Ga naar inhoud


dsx6073 kanaalvolgorde


Gast Frankb1

Aanbevolen berichten

Ik heb al een tijdje wat problemen met mijn sat ontvanger. Regelmatig vraagt hij om de kanalen terug in te lezen. In veel gevallen kan je dit omzeilen door uit het menu te gaan, maar regelmatig kan je niets anders dan de kanalen terug in te lezen. De 2 laatste keren werkte de snelzoekfunctie niet en moest ik de gewone zoekfunctie gebruiken. Dan ging het wel. Enkele dagen geleden stonden de kanalen ineens in een totaal andere volgorde. De vlaamse zenders bvb zaten bijna aan preselectie 900. En handmatig terug inlezen gaat niet, want dan vraagt hij de pincode en die werkt niet meer sinds ik de tvvlaanderen kaart ooit in een andere niet goedgekeurde sattuner heb gebruikt. heeft er iemand een oplossing voor mijn problemen?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb zelf ook regelmatig dezelfde problemen met een 7072 wat betreft die fastscan. CD heeft aangekondigd deze ontvangers te willen uitfaseren of ze hebben zich bedacht want de fastscan werkt nu wel weer.

 

Geachte abonnee,

 

Onlangs hebt u zich via de CanalDigitaal site ingeschreven om op de hoogte te blijven van de ontwikkelingen rond uw ontvanger.

 

Het blijkt dat bij gebruik van de optie “snelzoeken zenders” niet alle zenders ingeladen worden. Dit wordt veroorzaakt door de verouderde software die zich in de ontvangers bevindt. Fabrikant Strong (die ook verantwoordelijk is voor de software van het merk Rebox) heeft voor beide merken aangegeven dat rond oktober/november een beperkte software-oplossing voorhanden is. Philips heeft aangegeven niet met een software oplossing te komen. Wilt u met ingang van 1 oktober toch uw zenderlijst vernieuwen, dan dient u handmatig zenders toe te voegen. Uw ontvanger blijft verder functioneren.

 

CanalDigitaal betreurt het dat u met de optie “snelzoeken zenders” uw ontvanger niet meer kunt gebruiken zoals u gewend bent. En komt daarom met een speciaal vervangingsaanbod: de gecertificeerde Thomson TS4H ontvanger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Johan45
Frankb1

Je kan je pincode verwijderen via de website van CanalDigitaal.
Daarna kan je met je kaart, zonder onbekende pincode, weer kanalen inlezen.

Om de pincode te resetten moet je je aanmelden bij > MIJN CanalDigitaal <

Je kan ook even bellen met de klanten service van CDS 0900-9323 (niet gratis)


Op de website van tvvlaanderen kan ik zoiets niet direct terugvinden, kunnen tvvlaanderen klanten dit ook via de website van canaaldigitaal?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Frankb1

Op de website van tvvlaanderen kan ik zoiets niet direct terugvinden, kunnen tvvlaanderen klanten dit ook via de website van canaaldigitaal?


Van de TV Vlaanderen site.
(ik heb geen mogelijkheid via de internet site gevonden)

Vraag
De ontvanger vraagt om een pincode, maar ik weet niet welke dit is. Wat kan ik hieraan doen?

Antwoord
In de door TV VLAANDEREN gecertificeerde ontvangers kunnen vier mogelijke standaard pincodes ingesteld zijn wanneer u deze voor het eerste installeert. Het gaat hier om de codes 0000, 9999, 1234 of 4321. Eens u deze hebt ingegeven, kan u de pincode aanpassen in een viercijferige code die u zelf wenst. Raadpleeg uw handleiding voor de juiste instructies.

Indien geen van deze codes echter blijkt te werken, of u hebt zelf een andere pincode ingevoerd die u nu vergeten bent, kan TV VLAANDEREN een reset-signaal naar uw ontvanger sturen. Hiervoor dient u contact op te nemen met onze klantendienst op het nummer 02 / 403 03 33, waar onze medewerkers u graag verder helpen.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De standaard pincodes werken niet. We zullen dan morgen eens contact opnemen met de tvvlaanderen klantendienst en dan om een reset vragen. Ik had alleen gezocht bij klantenservice activatie / heractivatie. Het is te hopen dat de kanalen dan in de juiste volgorde komen en blijven staan. In ieder geval al bedankt johan. Weet er toevallig nog iemand hoe het komt dat ik mijn kanalen regelmatig opnieuw moet laten zoeken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De decoder wordt bijna nooit zonder spanning gezet, de laatste keer dat dit gebeurde werkte hij daarna terug normaal dacht ik.

Hij wordt bijna altijd alleen met de afstandbediening afgezet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag getelefoneerd met tvvlaanderen en de pincode is gereset. De zenders opnieuw op de langzame manier laten zoeken en alles staat terug normaal. Ik ga hem gewoon terug afzetten met de afstandbediening en afwachten hoelang het gaat duren.

 

In ieder geval bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het traag zoeken van de zenders gaat nu normaal. Maar het snel zoeken gaat niet. Eerst dacht ik dat het een antenne probleem was of iets dergelijks, maar ik heb een tweede tuner in doorlus staan NA de dsx 6073 en als ik in het signaalsterkte menu de tweede schotel selecteer, dan heb ik signaal en dan ontvang ik op de tweede tuner de regionale nederlandse zenders wel. Maar elke keer dat ik snelzoeken probeer op de philips geeft hij altijd de melding "geen signaal gevonden". Heb heel het boeltje nog eens traag laten zoeken en als ik het dan snel probeer, dan krijg ik hetzelfde. En ook de radiozenders die normaal vanaf preset 500 te ontvangen waren, zijn er nu ook niet. Daar zit nu gewoon vanalles door elkaar. Heel erg is dit probleem nu niet, we zijn al blij dat we nu gewoon terug tv kunnen kijken en hopen dat we nu niet te veel terug geforceerd worden om de kanalenlijst terug in te lezen. Want met dat gewoon zoeken duurt dit wel wat.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

er zit een klein bugje in de soft waardoor de ontvanger de zenders verliest had het idee dat het al wel beter werd

had in het begin met die nieuwe soft ook probleemen

maar volgens mij gaat dat hier nu beter of ze kan er al beter zelf mee overweg wink:D althans krijg geen klachten meer

Rienk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...