Ga naar inhoud


MythBuntu 8.10 (beta) met opensasc-ng how-to open voor commentaar


Rigolo

Aanbevolen berichten

Ok smile

 

Ik heb alles gecompileerd. dvbloopback.ko ge-insmod met optie voor twee adapters. Maar nu krijg ik het volgende bij het opstarten van sasc-ng:

 

Code:
Nov 15 14:39:10.879 : Version: 0.0.2-53M/53Nov 15 14:39:10.879 CAM: initializing plugin: SoftCam (0.9.0-Unknown): A software emulated CAMNov 15 14:39:10.879 CAM(general.info): SC version 0.9.0-Unknown initializingNov 15 14:39:10.879 CAM: starting plugin:Nov 15 14:39:10.879 CAM(general.info): SC version 0.9.0-Unknown startingNov 15 14:39:10.879 CAM(core.load): ** Plugin config:Nov 15 14:39:10.879 CAM(core.load): ** Key updates (AU) are enabled (active CAIDs) (no prestart)Nov 15 14:39:10.879 CAM(core.load): ** Local systems DON'T take priority over cached remoteNov 15 14:39:10.879 CAM(core.load): ** Concurrent FF recordings are NOT allowedNov 15 14:39:10.879 CAM(core.load): ** Force transfermode with digital audioNov 15 14:39:10.879 CAM(core.load): ** ScCaps are 1 2 0 0 0 0 0 0 0 0Nov 15 14:39:10.879 CAM(core.load): ** Ignored CAIDs 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000Nov 15 14:39:10.879 CAM(general.error): failed open ./sc_files/cardclient.conf: No such file or directoryNov 15 14:39:10.879 CAM(general.error): failed open ./sc_files/SoftCam.Key: No such file or directoryNov 15 14:39:10.879 CAM(general.error): failed open ./sc_files/smartcard.conf: No such file or directoryNov 15 14:39:10.880 CAM(general.error): no keys loaded for softcam!Nov 15 14:39:10.880 CAM(core.load): ** registered systems:Nov 15 14:39:10.880 CAM(core.load): ** Cardclient        (pri -10)Nov 15 14:39:10.880 CAM(core.load): ** Conax             (pri -10)Nov 15 14:39:10.880 CAM(core.load): ** ConstCW           (pri -20)Nov 15 14:39:10.880 CAM(core.load): ** Cryptoworks       (pri -10)Nov 15 14:39:10.880 CAM(core.load): ** Irdeto            (pri -10)Nov 15 14:39:10.880 CAM(core.load): ** Nagra             (pri -10)Nov 15 14:39:10.880 CAM(core.load): ** Nagra2            (pri -10)Nov 15 14:39:10.880 CAM(core.load): ** SC-Conax          (pri  -5)Nov 15 14:39:10.880 CAM(core.load): ** SC-Cryptoworks    (pri  -5)Nov 15 14:39:10.880 CAM(core.load): ** SC-Irdeto         (pri  -5)Nov 15 14:39:10.880 CAM(core.load): ** SC-Nagra          (pri  -5)Nov 15 14:39:10.880 CAM(core.load): ** SC-Seca           (pri  -5)Nov 15 14:39:10.880 CAM(core.load): ** SC-Viaccess       (pri  -5)Nov 15 14:39:10.880 CAM(core.load): ** SC-VideoGuard2    (pri  -5)Nov 15 14:39:10.880 CAM(core.load): ** Seca              (pri -10)Nov 15 14:39:10.880 CAM(core.load): ** @SHL              (pri -10)Nov 15 14:39:10.880 CAM(core.load): ** Viaccess          (pri -10)Nov 15 14:39:10.880 CAM(general.warn): no smartcard interface defined!Nov 15 14:39:10.880 frontend: Could not open /dev/dvb/adapter3/frontend1. Error was: 14Open failed: Bad address

 

En dat zou kunnen kloppen. Mijn devices hebben namelijk geen frontend1 (wordt wel gemaakt in /dev/dvb/adapter2 en 3).

 

Enig idee wat dit zou kunnen zijn?

 

Niels

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 97
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik heb mijn eigen probleem al opgelost smile Het probleem was terug te brengen naar S2API. Het stond perfect gedocumenteerd op http://dolot.kipdola.com/index.php?title=Install_SASC-NG. Na deze handelingen doet hij het nu smile

 

Mvg,

 

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pfft. Ik ben zo'n beetje de hele dag al bezig geweest om MythTV aan de gang te krijgen. In eerste instantie bezig geweest met de 0.21 editie die in de Ubuntu repo is te vinden. Hierbij kan ik vervolgens de frontend niet eens opstarten. Vervolgens met 0.22 bezig geweest ivm S2API, HDTV, etc. En deze wil niet eens mijn channels.conf, die wel werkte met 0.21, importeren.

 

Ondanks de nieuwe leuke en interessante zaken in 0.22, denk ik dat ik het MythTV gedeelte maar weer eens voor 6 maanden links laat liggen. Jammer, maar helaas is mijn geduld enorm op de proef gesteld en ik heb na uren nog geen enkel beeld op mijn scherm kunnen toveren. frown

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch gek hé! Jij hebt geen geluk met Myth, maar wel een perfect lopend VDR systeem... En ik krijg VDR niet aan de praat, maar heb Myth wel perfect lopen...

 

Mssn eens wat info gaan uitwisselen?

 

:-)

 

 

Origineel bericht van: Niels Wagenaar
Pfft. Ik ben zo'n beetje de hele dag al bezig geweest om MythTV aan de gang te krijgen. In eerste instantie bezig geweest met de 0.21 editie die in de Ubuntu repo is te vinden. Hierbij kan ik vervolgens de frontend niet eens opstarten. Vervolgens met 0.22 bezig geweest ivm S2API, HDTV, etc. En deze wil niet eens mijn channels.conf, die wel werkte met 0.21, importeren.

 

Ondanks de nieuwe leuke en interessante zaken in 0.22, denk ik dat ik het MythTV gedeelte maar weer eens voor 6 maanden links laat liggen. Jammer, maar helaas is mijn geduld enorm op de proef gesteld en ik heb na uren nog geen enkel beeld op mijn scherm kunnen toveren. frown

ET9000: CCCam 2.3.0 - 13E, 19.2E, 23E, 28E

DM800SE: CCCam 2.3.0 - 13E, 19.2E, 23E, 28E

RaspberryPi OSCAM 120 r0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sis
Toch gek hé! Jij hebt geen geluk met Myth, maar wel een perfect lopend VDR systeem... En ik krijg VDR niet aan de praat, maar heb Myth wel perfect lopen...

Mssn eens wat info gaan uitwisselen?

:-)


Ik zou niet weten hoe het komt. Maar ik vind het grootste probleem, de setup van de DVB adapter. Zodra ik een handmatige scan doe van een transponder, dan gaat het perfect. Maar het importeren van een complete lijst van vier satellieten door middel van een channels.conf, is niet te doen.

Ik weet dat veel personen gebruik maken van DVB-C en DVB-T in combinatie met MythTV. Wat dat betreft, lijkt mij MythTV inderdaad een enorm mooi pakket. Relatief weinig zenders waardoor je het handmatig scannen met plezier wilt doen. Maar de ondersteuning van DVB-S(2) is dus wel problematisch en ik ga echt niet alle transponders langs om die vervolgens handmatig te koppelen in MythTV. wink

Als jij een idee hebt voor DVB-S(2) icm MythTV. Dan verneem ik dat graag smile In ieder geval, sasc-ng is werkend icm met mijn S2API aangestuurde DVB-S2 kaart. Nu de rest nog 8)

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb tot op heden altijd manueel gescanned. Inderdaad een hels karwei, maar ik ga morgen eens even die channels.conf bekijken...

 

Gr

Sis

 

Origineel bericht van: Niels Wagenaar
Origineel bericht van: Sis
Toch gek hé! Jij hebt geen geluk met Myth, maar wel een perfect lopend VDR systeem... En ik krijg VDR niet aan de praat, maar heb Myth wel perfect lopen...

 

Mssn eens wat info gaan uitwisselen?

 

:-)

 

Ik zou niet weten hoe het komt. Maar ik vind het grootste probleem, de setup van de DVB adapter. Zodra ik een handmatige scan doe van een transponder, dan gaat het perfect. Maar het importeren van een complete lijst van vier satellieten door middel van een channels.conf, is niet te doen.

 

Ik weet dat veel personen gebruik maken van DVB-C en DVB-T in combinatie met MythTV. Wat dat betreft, lijkt mij MythTV inderdaad een enorm mooi pakket. Relatief weinig zenders waardoor je het handmatig scannen met plezier wilt doen. Maar de ondersteuning van DVB-S(2) is dus wel problematisch en ik ga echt niet alle transponders langs om die vervolgens handmatig te koppelen in MythTV. wink

 

Als jij een idee hebt voor DVB-S(2) icm MythTV. Dan verneem ik dat graag smile In ieder geval, sasc-ng is werkend icm met mijn S2API aangestuurde DVB-S2 kaart. Nu de rest nog 8)

ET9000: CCCam 2.3.0 - 13E, 19.2E, 23E, 28E

DM800SE: CCCam 2.3.0 - 13E, 19.2E, 23E, 28E

RaspberryPi OSCAM 120 r0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niels,

 

Welkom bij MythTV :-)

Dat mythtv dingen "raar" doet met importeren van een channels.conf komt mij zeer bekend voor. Maar dan dan voornamenlijk in combinatie met DVB-C. De channels scanner van MythTV werkt niet helemaal maal lekker en is soms zelfs "te slim". IK weet dat Loki werkt aan een tool om voor DVB-C de imports goed te doen (direct op SQL) en op dvbn.happysat.org staat ook een externe channel scanner voor MythTV.

 

Hein

 

p.s.

Je kan je MythTV ervaring vast wel samenvatten op de wiki MythTV.nl ... en Sis kan dat natuurlijk ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk, de charmes van MythTV is wel dat het een complete frontend betreft voor alles (het verschil met VDR, dit is voornamelijk een DVB viewing applicatie waarbij je met plugins bepaalde zaken kan uitbreiden). Dit is natuurlijk uitermate lekker in het gebruik en kan de WAF behoorlijk beinvloeden wink

 

Bij controle kwam ik erachter, dat het probleem kwam door de S2API patch. Ik heb dit direct gemeld in Ticket #5882: S2API support. Overigens, via een 'upgrade' werkt dit dus ook niet (DVB-S was al ingescand, maar de patches vernaggelen de bestaande data in de database), hierdoor is DVB-S2 icm MythTV voor mij dus een nogo. Jammer maar helaas frown Vervolgens geprobeerd om DVB-S en DVB-T met een non-patched 0.22 aan de gang te krijgen, dit wou dus ook niet. *zucht*

 

Ben ondertussen bezig met 0.21-fixes branche. De Ubuntu packages hebben een probleem waarbij ik nooit de frontend kan opstarten (core dump), hierdoor ga ik het dus handmatig doen. Is kijken of ik in ieder geval DVB-S en DVB-T aan de gang kan krijgen.

 

Overigens, is het 'probleem' dat je media moet inscannen nog steeds van toepassing binnen MythTV? Ik wil namelijk mijn multimedia collectie afspelen zonder dat ik eerst mijn collectie hoef in te scannen. Deze data is namelijk nogal groot wink

 

Mvg,

 

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed, de volhouder wint! DVB-T heb ik aan de gang. Ik heb welliswaar kunnen kijken naar de FTA en de versleutelde zenders.

 

DVB-S ben ik nu bezig met configureren. Op dit moment scanned hij de Astra 19.2E. Dit lijkt goed te gaan. Nu hopen dat ik beeld krijg wink

 

Mvg,

 

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als media is 'films' dan niet. Dan is er een optie om ervoor te kiezen dat de frontend gewoon door de file tree browset.

 

Voor muziek media gaat dit volgens mij helaas allemaal via de database en de scan.

 

Hans

MythBuntu 12.04 LTS (MythTV 0.26) Kernel 3.5.0-19-generic

Hauppage NovaS2 HD DVB-S/S2 TeVii S470 DVB-S2

Asus NVidia 9600 GT

Samsung LE40A552 LCD TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Hans Houwaard
Als media is 'films' dan niet. Dan is er een optie om ervoor te kiezen dat de frontend gewoon door de file tree browset.


Ik heb in de General Settings van de Video instellingen de locatie toegevoegd (/media/network met hierin disk1, disk2 en disk3 die via cifs zijn gemount met mijn werkstation) en volgens mij aangegeven dat ik ook gewoon wil browsen. Maar helaas ziet MythTV geen enkele video data frown

Citaat:
Voor muziek media gaat dit volgens mij helaas allemaal via de database en de scan.

Hans


Muziek vind ik niet zo erg. Mijn video collectie is behoorlijk groot. Dus dat moet hij niet scannen.

Overigens, ondertussen DVB-S aan de gang. Probleem alleen is, Mythbackend service wil niet starten zodra sasc-ng draait. Dan komt de socket gewoon niet online. Als resultaat heb ik dus het probleem, dat Mythfrontend vervolgens ook geen LiveTV kan bekijken.

Verder wat mij opvalt is ook, dat binnen de Channeleditor elke aparta sat een aparte nummering heeft. Is kijken of dit ook daadwerkelijk het geval is.

Mvg,

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@rigollo

 

Ik heb je hulp nodig...

 

Ik heb net als jij een athome/ziggo smartcard van de serie 4012

Deze kaart wil ik in m'n ubuntu server hebben, ik plug hem in een Smargo Smartreader PLUS.

 

Ik ben er nog niet in geslaagd om een kamkey (en/of een totale werkende configuratie van sasc-ng + newcs) voor deze kaart te vinden.

 

Het ontvangen van FTA kanalen gaat perfect, zowel via de 'normale' adapters als via de door dvbloopback ingestelde extra adapters. Het gaat nu, zover ik kan zien, vooral om de decryptie.

Ik zou je zeer dankbaar zijn als je me hier op weg wilt helpen.

(eventueel per PM, als dat beter is)

 

Met vriendelijke groet,

 

Bas.

TvHeadend backend met 2 TBS6285 quad tuners (DVB-C mode)

Twee Kodi frontends zonder bewegende onderdelen (absoluut stil!), Shuttle XS35GTV2 met SSD schijven

Helaas niet meer te koop, ze zijn bij Shuttle voor ati en intel gpu's gegaan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb die kaart in een Dreambox zitten met daarop NewCS 1.60. Er staat niks bijzonders in de newcs.xml. Zowel mijn <irdeto-camkey> als mijn <irdeto-camkey-data> bevatten allemaal nullen (0)

 

Vanaf mijn Ubuntu server connect ik naar die NewCS server die op de dreambox draait. Natuurlijk wel met ene eigen aparte user om conflicten te voorkomen.

 

Ik heb wel een Smargo Smartreader PLUS liggen, maar ik heb deze nog niet aangesloten op mijn Ubuntu server om rechtstreeks de kaart uit te lezen.

 

Welke versie van NewCS gebruik je?

 

Hein

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor je antwoord.

 

Allemaal nullen, dat klinkt als muziek in m'n oren, ik hoop dat dat voor mij ook werkt!

 

Ik heb NewCS 1.62 gedownload, maar nog niet in gebruik genomen. Ik ben zo handig geweest om mijn Smargo om zeep te helpen. Ik heb een nieuwe besteld, die verwachte ik gisteren al binnen te krijgen, even wachten nog. Zodra ik hem heb zal ik verder experimenteren, eventueel met NewCS 1.60 als die andere niet mocht willen.

 

Jouw startup script voor sasc-ng, zou dat ook op een ubuntu server werken? Of is dat allemaal heel anders op een Dreambox? Daar heb ik er geen van, ik 'weet' dan ook niet meer dan ik er over lees. En dat is te veel om te onthouden...

 

Bas.

TvHeadend backend met 2 TBS6285 quad tuners (DVB-C mode)

Twee Kodi frontends zonder bewegende onderdelen (absoluut stil!), Shuttle XS35GTV2 met SSD schijven

Helaas niet meer te koop, ze zijn bij Shuttle voor ati en intel gpu's gegaan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allen,

 

de nieuwe smargo is er, newcs lijkt goed op te starten maar ik krijg fouten terug.

Het lijkt aan newcs te liggen en hier dus een beetje off-topic.

Mocht het toch aan (de configuratie van) sasc-ng liggen, dan post ik hier verder.

 

Nu heb ik mijn verhaal in een reactie op een nieuwe draad van Niels hier neergezet.

 

Misschien ook interessant voor jullie?

 

Groeten,

 

Bas

TvHeadend backend met 2 TBS6285 quad tuners (DVB-C mode)

Twee Kodi frontends zonder bewegende onderdelen (absoluut stil!), Shuttle XS35GTV2 met SSD schijven

Helaas niet meer te koop, ze zijn bij Shuttle voor ati en intel gpu's gegaan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...