Gast jbr Geplaatst: 20 oktober 2008 Geplaatst: 20 oktober 2008 Hallo, ik heb al een tijd moeilijkheden met rtl8 (kabel, ziggo, omgeving gieten-drenthe)op mijn dm500c. Na veel spitten en lezen op het internet een aantal zaken geprobeerd: 1) automatische transponderscan -> geen rtl8 (sterker nog .... alle kanalen van die bewuste transponder ontbreken) 2) idem, maar dan de dreambox direct aangesloten op de CAI-kabel (om nadelig effect van versterker uit te sluiten) -> geen effect 3) nav vermoeden over te zwak signaal: samsung decoder aangesloten. Scan gedaan, rtl8 in een keer gevonden (en prima beeldkwaliteit) 4) upgrade gedaan van PLI-garnet naar jade: heel veel andere problemen en dus maar weer terug gegaan naar garnet 5) in de services file op de dm500c de bewuste transponder weggegooid en handmatig de transponder gescand (255 mhz zoals hier aangegeven http://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/tvhome.shtml): -> geen nieuwe transponder gevonden mededeling. Al met al ben ik toch wel een beetje uitgepuzzeld. Iemand nog een tip voor mij/ de dreamboxedit-definitie van rtl8-ziggo omgeving groningen (of de definitie die ik in de services file kan opnemen)? Met groet, Jos
Tonskidutch Geplaatst: 20 oktober 2008 Geplaatst: 20 oktober 2008 je stelt de vraag in het bijna juiste forum hier babbelen de satelliet dreambox gebruikers daar de cabel guys dus effe spitten in een van de vele vragen over de zender/settingslijsten voor ziggo (voorheen @Home) chiao Meantime Mick Roach
marc74 Geplaatst: 20 oktober 2008 Geplaatst: 20 oktober 2008 Ik zou hem nadat je rtl8 verwijderd hebt hem even opnieuw opstarten en dan 255mhz opnieuw scannen, als het goed is vind hij hem dan wel Was bij mij de oplossing.. groeten Marc
Sjattuh Geplaatst: 20 oktober 2008 Geplaatst: 20 oktober 2008 Ik had iets soortgelijks met een 600. Na flashen laatste image (met nieuwste sat.xml) was het probleem bij mij verholpen. Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
rongogo Geplaatst: 20 oktober 2008 Geplaatst: 20 oktober 2008 Hmm volgens mij was het toch een cable.xml, waar het hier over gaat RgG
Gast jbr Geplaatst: 20 oktober 2008 Geplaatst: 20 oktober 2008 Origineel bericht van: marc74 Ik zou hem nadat je rtl8 verwijderd hebt hem even opnieuw opstarten en dan 255mhz opnieuw scannen, als het goed is vind hij hem dan wel Was bij mij de oplossing.. groeten Marc nou, rtl8 is nog nooit gevonden sinds de nieuwe indeling. Kan 'm dus ook niet verwijderen. Wel heb ik al een keer de transponder weggegooid uit de services file, en opnieuw gescand: hielp niks.
Gast jbr Geplaatst: 20 oktober 2008 Geplaatst: 20 oktober 2008 Origineel bericht van: rongogo Hmm volgens mij was het toch een cable.xml, waar het hier over gaat RgG klopt, cables.xml om precies te zijn. Als ik daar in kijk zie ik de juiste transponder wel staan. Waar vind ik eigenlijk nieuwe cables.xml files, buiten nieuwe images om?
Gast jbr Geplaatst: 20 oktober 2008 Geplaatst: 20 oktober 2008 Origineel bericht van: Tonskidutch je stelt de vraag in het bijna juiste forum hier babbelen de satelliet dreambox gebruikersdaar de cabel guys dus effe spitten in een van de vele vragen over de zender/settingslijsten voor ziggo (voorheen @Home) chiao okay, verhuis ik daarheen! bedankt
Aanbevolen berichten