorten Als je niet veel om enigma, wifi en de dvd speler geeft. Is de ipbox een mooi alternatief.
Erik Slagter Geplaatst: 21 oktober 2008 Geplaatst: 21 oktober 2008 Origineel bericht van: druup Origineel bericht van: goofy17 Ik wacht al tijden op de dreambox 8000 Kan iemand mij vertellen wat de dreambox 800 echt beter doet dan de IPBox? Doet de 800 dat ook? En de Ip box?.... Verschrijf je jezelf of heb je het over de 800 en de 8000? Dat maakt hier eigenlijk helemaal niet, er zit dezelfde chipset in en dezelfde enigma. DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org
Erik Slagter Geplaatst: 21 oktober 2008 Geplaatst: 21 oktober 2008 Origineel bericht van: Dennis Spoelstra Zelf vindt ik de dreambox 8000 te veel kost : 799,- Ok, je krijgt er wat voor terug. Maar of alle opties handig e/o nuttig zijn ... Ik zet vraagtekens bij : * Dvd : Heb ik al, en een goede ook ... waarom weer een ? * Wifi is niet interessant omdat de 100 mbit aansluiting van de 7020 er al ligt ... Pro * Enigma * Plaatsing van veel tuners * Sata is een duidelijke verbetering * Oled is mooi * Meer geheugen, altijd welkom * Meer usb poorten Als je niet veel om enigma, wifi en de dvd speler geeft. Is de ipbox een mooi alternatief. Als je geen DVD speler en wireless gebruikt, waarom ga je dan niet voor de dm800? Een puik apparaatje hoor, geen klachten hier! DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen