Ga naar inhoud

[7020] hoe kan ik meerdere images gebruiken?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb veel gelezen over de dreambox en zijn mogelijkheden. Ook het feit dat er meerdere images te gebruiken zijn. Nu heb diverse malen lopen zoeken op het forum hier, maar nog niks gevonden over hoe ik dit op de HDD van mijn dreambox zet en dan wel zo dat ik ze ten alle tijden kan oproepen. Dit moet toch mogelijk zijn? Waarschijnlijk heb ik niet de juiste zoekopdracht gegeven, want ik kan me niet voorstellen dat het hier niet staat.

Dus hoe kan ik meerdere images op mijn dreambox draaien en welke images worden door jullie aanbevolen?

Al vast bedankt voor de moeite.

db 7020s Gemini 4.3/ echostar 890DB-2ci/ premiumX 7100 PGU

Geplaatst:

FlashWizard 6.3 of Barry Allen 4.6.4 zijn beiden om een box in verschillende images op te starten.

Documentatie Barry Allen 4.6.4 is ook nog aanwezig.

Images die je wilt gebruiken zijn de images die je het fijnst vindt werken, er zijn geen betere of slechtere.

Wat je zou kunnen doen is de laatste OoZooN of BoxMan of scvs-image van Schaedelmeister, te downloaden bij IHAD gebruiken in Flash.

Dan eventueel (max 12 images) Gemini 4.5, PLi® Jade Final, Merlin, DreamForumII, CLi, New Castle, DarkstarII, New EDG Nemesis, SiF Image, TDW, of Neutrino Images vanaf memory stick, compact flash kaart, of harddisk al raad ik het laatste niet aan.

DM8000 1TB HDD - ICVS + GP3

DM7025+ SC 300GB HDD/4GB CF + Dumbo - ICVS + GP3

Visiosat BIG Bisat |15°W|5°W|0.8°W|4.8°E|9°E|13°E|19.2°E|23.5°E|

Geplaatst:
Origineel bericht van: cosmos
FlashWizard 6.3 of Barry Allen 4.6.4 zijn beiden om een box in verschillende images op te starten.

Documentatie Barry Allen 4.6.4
is ook nog aanwezig.

Images die je wilt gebruiken zijn de images die je het fijnst vindt werken, er zijn geen betere of slechtere.

Wat je zou kunnen doen is de laatste OoZooN of BoxMan of scvs-image van Schaedelmeister, te downloaden bij IHAD gebruiken in Flash.

Dan eventueel (max 12 images) Gemini 4.5, PLi® Jade Final, Merlin, DreamForumII, CLi, New Castle, DarkstarII, New EDG Nemesis, SiF Image, TDW, of Neutrino Images vanaf memory stick, compact flash kaart, of harddisk al raad ik het laatste niet aan.

Ik heb ook een memory stick, maar die wordt niet altijd gezien. Met DCC al van alles geprobeerd, maar tot op heden niet gelukt, dus vandaar dat ik het graag op HDD wou. Waarschijnlijk zie ik weer eens wat over het hoofd. Iemand een idee, zodat ik de images kan draaien op MS?
Alvast mijn dank.

Geplaatst:

Heb je al eens getest met een andere USB stick?

Ik gebruik nu ook al de derde Stick.

De eerste twee werkte soms niet de picons verdwenen spontaan. (goedkope bras)

Nu gebruik ik een 4Gb Flash Voyager en die werkt tot nu toe perfect.

Grts

Geplaatst:

Inderdaad wat mobieltje schrijft.Koop een goede usb stick dan werkt het perfekt vanaf de stick.Heb hier ook alle images op de usb stick.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Geplaatst:
Origineel bericht van: mobieltje

Nu gebruik ik een 4Gb Flash Voyager en die werkt tot nu toe perfect.

Grts

kijk eens HOE de stick is gepartitioneerd
disc of part1?
[all]
als je echter vooraf de stick handmatig formatteert in de dreambox kan het namelijk zijn dat juist part1 belangrijk is voor het succesvol installeren van BA

(in de bainit staat namelijk onder andere dit : USB_PATH=/dev/scsi/host0/bus0/target0/lun0 en -e $USB1_PATH/part1

als je een lege in de (pc op fat32 formateerd) dreambox stopt (dreambox uit)
opstart
en de BA ipkg installeren
dan moet Barry Allen (of wally west) de stick herkennen indien je flash image usb support heeft
Barry Allen (of wally west) zal dan de stick formateren met part1

hopelijk lukt het daarmee.

chiao

Meantime

Mick Roach

Geplaatst:

Klopt, geformateerd in PC op fat32 en daarna in de box wordt hij automatisch, bij het installeren van BA, nog een keer geformateerd met part1.

Via telnet nog ff gecontroleerd.

Grts.

Geplaatst:

weet iemand overigens wat de RC instelling moet zijn?

indien je afstandbediening niet bij opstarten reageert? ondanks nieuwste versie BA.

(moest vannacht effe alles nieuw installeren wegens een domme "eigen" fout.

chiao

Meantime

Mick Roach

Geplaatst:

Kan ik ook de multiboot gebruiken die op de website van oozoon staat? Hij staat daar namelijk onder de DB 7025 en ik heb de 7020 en de info van BA werkt niet als PDF ( zie de link hierboven). En ik wil dat wel doorlezen voordat ik begin. Ik ga voor de CF, dus net even wat besteld.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen