druup Geplaatst: 19 oktober 2008 Geplaatst: 19 oktober 2008 Ben nu een dag of 5 aan het stoeien met mijn nieuwe DM800 en ik moet best wennen aan Enigma 2 qua interface. Een van de dingen wat ik echt veel minder vind is de (Multi) EPG is deze niet net zo in te stellen als bij Enigma 1? -> een tabel met verticaal de zenders, horizontaal de tijdslijn en in het veld een overzicht met programma's. n.b. ik ga er even vanuit dat bovenstaande een verschil in Enigma 1 & 2 is. VU+ DUO (VTi 5.1.0)DM500HD (Openpli)Maximum E85 met | 28,2E | 23,5E | 19,2E | 13,0E |
sretlow Geplaatst: 19 oktober 2008 Geplaatst: 19 oktober 2008 Ben ik het helemaal mee eens. Ook ik verlang nog steeds naar de oude EPG. ------------------------------------------------- *** VU+ DUO (500Gb HD) + DM600PVR (160Gb HD), 95 cm met 4 lnb's ***
Gast Maniche Geplaatst: 19 oktober 2008 Geplaatst: 19 oktober 2008 Heet dat niet gewoon anders op de DM800? Check de Multi-EPG, wellicht is dat wat je bedoelt!
sretlow Geplaatst: 19 oktober 2008 Geplaatst: 19 oktober 2008 Nee, wat ik mis is dat je per kanaal kunt zien wat erop is gedurende de gehele avond en dan met de knoppen <> van kanaal info kunt wisselen. ------------------------------------------------- *** VU+ DUO (500Gb HD) + DM600PVR (160Gb HD), 95 cm met 4 lnb's ***
kistedu Geplaatst: 19 oktober 2008 Geplaatst: 19 oktober 2008 Druk voor twee sec. op info, dan krijg je de EPG van de kanaal voor hele dag en etc...
Littlesat Geplaatst: 19 oktober 2008 Geplaatst: 19 oktober 2008 Bij E2 kun je ook een grafische EPG plugin downloaden. Die lijkt dan weer veel als je met E1 gewend was. Het is het nog niet helemaal, maar komt in de buurt. Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
sretlow Geplaatst: 20 oktober 2008 Geplaatst: 20 oktober 2008 Origineel bericht van: kistedu Druk voor twee sec. op info, dan krijg je de EPG van de kanaal voor hele dag en etc... ja. weet ik. maar wat ontbreekt is dat je met <> van epg info kanaal kunt wisselen. nu moet je eerst de epg verlaten dan van kanaal wisselen en de epg weer opstarten. de grafische epg is een standaard plugin in bv gemini. of is er nog een andere plugin? ------------------------------------------------- *** VU+ DUO (500Gb HD) + DM600PVR (160Gb HD), 95 cm met 4 lnb's ***
Ron Geplaatst: 20 oktober 2008 Geplaatst: 20 oktober 2008 Wat jij wilt, gaat gewoon met de multiepg. Dat ziet er wat anders uit, maar doet in principe gewoon hetzelfde. In de extentions vind je ook de graphical EPG en die is vrijwel hetzelfde als de EPG die jij bedoeld. Ron
sretlow Geplaatst: 20 oktober 2008 Geplaatst: 20 oktober 2008 Nu begrijp ik het niet goed meer. Er zijn twee (of eigenlijk drie) verschillende EPG's? De Multi-EPG is dus wat anders dan de Grafische EPG die ik krijg te zien als ik lang de blauwe knop in druk op de DM800 met Gemini? Moet ik de multi-EPG dan nog eerst apart installeren? Kun je me vertellen onder welke knoppen combinatie dit zou moeten werken op de Gemini 3.80? ------------------------------------------------- *** VU+ DUO (500Gb HD) + DM600PVR (160Gb HD), 95 cm met 4 lnb's ***
Ron Geplaatst: 20 oktober 2008 Geplaatst: 20 oktober 2008 Hoe gemini de standaard werking van enigma2 "verkracht" heeft weet ik niet. Als je in een standaard image op info drukt heb je de keuze uit "zender epg" en "multi-epg". De zender EPG geeft onder elkaar de programma's op die specifieke zender weer, de multi-epg geeft alle zenders onder elkaar weer, en door op geel en blauw te drukken kan je dan "vooruit" en "achteruit" in de tijd. Je ziet dan altijd de programma's van (uit mijn hoofd) minimaal 8-9 zenders onder elkaar. Met de pijl omhoog/omlaag toets kan je dan door je zenderlijst scrollen. De grafische EPG kan je apart downloaden in het menu van je enigma2 box en vervolgens (bij een ORIGINELE image) oproepen met de blauwe knop. Ron
sretlow Geplaatst: 20 oktober 2008 Geplaatst: 20 oktober 2008 Origineel bericht van: Toxic[Q ]De zender EPG geeft onder elkaar de programma's op die specifieke zender weer Met de knoppen <> kon je DIE lijst voor alle zenders oproepen. Dus stond je op de EPG van NED1 dan kon je met > naar NED2 voor zo'n zelfde lijst. De EPG die je aangeeft (middels blauw en geel voor en achteruit in de tijd) vind ik niet fijn aangezien het niet als lijst onder elkaar staat maar als tijdslijn blokken. Dat is wel degene die ik gebruik maar minder handig (vind ik). DIe mogelijkheid zou ik graag terug zien. Dat de lijst van de betreffende zender op te zoeken is weet ik. Maar dan makkelijk scrollen naar de andere zenders is hetgeen ik mis. Snap je? ------------------------------------------------- *** VU+ DUO (500Gb HD) + DM600PVR (160Gb HD), 95 cm met 4 lnb's ***
Tonskidutch Geplaatst: 20 oktober 2008 Geplaatst: 20 oktober 2008 sretlow, is een van de eerste opmerkingen die ik erover had na zo'n enigma2 ding te hebben gekocht zonder zien en testen TJa, wen der maar aan. 't zal niet anders of beter kunnen. (enigma1 gebruikers zullen moeten wennen> punt) chiao Meantime Mick Roach
sretlow Geplaatst: 20 oktober 2008 Geplaatst: 20 oktober 2008 Ja daar was ik al wel bang voor. Maar ik kreeg even de indruk dat het wel kon. Voor de rest uitermate tevreden met de DM800. ------------------------------------------------- *** VU+ DUO (500Gb HD) + DM600PVR (160Gb HD), 95 cm met 4 lnb's ***
druup Geplaatst: 20 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 20 oktober 2008 Origineel bericht van: Littlesat Bij E2 kun je ook een grafische EPG plugin downloaden. Die lijkt dan weer veel als je met E1 gewend was. Het is het nog niet helemaal, maar komt in de buurt. Grafische EPG komt idd dicht in de buurt, er worden wel maar 5 zenders ipv 8 in een overzicht weergegeven, ik ben weer/nog dik tevreden met mijn DM800:D VU+ DUO (VTi 5.1.0)DM500HD (Openpli)Maximum E85 met | 28,2E | 23,5E | 19,2E | 13,0E |
Erik Slagter Geplaatst: 21 oktober 2008 Geplaatst: 21 oktober 2008 Origineel bericht van: druup Origineel bericht van: Littlesat Bij E2 kun je ook een grafische EPG plugin downloaden. Die lijkt dan weer veel als je met E1 gewend was. Het is het nog niet helemaal, maar komt in de buurt. Grafische EPG komt idd dicht in de buurt, er worden wel maar 5 zenders ipv 8 in een overzicht weergegeven, ik ben weer/nog dik tevreden met mijn DM800:D Ik mis nog de functie "favorieten" van mv, waarmee je heel snel een lijstje krijgt met programma's die je wel wilt zien. DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen