satXmen Geplaatst: 19 oktober 2008 Geplaatst: 19 oktober 2008 Sinds vanmorgen doet ie niets meer: mijn Dreambox 500S. Hij is nu een jaar of 4. Het groene statuslampje brand niet meer. De voedingskabel is niet defect en geeft circa 12v. Maar dreambox zelf geeft geen teken van leven meer en wordt ook niet warm als de stroomkabel is aangesloten. Wie weet raad? Op het forum hier genoeg defecte 500 apparaten maar in die topics doet het lampje het steeds wel nog. Dat lijkt me een heel ander probleem... Just in case u might Wonder: Ik zoek veel, lees nog meer maar schrijf zelden.
Henksat Geplaatst: 19 oktober 2008 Geplaatst: 19 oktober 2008 Toch eens een andere voeding proberen. Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
Frans B Geplaatst: 19 oktober 2008 Geplaatst: 19 oktober 2008 Ik denk eerder dat je last heb van een defecte bootloader. Had je een gemini imager erop,versie 4.30 of hoger ? die kan nl ook een origiele DM500S slopen. De oplossing is dan alleen met een JTAG. System Administrator (niet van deze site)
satXmen Geplaatst: 19 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 19 oktober 2008 Eerlijk gezegd had ik weinig vertrouwen in deze poging maar niet geschoten is altijd mis, zegt men wel eens? Toevallig bewaar ik altijd oude adaptors waarvan de apparaten verdwenen zijn. Voor het geval dat... Nou, in dit geval bleek het nog te werken ook! Hij wordt nu door een 13v / 1 Amp. adaptor van stroom voorzien. Dus kennelijk is de oude voeding, die toch nog steeds 12 volt geeft, defect. Ik snap er niets van maar ben blij dat mijn dreambox wel weer werkt. Just in case u might Wonder: Ik zoek veel, lees nog meer maar schrijf zelden.
Frans B Geplaatst: 19 oktober 2008 Geplaatst: 19 oktober 2008 Gelukkig voor je. Maar een onbelaste voeding kan wel 12 V leveren, maar geen stroom, dan zakt de spanning in elkaar. System Administrator (niet van deze site)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen