Ga naar inhoud


[CDS Kanalenlijst] installeren gaat niet goed


Gast Marij Bak

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Hoe kan het, als ik de kanalenlijst instaleer via Canaal Digitaal, dat ik de regionale Zenders mis? En ook als ik dit doe op willekeurige volgorde. Ik heb een Duo LNB.

 

Groet

Marij

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi,

Ja maar soms met de gewone functie. Want als je op willekeurige volgorde doet, dan kun je alles hernummeren en dat is wel zo makkelijk.Maar bij de snelfunctie kan dat niet.

 

Groet

Marij

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Het is inderdaad gelukt. Zowel zoeken bij Canaal Digitaal en in willekeurige volgorde

Nogmaals dank en anderen eventueel veelsucces.

Grote

Marij

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...
Gast Marij Bak

Hallo,

 

Ben ik nogmaals. Heb inmiddels de nieuwe kaart ontvangen, maar als ik de zenders nu op willekeurige volgorde inlaad daan vind ik Belgie 1 en 2 niet meer. Hebben jullie enig idee hoe dat kan??

 

Groet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn meer dan 999 zenders (tv /radio/data) die je ontvanger met de orginele software kan opslaan.

 

Ik weet niet of je makkelijk bij de LNB kan komen, maar je kunt proberen door bv de 1e 25% (of 50) van de zenders over te slaan, er voor te zorgen dat de belgische zenders wel in de lijst komen.

Dan ga je sorteren en verwijderen (ruimte in de kanalen lijst maken) en vervolgens ga je bv. zenders van de 1e 25% toevoegen.

 

De 1e 25% overslaan kun je doen door tijdens het zoeken de LNB af te dekken met behulp van aluminium folie, of de coax van de ontvanger los te koppelen en als de ontvanger tijdens het zoeken bij 25% is snel aan te koppelen (geen sluiting maken).

 

NB. Vind je het download kanaal: Download CDS wel terug in de lijst?

 

Laat s.v.p. horen of je het lukt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Marij Bak

Bedankt voor je antwoord. Het is helemaal gelukt. Ben er heel blij mee.Ben wel een paar uur bezig geweest voordat het ging zoals ik wilde, maar dat kan de pret niet drukken.Nogmaals mijn dank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij hebt de kanalen ingelezen op willekeurige volgorde zodat je de lijst kunt wijzigen. Dan is volgens mij het niet van belang of het download kanaal in de lijst staat.

 

Echter als je gebruik wilt maken van de fastscan (menu 5.6) dan moet het wel in de lijst staan. Als je de kanalen inleest in de CD volgorde (menu 5.5) krijg je het download kanaal op plaats 499.

Via dit kanaal worden software updates beschikbaar gesteld.

 

Zelf heb ik de kanalen in de CD volgorde staan en de kanalen die ik regelmatig bekijk heb ik aangevinkt in de voorkeurslijst. Tijdens het zappen sla je dan niet interessante of gecodeerde autmatisch over. Persoonlijk vindt ik dit gemakkelijker dan elke keer de lijst bewerken wat toch tijdrovend werk is.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Marij Bak

Bij mij slaat hij de gecodeerde en niet interessante zenders niet over tijdens het zappen. Daarom wil ik het op willekeurige volgorde doen en dan hernummeren. Je hebt inderdaad gelijk dat het een tijdrovende zaak is.Maar hoe krijg ik dan de software updates te pakken??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet welke type ontvanger je hebt, maar CD heeft aangegeven dat philips niet meer met een software update komt voor de oudere type ontvangers zoals de 607x en 707x.

 

Het download kanaal is bij dit type ontvangers dan alleen van belang als je gebruik maakt van de fastscan.

 

Wat betreft die voorkeuzekanalen, moet dat ook in willekeurige volgorde lukken. Je moet dan wel die functie wel met de afstandsbediening aanzetten. Dit is het knopje waar PREF bovenstaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...