Ga naar inhoud


BigBisat effectiviteit


mifi

Aanbevolen berichten

Er al heel wat draadjes over de BigBisat, zolangzamerhand. Dus zijn er waarschijnlijk ook ervaringen.

 

Ik heb hier een BigBisat naast een Wave T90 staan en ik constateer dat de BigBisat toch wat zwakkere signalen geeft dan de T90 op dezelfde sat's. Ik heb ook vergeleken met de kleinere Bisat.

 

De Wave staat gericht op 19.2E met verder ook nog 13E, 23.5E en 28.2E.

De Bigbisat staat gericht op 13E, met verder ook nog 19.2E, 23.5E, 28.2E en 5W.

De Bisat staat gericht op 19.2E met verder ook nog 13E, 23.5E en 28.2E.

 

Merken jullie ook dat de Bigbisat wat minder effectief is? Zowel de T90 als de gewone Bisat geven sterkere ontvangst. Klopt trouwens ook met de specs zie ik nu.

Voor de Bisat wordt een gain opgegeven van 37,5dB; voor de Bigbisat een gain van 36dB en voor de T90 een gain van 39,75dB. Hmmm. Zo te zien klopt het wel, eigenlijk crazy

 

m

 

----

Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nou jij zit met een toch wel bijzondere opstelling met alle 3 tegelijk!

 

Voor de vergelijking van de signalen gebruik je hopelijk wel de quality of BER, want de uiteindelijke signaalsterkte van verschillende LNB's, kabels en switches lijken me niet onderling vergelijkbaar.

 

Als de big bisat werkelijk minder gain heeft (in het midden) dan de gewone bisat, zou dat opzettelijk kunnen zijn, om verder uit het midden juist een betere gain te hebben.

 

Misschien als je er zin in hebt, eens de gewone bisat ook op 13 oost uitrichten, en dan kijken hoe goed 5 west dan te krijgen is.

 

 

Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hvdh

Misschien als je er zin in hebt, eens de gewone bisat ook op 13 oost uitrichten, en dan kijken hoe goed 5 west dan te krijgen is.

Dat kan niet. De gewonde Bisat G4 is specifiek bedoeld voor 13E+19,2E+23,5E+28,2E en dan uitrichten op 19,2E. Iets anders kan er niet mee, want dan kloppen de onderlinge posities van de LNB's niet meer.
Een heel ander concept dus dan de BigBisat en de Wave's.

m

----

Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mifi
Dat kan niet.

Waar een wil is... alles is te knutselen.
Ik bedoelde het maar als experimenteer opstelling. Om te zien of de big bisat in de centrale posities weliswaar slechter presteert, maar verder naar buiten weer beter dan de gewone bisat.

Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hvdh
Om te zien of de big bisat in de centrale posities weliswaar slechter presteert, maar verder naar buiten weer beter dan de gewone bisat.

Lijkt me niet. Als 13E in het midden zit, is 28,2E al behoorlijk ver naar de zijkant. En daar is die ongeveer even sterk als de 19,2E.

m

----

Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...