Ga naar inhoud


MythBuntu 8.10 (beta) met opensasc-ng how-to open voor commentaar


Rigolo

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Hans Houwaard
Kaart is stuk, werkt ook niet onder WindowsXP. Per post terug naar leverancier, gevalletje garantie.

Heeft toch weer een hoop tijd gekost.

Hans Houwaard


Nieuwe werkende kaart toegezonden gekregen, ik kan weer verder met MythTV.

Hans

MythBuntu 12.04 LTS (MythTV 0.26) Kernel 3.5.0-19-generic

Hauppage NovaS2 HD DVB-S/S2 TeVii S470 DVB-S2

Asus NVidia 9600 GT

Samsung LE40A552 LCD TV

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 97
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ondertussen met de tips van Niels op de site terecht gekomen met de patches voor Open SASC-NG voor S2API. Kaart werkt, SASC-NG werkt.

 

Nu weer verder met de cardreader, die nog niet werkt frown

 

Hans

MythBuntu 12.04 LTS (MythTV 0.26) Kernel 3.5.0-19-generic

Hauppage NovaS2 HD DVB-S/S2 TeVii S470 DVB-S2

Asus NVidia 9600 GT

Samsung LE40A552 LCD TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iemand ervaring met het patchen en configureren van CCCam client voor open sasc-ng? De cccam patch die ik heb gevonden is voor sasc-ng versie 182, de patch voert gedeeltelijk uit en build zonder errors.

 

Ik heb alleen problemen om een connectie te maken met een cccam server op een andere machine. In de voorbeeld config staat bijvoorbeeld geen user en password vermeld:

cccam:127.0.0.1:9000:0/0123/F000

Betekend dit dat ik de cccam service lokaal moet draaien om ermee te kunnen communiceren? Moet ik hiervoor een F: regel instellen in cccam.cfg? Voorlopig is het allemaal erg verwarrend.

 

Hans

 

MythBuntu 12.04 LTS (MythTV 0.26) Kernel 3.5.0-19-generic

Hauppage NovaS2 HD DVB-S/S2 TeVii S470 DVB-S2

Asus NVidia 9600 GT

Samsung LE40A552 LCD TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nope. Je praat met de PRELOAD wrapper om CCCam (de ca.so PRELOAD) en niet met CCcam (dus je hoeft geen F-regel aan te maken oid). Overigens, je kan het beste 1/0000/0000 gebruiken. Daarmee wordt alles naar CCcam gedrukt.

 

Mvg,

 

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En nu nog verzinnen of ik dit begrijp. Voor de ca.so preload moet ongetwijfeld nog iets geconfigureerd worden.

 

Niels, kun je me in PM wat tips geven? Ik heb het gevoel dat ik er anders heel tijd in moet steken om eruit te komen.

 

Hans

MythBuntu 12.04 LTS (MythTV 0.26) Kernel 3.5.0-19-generic

Hauppage NovaS2 HD DVB-S/S2 TeVii S470 DVB-S2

Asus NVidia 9600 GT

Samsung LE40A552 LCD TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom een PM?

 

Mogen wij niet meegenieten?

TvHeadend backend met 2 TBS6285 quad tuners (DVB-C mode)

Twee Kodi frontends zonder bewegende onderdelen (absoluut stil!), Shuttle XS35GTV2 met SSD schijven

Helaas niet meer te koop, ze zijn bij Shuttle voor ati en intel gpu's gegaan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jawel hoor,

 

Maar dan heb ik weer een draad overgenomen. Maar mogelijk is er brede interesse in de CCCam client ook voor open sasc-ng. Ik blijk alleen niet alle gebruikte methodes te doorgronden.

 

Hans

MythBuntu 12.04 LTS (MythTV 0.26) Kernel 3.5.0-19-generic

Hauppage NovaS2 HD DVB-S/S2 TeVii S470 DVB-S2

Asus NVidia 9600 GT

Samsung LE40A552 LCD TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom wil trouwens iedereen zo graag CCcam gebruiken is er echt geen andere cardserver meer ? Pak gewoon een andere en klaar is kees smile Dr is trouwens toch ook iets om CCcam om te zetten naar een andere protocol als je vast zit aan CCcam.

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zat helaas even vast aan CCcam als cardclient. Is er trouwens een cardserver anders dan cccam die als cardclient aan cccam kan verbinden? Dat zou ook een mogelijkheid zijn.

 

Hans

MythBuntu 12.04 LTS (MythTV 0.26) Kernel 3.5.0-19-generic

Hauppage NovaS2 HD DVB-S/S2 TeVii S470 DVB-S2

Asus NVidia 9600 GT

Samsung LE40A552 LCD TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet altijd een cccam lokaal draaien. Deze kan je dan verbinden met externe cccam's.

Op jouw lokale cccam moet je verbinden met C: 127.0.0.1:9000:1/0000/0000.

Als je meerdere tuners hebt, moet je per tuner een cccam lokaal draaien in chroot en sasc's cardclient.conf aanpassen naar

cccam:127.0.0.1:9000:1/0000,0000:/var/emu/chroot%d/tmp/camd.socket

Zonder dit zullen multituners niet werken.

 

Origineel bericht van: Hans Houwaard
Iemand ervaring met het patchen en configureren van CCCam client voor open sasc-ng? De cccam patch die ik heb gevonden is voor sasc-ng versie 182, de patch voert gedeeltelijk uit en build zonder errors.

 

Ik heb alleen problemen om een connectie te maken met een cccam server op een andere machine. In de voorbeeld config staat bijvoorbeeld geen user en password vermeld:

cccam:127.0.0.1:9000:0/0123/F000

Betekend dit dat ik de cccam service lokaal moet draaien om ermee te kunnen communiceren? Moet ik hiervoor een F: regel instellen in cccam.cfg? Voorlopig is het allemaal erg verwarrend.

 

Hans

ET9000: CCCam 2.3.0 - 13E, 19.2E, 23E, 28E

DM800SE: CCCam 2.3.0 - 13E, 19.2E, 23E, 28E

RaspberryPi OSCAM 120 r0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lamko,

 

Hier zou ik toch graag eens meer info over zien, want volgens mij is het niet mogelijk om met een sasc supported client te connecteren naar cccam.

 

gr

Sis

Origineel bericht van: Lamko
Dr is trouwens toch ook iets om CCcam om te zetten naar een andere protocol als je vast zit aan CCcam.

ET9000: CCCam 2.3.0 - 13E, 19.2E, 23E, 28E

DM800SE: CCCam 2.3.0 - 13E, 19.2E, 23E, 28E

RaspberryPi OSCAM 120 r0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu een nieuwe smargo cardreader, die zowaar de CD kaart wil uitlezen. Ik heb ook een PRELOAD cccam draaien, geloof ik. Al weet ik niet goed hoe ik moet testen of dit ook goed werkt.

 

In de cccam webinfo staan geen clients en er staat ook geen ecm emm statistieken. De sasc-ng geeft wel een melding dat de cccam client is opgestart, maar is niet in staat om CD kanalen te decrypten.

 

Ik heb het gevoel dat ik er zo dichtbij ben, maar het is dus nog niet gelukt. Ik heb ook gepoogd met newcs hetzelfde te doen. sasc-ng logt in bij newcs, maar er worden geen ecm emm verzoeken doorgezet. Vervolgens logt sasc-ng weer uit. Het lijkt erop dat ik een probleem heb om de juiste sids allowed te krijgen in newcs, want het sids overzicht in newcs blijft leeg.

 

Hans

MythBuntu 12.04 LTS (MythTV 0.26) Kernel 3.5.0-19-generic

Hauppage NovaS2 HD DVB-S/S2 TeVii S470 DVB-S2

Asus NVidia 9600 GT

Samsung LE40A552 LCD TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

MythTV/MythBuntu ziet er erg leuk uit. Ik zou het wel willen proberen als alternatief voor mijn Windows-based HTPC. Ik heb echter 2 handicaps:

Ik heb een mobo met ATI Radeon HD3200 onboard (ivm HD accelleratie)

Ik heb een FireDTV DVB-C kaart

 

Van beiden heb ik begrepen dat de support niet bestaand (FireDTV) tot mager (ATI) is. Toch zie ik hier mensen met een ATI kaart onder de MythBuntu installatie. Werkt dat goed? Doet ie dan ook de hardwarematige accelleratie bij HD kanalen en BluRay enzo?

En die FireDTV kaart is geloof ik helemaal hopeloos...niets over gevonden. Iemand hier wat inside info over?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...