Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,

Is er iemand de mij meer kan vertellen of digitenne goed werkt in de DM7025?

Wordt de kaart goed gezien?

Zijn er zaken waar ik op moet letten?

De zoekfunctie wil mij niet erg helpen vandaag.....

Gr,

BaZ

There is nothing wrong with having a strong opinion... if it comes with an open mind!

Geplaatst:

Digitenne werkt prima in de DM7025.

Ikzelf heb in mijn DB7025 een Sat en een DVB-T tuner en dit gaat prima. smile

Als emulator gebruik ik Gbox maar met Ccam als emulator kun je ook digitenne kijken zonder problemen.

Het enigste probleem is dat het terrestrial bestandje (voor het zoeken van DVB-T zenders), dat staat in /etc/tuxbox/terrestrial.xml, niet helemaal goed is in alle images.

Door dit bestandje te vervangen door het terrestrial bestandje uit de bijlage is dit probleem ook weer opgelost. laugh

DM-800HD se -|- stab HH120 -|

Geplaatst:

Super!! thnx!

Ik ga er meteen mee aan de slag!

Ik neem aan dat je prioriteiten in kan stellen?

Een goede maat van mij heeft door bomen namelijk erg slecht signaal op de schotel en wil dus voor de NL zenders Digitenne gebruiken.

Gr,

BaZ

There is nothing wrong with having a strong opinion... if it comes with an open mind!

Geplaatst:

Met prioriteiten bedoel ik dat als ik bijvoorbeeld nederland 1 kies, hij deze van digitenne pak. Het sigaal van de schotel is namelijk vrij zwak waardoor we veel uitval hierop hebben.

Gr,

baZ

Geplaatst:

Je moet gewoon in je zenderlijst een nieuw bouquet aanmaken met als naam Digitenne.

In dit bouquet kopieer je de Digitenne zenders die je door het zoeken hebt verkregen.

Zo heb ik het hier ook draaien en het werkt perfect.

Geplaatst:
Origineel bericht van: bash!
Met prioriteiten bedoel ik dat als ik bijvoorbeeld nederland 1 kies, hij deze van digitenne pak. Het sigaal van de schotel is namelijk vrij zwak waardoor we veel uitval hierop hebben.

Gr,

baZ

Hoe kan je een zwak schotelsignaal krijgen in Nijmegen op Nederland 1?

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Geplaatst:

Lezen.

Origineel bericht van: bash!
Een goede maat van mij heeft door bomen namelijk erg slecht signaal op de schotel en wil dus voor de NL zenders Digitenne gebruiken.

DM800-S, 120GB HDU, OpenPLI

DM7000-S, 128MB USB, 300GB 5A300J0 HDU, PLI Jade

Funke .99 dish, Stab HH120 rotor, Alps Quattro-LNB

Samsung LE40B650, calibrated

Geplaatst:

de oplossing daarvoor is toch een kettingzaag? en niet een digitenne tuner? wink

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

• 3 weken later...
Geplaatst:

Van het weekend een DB7025 geïnstalleerd met DVB-t en Sat Tuner.

2 zaken vallen me wel op:

- De Philips DVB-T tuner is minder gevoelig dan de Samsung tuner van Digitenne. Scannen is problematisch. Op mijn Samsung Tuner ontvang ik 60 kanalen, op de 7025 maar 33 kanalen (ik heb een zolderantenne doorgelust naar totaal 4 ontvangers).

- Zappen van Sat naar digitenne kanaal gaat langzaam, duurt enkele seconden.

Paar vragen:

- Weet iemand of het zappen sneller kan door bijv. een config bestand ergens aan te passen (ik hoef voor de Digitenne kanalen toch niet aan te geven dat hij Nagra codering moet nemen als er maar één codering voorhanden is)?

-Weet iemand hoe de parental control werkt, bij spice vraagt ie niet om de pin en beeld blijft zwart? Ik gebruik het laatste Pli image, maar neem aan dat ronaldd hiet niet in afwijkt.

Beeldkwaliteit is wel beter dan bij de Samsung ontvangers, maar dat mag ook wel.

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Geplaatst:

Heb je voor het scannen van de kanalen wel het terrestrial bestandje gebruikt wat hierboven staat?

Ik vind de snelheid van het zappen van sat naar digitenne nog wel meevallen.Vergeet niet dat de box een andere tuner aan moet spreken bij het wisselen van een sat naar een digitenne zender.

Spice is bij mij ook op zwart en als ik me niet vergis werkt dit alleen met een orginele digitenne tuner.Correct me if I am wrong.

Geplaatst:

Ook jammer dat het niet lukt om meerdere regiozenders toe te voegen door dezelfde PIDs.

Geplaatst:

Ik heb het terrestial bestandje even gedownload, ik zal het nog eens proberen.

Probleem is echter dat de ontvanger echt minder gevoelig is, met name de zenders buiten het digitenne pakket (België en Duitsland) scant ie amper, terwijl deze op de digitenne ontvanger wel meegenomen worden. Maar ik kom daar nog wel uit, anders scan ik hem even op de zolder bij de antenne, de antenneversterker in de meterkast is niet optimaal denk ik, zeker de reflectie bij de niet uitgerichte kanalen wordt meeversterkt.

Iz het niet sneller zappen, is inderdaad alleen van toepassing als ik wissel van de DVB-s naar DVB-t, ik vermoed dat de ie eerst checkt welk codering nodig is, normaal krijg je dit met je priority instelingen wel goed, moet eens naar dat bestand kijken of ik iets kan aanpassen op terrestial zenders. Is al lang geleden dat ik zo een bestand aangepast heb, ik hoop dat het nog bestaat in de huidige dream software.

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen