Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik wil een HDD gaan gebruiken voor mijn nieuwe DM800, maar weet niet zeker of het verstandig is om een interne HDD erin te zetten, of toch een externe gebruiken.

Ik heb gezocht, maar niets hierover gevonden.

Wat zijn jullie ervaringen?

Geplaatst:

is toch wel afhankelijk van wat je naast opnemen nog wilt doen met die opgenomen bestanden

als je enkel puur wilt opnemen en afspelen is de goedkoopste oplossing een ingebouwde hdd (gebruiksgemak, kosten en energie)

extern is pas interessant als je toch al veel DATA voor meerdere systemen ook onafhankelijk wilt beschikbaar maken.

m.a.w.

een DATA "pool" altijd en overal in huis bereiken via netwerk en de aangesloten gebruikers kan voordeliger en veiliger zijn dan in alle onafhankelijke pc's dikke vette hdd's inbouwen met risico van dataverlies per station.

heb je echter niet de gewoonte en of meerdere stations is een ingebouwde hdd het simpelst EN afdoende.

chiao

Empire State Of Mind (part II) broken down

Alicia Keys

Geplaatst:

zal der nog een toefje bovenop doen,

als je sowieso zeker van wilt zijn dat je ook optimaal kunt afspelen en opnemen met HD uitzendingen/opnames (op de dm 800 evident) is een ingebouwde 10 maal beter dan een goedkope>slechte LAN oplossing of usb extern.

maar een overweging kan ook zijn dat je voor de pc's van de kinderen in huis, onafhankelijk van je droomdoos, afspelen van opgenomen DATA wilt mogelijk maken (mpegplayer) en jij in de woonkamer geen enkele invloed merkt van zo'n LAN samenstelling

Alicia Keys

Geplaatst:

Aan je DM800 hang je extern probleemloos een E-SATA. Dat heb ik toen getest en werkte uitstekend en net zo snel als intern uiteraard.

Ron

Geplaatst:

ben ik helemaal met je eens

maar omdat het enkel een uit de dm 800 behuizing geplaatst kasje met esata hdd is dacht ik dat men dat niet als wezenlijk verschil moet zien (zoals je zelf aangeeft, net zo snel en stabiel)

ik bedoel een hdd kun je ook als de behuizing open is evenwel in het huis vastschroeven of op de tafel ernaast leggen

dat zie ik niet als echt externe HDD op de voeding na.

wink

chiao

Alicia Keys

Geplaatst:

Voordeel van externe-SATA is ook dat je een 3,5" kunt gebruiken (groter, goedkoper). De interne voeding van de DM800 wordt niet gebruikt, minder warmte, dus ook minder slijtage.

Nadeel is wel dat mijn externe SATA meer lawaai maakt.

M_Z

Geplaatst:

Ik heb een WD Extern via ESata aan mijn DM800 hangen en dit werkt inderdaad probleemloos, enig ongemakje is dat als de schijf in slaapstand is en deze wordt aangeroepen door bv. timeshift het wel een minuut tot anderhalve minuut duurt totdat hij aktief is en gaat opnemen.

In bezit van een

Dreambox 7025

Dreambox 800HD

Dreambox 500HD

Strong 6825 onze campingtuner :-)

Geplaatst:

Hier dat probleem niet,

ik heb ook extern 1TB eraan hangen via Esata,

dit gaat binnen een paar tellen dat ie meteen opneemt.

maar zoals hierboven al een keer beschreven is

extern via E-sata hetzelfde als intern,

als je via nfs en lan gaat werken word het natuurlijk anders,

succes.

Milili

Dm 7020 Dm800 HD Venton HD Haupage Skystar 2

en altijd online.

Viasat 19.2, 23.5, 28.2 en 13.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen