Ga naar inhoud


[TF7710HDPVR] Iemand al gelukt om de .REC files om te zetten naar MPG files ?


Sim50

Aanbevolen berichten

klinkt als een codec probleem.

probeer eens een andere codec te installeren bv combined communety codec pack

 

btw je hebt een core 2 duo Q6600 (Quad core)denk ik ? cool dat zou ruim voldoende moeten zijn

(ik heb de xeon uitvoering)

tf 7710hdpvr overleden ,one cam ,scena 5560,samsung 6700 met dvb-s2,smartwi,cd cam ,visiosat g4 op astra 1,2,3

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hallo Henri,

Opname gedecodeerd in de Topfield?

Mag ik vragen hoe je dat hebt gedaan?

Simon

 

Origineel bericht van: Henri Aalten
Nu heb ik een opnamen gemaakt van discovery HD.

Ik heb deze opnamen gedecodeerd in de Topfield

 

De opnamen speeld goed af in mijn TF 7710 HD PVR

 

Maar als ik diezelfde opnamen gebruik in de computer,

dan kan VideoRedo er niet veel mee.

Melding: Program Stream not Fount.

 

Heeft dit ook te maken met de Module in de ontvanger,

of heeft dit een andere oorzaak.

 

Ik gebruik de Powercam Pro

Rebox 9000 HD, Loader 1.52 FW 1.10.05, Multytenne45, Philips 47PFL9705H/12, Onkyo TX-NR808, Harmony 1100

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten

Coderen heb ik gedaan, door de opnamen af te spelen, en direct

de opnamen knop in gedrukt.

 

Hij maakt dan een kopie van de opnamen, deze is groen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog geen HD Topfield, want het wachten is op een flatscreen van de Sociale Dienst. Maar in het Duitse tijdschrift Video (http://video.magnus.de/artikel/homevision-plus-video.html)

las ik in nr. 7/2008 hoe je REC-files van de Topfield TF 7700 HD PVR op een Windows-computer kunt converteren:

(1) Deze Topfield heeft zijn (Linux-variant) harde schijf geformatteerd als FAT32. Ook een externe harde schijf die via USB wordt aangesloten op de Topfield moet in FAT 32 geformatteerd zijn. Consequentie daarvan is dat grote opnames opgesplitst worden in meerdere maximaal 1,46 Gigabyte grote files.

(2) Op jouw Windows-computer, waarvan de harde schijf in NTFS moet zijn geformatteerd zodat er grote bestanden op passen, moet je alle files weer samenvoegen en opschonen:

(3) Zet de .REC, .001, .002, .003 etc. files in een aparte directory. Files met een andere extensie kun je negeren/weglaten.

(4) Voeg deze files weer samen tot 1 file met het gratis programma A.F.7 Merge (http://www.fauland.de/af7.htm).

(5) Schoon deze file daarna op met het programma TSRemux (http://www.videohelp.com/tools/TsRemux). Zorg er daarbij voor dat alle belangrijke streams, zowel audio als video, worden aangeklikt. Dit proces duurt ongeveer een kwart van de oorspronkelijke speeltijd.

(6) Het resultaat, een file met de extensie .ts, kan vervolgens bekeken worden met b.v. Power DVD, en bewerkt worden met de gangbare videobewerkingsprogramma's.

 

Ik heb dit alles dus alleen maar "van horen zeggen", maar wie weet hebben jullie hier wat aan.

 

Groeten, Roeland

Link naar reactie
Delen op andere sites

Henri,

Bedankt

Simon

 

Origineel bericht van: Henri Aalten
Coderen heb ik gedaan, door de opnamen af te spelen, en direct

de opnamen knop in gedrukt.

 

Hij maakt dan een kopie van de opnamen, deze is groen.

Rebox 9000 HD, Loader 1.52 FW 1.10.05, Multytenne45, Philips 47PFL9705H/12, Onkyo TX-NR808, Harmony 1100

Link naar reactie
Delen op andere sites

Roeland,

Bedankt voor de tip, ga dit uitproberen

Simon

 

Origineel bericht van: Roeland
Ik heb nog geen HD Topfield, want het wachten is op een flatscreen van de Sociale Dienst. Maar in het Duitse tijdschrift Video (http://video.magnus.de/artikel/homevision-plus-video.html)

las ik in nr. 7/2008 hoe je REC-files van de Topfield TF 7700 HD PVR op een Windows-computer kunt converteren:

(1) Deze Topfield heeft zijn (Linux-variant) harde schijf geformatteerd als FAT32. Ook een externe harde schijf die via USB wordt aangesloten op de Topfield moet in FAT 32 geformatteerd zijn. Consequentie daarvan is dat grote opnames opgesplitst worden in meerdere maximaal 1,46 Gigabyte grote files.

(2) Op jouw Windows-computer, waarvan de harde schijf in NTFS moet zijn geformatteerd zodat er grote bestanden op passen, moet je alle files weer samenvoegen en opschonen:

(3) Zet de .REC, .001, .002, .003 etc. files in een aparte directory. Files met een andere extensie kun je negeren/weglaten.

(4) Voeg deze files weer samen tot 1 file met het gratis programma A.F.7 Merge (http://www.fauland.de/af7.htm).

(5) Schoon deze file daarna op met het programma TSRemux (http://www.videohelp.com/tools/TsRemux). Zorg er daarbij voor dat alle belangrijke streams, zowel audio als video, worden aangeklikt. Dit proces duurt ongeveer een kwart van de oorspronkelijke speeltijd.

(6) Het resultaat, een file met de extensie .ts, kan vervolgens bekeken worden met b.v. Power DVD, en bewerkt worden met de gangbare videobewerkingsprogramma's.

 

Ik heb dit alles dus alleen maar "van horen zeggen", maar wie weet hebben jullie hier wat aan.

 

Groeten, Roeland

Rebox 9000 HD, Loader 1.52 FW 1.10.05, Multytenne45, Philips 47PFL9705H/12, Onkyo TX-NR808, Harmony 1100

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb AF7 gisteren getest. Krijg het idee dat NullPacketStripper

naadlozer werkt en de overlappende gedeeltes er beter uit gooit.

 

Zo in de info van AF7 te lezen plakt deze de bestanden aan elkaar. NullPacketStripper zie je af en toe pakketjes wegwerpen.

Bij de overgangen van AF7 hikte mijn PCH-100 af en toe licht.

Bij NullPacketStripper zie je niets van de overgangen.

AF7 bedient wel wat beter t.a.v. het sorteren en aanwijzen van

de losse bestanden. En voor NullPacketStripper moet je Java

installeren.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de topfield nog niet geprobeerd mar wel voor divx en Triple Dragon TS of Dreambox TS terug aan mekaar voegen:

gewoon een dos venster copy/b file.001+file.002 file.tot (de namen zijn fiktief uiteraard).

Het duurt wel even.

 

Je ziet niets aan de overgang op HTPC, PCH, eGreat enz...

 

Ik kwam info ophalen om mijn 7700HSCI files te converteren, hopelijk gaat dit ook.

VU+ Duo, veruit het beste wat ik de laatste jaren gekocht heb.

ET9000 uiteraard met OpenPli

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo

Het is mij gelukt op de onderstaande manier.

.Rec files 7710HDPVR branden op DVD of coderen naar andere formaten.

 

1. Van de opname op de 7710 een kopie maken.

Voor een snelle kopie, opname afspelen op 6x de snelheid en dan de opnameknop indrukken.

2. Download de kopie naar de computer middels LAN verbinding of USB Stick

3. Start Nero Vision 4 op

2. Kies voor DVD maken --> DVD-Video

3. Klik rechts op Videobestanden toevoegen

4. Kies onder bij bestandstype Alle bestanden

5. Ga naar de map waar het kopiebestand van de 7710 staat.

6. Kies voor Volgende, hier kan je ook een menu toevoegen maar hoeft ook niet.

7. Klik nog 2 x op volgende.

8. Klik op Branden.

9. Wil je nog niet branden dan kan je het bestand ook opslaan op de harde schijf.

 

Coderen naar andere formaten.

1. Van de opname op de 7710 een kopie maken.

Voor een snelle kopie, opname afspelen op 6x de snelheid en dan de opnameknop indrukken.

2. Download de kopie naar de computer middels LAN verbinding of USB Stick.

3. Gebruik het programma Mpeg Streamclip for Windows Versie 1.2

Dit programma kan je free downloaden op www.squared5.com

4. Om met Streamclip te kunnen werken heb je ook nodig het programma

Quick Time Alternative 1.81.

Dit programma kan je free downloaden op www.freewareplaza.nl/downloads/24/226/

 

Ik heb dit uitgeprobeerd met opnames van Free to Air kanalen en CD kanalen en werkte goed.

 

Rebox 9000 HD, Loader 1.52 FW 1.10.05, Multytenne45, Philips 47PFL9705H/12, Onkyo TX-NR808, Harmony 1100

Link naar reactie
Delen op andere sites

mooie uit leg was bij mij al bekent.

had het ook al eens hier in een ander topik geschreven dat het met deze programmas werkt

 

maar ja

 

ik iedergeval heb jij de moeite genomen om het uit te zoeken hoe het werkt

 

ik gebruik Streamclip ook om bestande DVD om te zetten naar .rec zodat ik ze kan kijken via mijn Topfield

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb via Mpeg Streamclip dit al geprobeerd en dit lukt aardig tenzij één lastig fenomeen: ook al duurt het programma bijvoorbeeld 2 uur, het eindresultaat is altijd anderhalf uur, de rest is er niet meer bij...

Komt dit doordat ik geen snelle kopie maakte?

Groeten,

Saterke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...